Νέες μεγάλες εμπορικές αναπτύξεις σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην χώρα μας σήμερα, οι οποίες αναμένεται να προσελκύσουν όχι μόνο το αγοραστικό αλλά και επενδυτικό ενδιαφέρον.
Το πρώτο, είναι το λεγόμενο Vouliagmenis Mall, το οποίο θα αναπτυχθεί σε τρία ισόγεια επίπεδα και έναν όροφο και θα είναι συνολικής επιφάνειας 130 χιλιάδες τετραγωνικών μέτρων. Όπως έχει δηλώσει η διοίκηση της Lamda Development το εμπορικό κέντρο θα είναι το μεγαλύτερο και το πιο σύγχρονο στην Ελλάδα. Θα φιλοξενεί καταστήματα νέας γενιάς από τα δημοφιλέστερα, αλλά και ανερχόμενα ελληνικά και διεθνή brands. Θα προσφέρει, επίσης, ολοκληρωμένες προτάσεις εστίασης, ψυχαγωγίας και ευεξίας, με εκθέσεις, συναυλίες, γυμναστήρια, gaming corners, κινηματογράφους, χώρους παιδικής αναψυχής, κ.ά., που θα λειτουργούν και μετά το κλείσιμο των εμπορικών καταστημάτων.
Περί τα 30 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα θα είναι και τα εμπορικά καταστήματα στο Commercial Hub σε συνεργασία με την Fourlis, τα οποία θα αναπτυχθούν σε 4 μεγάλα αυτόνομα κτίρια, δύο επιπέδων.
Ήδη η θυγατρική του Ομίλου Fourlis, Trade Estates έχει αναθέσει σε αρχιτεκτονική ομάδα τη σχετική προμελέτη του χώρου, στον οποίο έχει αποφασιστεί η εγκατάσταση ενός μεσαίου μεγέθους ΙΚΕΑ και ενός καταστήματος Intersport, ενώ στον υπόλοιπο ελεύθερο εμπορικό χώρο προβλέπεται η δημιουργία περί των 10 καταστημάτων, επιφάνειας 1.500 έως 2.000 τ.μ. τα οποία θα μισθωθούν σε τρίτους.
Η συνολική επένδυση για το έργο ανέρχεται σε 400 εκατ ευρώ, ενώ η επισκεψιμότητα του εκτιμάται σύμφωνα με πληροφορίες στα 17 εκατ. ετησίως.
Στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, αναμένεται να κατασκευαστεί ένα ακόμη εμπορικό κέντρο, το Riviera Galleria, εκμισθώσιμης επιφάνειας 19.000 τ.μ. και με ύψος επένδυσης της τάξεως των 125 εκατ. ευρώ. Το εν λόγω κέντρο είναι διαφορετικού χαρακτήρα και ύφους, καθώς από τα συνολικά 100 καταστήματα που προβλέπεται να φιλοξενεί, τα 70 θα αφορούν οίκους μόδας και άλλα εμπορικά καταστήματα πολυτελείας. Παράλληλα, θα διαθέτει και 30 σημεία εστίασης, με έμφαση σε εστιατόρια που θα φέρουν την υπογραφή γνωστών σεφ.
Το Μινιόν
Με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024 η Dimand προχωρά στην ανακατασκευή του ιστορικού Μινιόν στο κέντρο της Αθήνας. Με βάση το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί η εταιρεία, θα δημιουργηθεί ένας οικιστικός πόλος (30 με 40 διαμερισμάτων), ενώ 6.500 τ.μ. θα αφορούν γραφειακούς χώρους, 6.500 τ.μ. εμπορικά καταστήματα αλλά και 1.000 επιπλέον τετραγωνικά μέτρα χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες κ.λπ.). Τα καταστήματα θα καταλαμβάνουν τους χαμηλούς ορόφους, ενώ τα γραφεία θα βρίσκονται στους πιο ψηλούς ορόφους.
Το συνολικό ύψος της επένδυσης, μαζί με την αγορά του κτιρίου, αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.
Τα εμπορικά κέντρα σε Κρήτη και Πάτρα
Στη δημιουργία ενός νέου εμπορικού κέντρου, στο οποίο θα στεγαστεί κατάστημα ΙΚΕΑ προχωρούν η Τen Brinke και η Fourlis Trade Estates στην Κρήτη. Φορέας της νέας επένδυσης είναι η ΜΑΝΤΕΝΚΟ ΑΕ (συμμετέχουν με 50% η Ten Brinke και 50% η Fourlis Trade Estates) και αφορά στην ανάπτυξη νέας υπεραγοράς στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο της Κρήτης κοντά στο αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης, σε έκταση 40 στρεμμάτων.
Το εμπορικό συγκρότημα που θα κατασκευαστεί θα χωρίζεται σε τρία ισόγεια καταστήματα με πρόσοψη προς τον Νότο και την Εθνική οδό και με αυτόνομα υπόγεια. Το κτήριο έχει συνολική επιφάνεια κάλυψης 7.885,61 m2 και συνολική επιφάνεια δόμησης 7.885,61m2.
Στο μεγαλύτερο κατάστημα, στην δυτική πλευρά του συγκροτήματος, θα εγκατασταθεί ένα νέο κατάστημα ιδιοκατασκευών ΙΚΕΑ, με ισόγειο χώρο πώλησης και υπόγεια αποθήκη και βοηθητικούς χώρους μοιρασμένους στο ισόγειο και στο υπόγειο, ενώ τα άλλα δύο καταστήματα θα είναι μικρότερα και θα έχουν χώρο πώλησης στο ισόγειο και στο υπόγειο, με αποθήκες και βοηθητικούς υπόγειους χώρους.
Επίσης, θα δημιουργηθούν 440 θέσεις στάθμευσης (οι 352 είναι απλές θέσεις στάθμευσης από τις οποίες οι 18 είναι θέσεις για ΑμΕΑ και 88 θέσεις ηλεκτροφόρτισης από τις οποίες 4 για ΑμΕΑ).
Η εκτιμώμενη ετήσια επισκεψιμότητα του καταστήματος ΙΚΕΑ εκτιμάται στα 400.000 άτομα το χρόνο, εκ των οποίων το 30%-35% θα επισκέπτεται και το χώρο εστίασης. Στο σύνολό του συγκροτήματος η επισκεψιμότητα διαμορφώνεται στους 450.000 πελάτες το χρόνο. Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι απαιτούμενες εργασίες για τη φάση κατασκευής εκτιμώνται περί τους 16 μήνες. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου εμπορικού κέντρου της Ten Brinke στην Πάτρα, στο οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στην πόλη ο Όμιλος Fourlis, με την δημιουργία νέου καταστήματος ΙΚΕΑ.
Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία νέου συγκροτήματος Εμπορικών Καταστημάτων, το οποίο προτίθεται να αναπτύξει και να λειτουργήσει η εταιρεία POLIKENKO ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (συμμετέχουν με 50% η Ten Brinke και 50% ο Όμιλος Φουρλής) σε έκταση 21,1 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα.
Στο οικόπεδο, που βρίσκεται στην Ακτή Δυμαίων και μέχρι πρότινος (έχει γίνει η κατεδάφιση) υφίστατο εργοστάσιο συγκολλητής ξυλείας της βιομηχανίας ΑΒΕΞ, προβλέπεται η κατασκευή του συγκροτήματος το οποίο θα χωρίζεται σε δύο ισόγεια κτίρια καταστημάτων με ενοποιημένα υπόγεια και ένα τρίτο μικρότερο όγκο ανάμεσα τους.
Στο υπόγειο θα υπάρχουν οι χώροι γραφείων του καταστήματος ΙΚΕΑ καθώς και άλλα καταστήματα. Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι απαιτούμενες εργασίες για τη φάση κατασκευής εκτιμώνται περί τους 16 μήνες. Η ετήσια επισκεψιμότητα του καταστήματος ΙΚΕΑ εκτιμάται στα 460.000 άτομα το χρόνο, εκ των οποίων το 30%-35% θα επισκέπτεται και το χώρο εστίασης. Στο σύνολό του συγκροτήματος η επισκεψιμότητα εκτιμάται στους 600.000 πελάτες το χρόνο.
Ελένη Μπότα/capital.gr