Στην υπογραφή προσυμφώνου εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ AS Agora από τη Λάρισα προχώρησε η Σκλαβενίτης. Κύκλοι προσκείμενοι στην «Σκλαβενίτης» μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση της συμφωνίας θα γίνει τους επόμενους μήνες.
Με την εξαγορά της «AS Αγορά» η Σκλαβενίτης εισχωρεί στην καρδιά της Λάρισας με ένα εδραιωμένο δίκτυο, το οποίο έχτισε ο επιχειρηματίας Αθανάσιος Σανίδας.
Η επιχείρηση ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2015, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στον Άγιο Αθανάσιο. Ο κύκλος εργασιών της με βάση τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 ανήλθε στα 10,35 εκατομμύρια ευρώ (9,08 εκατ. ευρώ το 2019), με τα αποτελέσματα προ φόρων να είναι 48,88 χιλιάδες ευρώ (44,5 χιλ. ευρώ το 2019).
Το παρασκήνιο των συζητήσεων
Όπως έχει ήδη γράψει ο OT, οι ιδιοκτήτες της αλυσίδας σούπερ μάρκετ από την Λάρισα είχαν δεχθεί κρούσεις και από τους άλλους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου, χωρίς ωστόσο να ενδώσουν… στις Σειρήνες.
Το δίκτυο των 9 καταστημάτων της «AS Agora» που έχτισε ο επιχειρηματίας Αθανάσιος Σανιδάς στην πρωτεύουσα της Θεσσαλίας αποτελεί ιδιαίτερα δελεαστικό στόχο εξαγοράς. Άλλωστε η πόλη του κάμπου άλλωστε αριθμεί 145.000 μόνιμους κατοίκους και μια πολύ δυναμική τοπική αγορά…
Το χρονικό των 11 εξαγορών
Το εντυπωσιακό μέγεθος της Σκλαβενίτης με 441 καταστήματα, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και 6 κέντρα διανομής στην Ελλάδα, αλλά και με παρουσία στην Κύπρο, «κτίστηκε» πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.
Το πρώτο deal έγινε 2007 με την οικογενειακή λιανεμπορική επιχείρηση να πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής. Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.
Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα. Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.
Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ. Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.
Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.
Τέλος Μαΐου εφέτος ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.