Ελλάδα

Τρεις άξονες για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου – Μείωση δρομολογίων, περισσότεροι σταθμάρχες

Τρεις άξονες για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου – Μείωση δρομολογίων, περισσότεροι σταθμάρχες

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Τις πρώτες παρεμβάσεις της κυβέρνησης ανακοίνωσε ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, θέτοντας το πλαίσιο για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με συνθήκες ασφάλειας. Την ίδια ώρα ωστόσο, η εικόνα εγκατάλειψης τόσο σε επίπεδο προσωπικού, όσο και σε εξοπλισμού και υποδομής παραμένει, ενώ οι καταγγελίες για τα κενά ασφαλείας συνεχίζονται.

Υπό όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας δρομολογείται η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης του.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η επανεκκίνηση των τρένων να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και έως τέλος Μαρτίου, έχοντας εξασφαλίσει όμως τις αναγκαίες προϋποθέσεις, κατόπιν συνεννοήσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους. «Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης.

Στο σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.

Σε λειτουργικό επίπεδο, οι γραμμές στον τόπο του δυστυχήματος έχουν καθαριστεί, ενώ μέχρι και την ερχόμενη Πέμπτη αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί στο σημείο ορισμένες εργασίες στην ηλεκτροδότηση. Πάντως, ακόμη δεν έχουν καθοριστεί το ποια δρομολόγια και ποια τμήματα του σιδηροδρόμου θα λειτουργήσουν άμεσα, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά των σιδηροδρομικών, πιθανόν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού της Αθήνας, καθώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, εφόσον βέβαια ελεγχθεί πλήρως η γραμμή, και ακολούθως η επανεκκίνηση των εμπορευματικών δρομολογίων.

Επιπλέον, θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.

Για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν και στα δύο μεγάλα προβλήματα, των υποδομών και του προσωπικού.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως του έργου που αφορά την σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ. Στόχος είναι να λειτουργήσει η σηματοδότηση σε όλο το φάσμα του δικτύου και να υπάρξει καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης. Για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης υπήρξε και επικοινωνία του πρωθυπουργού με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλικού ομίλου Alstom. Επίσης, ζητήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την ΕΕ για την πλήρη αναδιοργάνωση του σιδηροδρόμου (ασφάλεια των τρένων, βελτίωση των διαδικασιών αλλά και των συστημάτων).

Επιπλέον, το κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού για τα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηρόδρομου αυξάνεται από 45 εκατ. ευρώ σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 185 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το προσεχές διάστημα η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό που αποψιλώθηκε μέσα στην κρίση μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, δρομολογούνται άμεσα οι ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού, ενώ μελετάται και ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Στις προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων από τα σωματεία σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων, όπως:

Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωσή τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους Άμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στην Βόρεια Ελλάδα και στην συνέχεια της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών Μειωμένη ταχύτητα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και στις σήραγγες Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό Άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα) Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών Επαναλειτουργία του GSMR Άμεση μονιμοποίηση των εργαζομένων με παροχή υπηρεσιών έπειτα από αξιολόγηση Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments