Το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετατρέπεται σε γαλλογερμανικό πόλεμο, που μεταφέρεται και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Γερμανία και η Γαλλία έχουν σχηματίσει δύο διαφορετικές ομάδες χωρών, οι οποίες αδυνατούν να φθάσουν σε συνεννόηση, παρά τις προσπάθειες της Ε.Ε, όπως δείχνει το σχετικό άρθρο στο περιοδικό Politico.
Μια συμμαχία φιλικών προς τα αυτοκίνητα χωρών υπό την ηγεσία της Γερμανίας ανέβασε τη θερμοκρασία σε μια μάχη ενάντια στη νομοθεσία της ΕΕ που θα κατέστρεφε τον κινητήρα στα σκραπ στο πλαίσιο των πρωτοποριακών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Μια συμμαχία φιλικών προς τα αυτοκίνητα χωρών υπό την ηγεσία της Γερμανίας ανέβασε τη θερμοκρασία σε μια μάχη ενάντια στη νομοθεσία της ΕΕ που θα κατέστρεφε τον κινητήρα στα σκραπ στο πλαίσιο των πρωτοποριακών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
Μετά από συνάντηση στο Στρασβούργο, βασικοί υπουργοί από μια συμμορία χωρών που αγαπούν τα αυτοκίνητα είπαν ότι οι κανόνες που τερματίζουν την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 -που έχουν ήδη γίνει αποδεκτοί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και συμφωνήθηκαν κατ’ αρχήν από τα κράτη μέλη- χρειάζονται αλλαγές.
«Δεν υπάρχει πρόταση [της Ευρωπαϊκής Επιτροπής] που να ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένουμε, και γι’ αυτό δεν έχουμε ακόμη πετύχει τον στόχο μας», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών.
Αλλά η Γαλλία δεν σχεδιάζει να παραδοθεί.
Το Παρίσι σηματοδότησε ότι θα σταθεί πίσω από το σχέδιο μηδενικών εκπομπών της ΕΕ για το 2035, όπως και η Μαδρίτη, βάζοντας δύο από τις μεγαλύτερες χώρες αυτοκινήτων του μπλοκ δίπλα σε μια ομάδα μικρότερων κρατών που έχουν ήδη δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα.
«Είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε για αυτό, γιατί [να καθυστερήσουμε] είναι ένα περιβαλλοντικό λάθος και επίσης πιστεύω ότι είναι ένα οικονομικό λάθος», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας.
Στην αντίθετη γωνία, η γερμανική κυβέρνηση, μαζί με τους συμμάχους Ιταλία, Πολωνία, Βουλγαρία και Τσεχία, πιέζει για ένα κενό ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα – μια συνθετική και κάπως πιο πράσινη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα που μπορεί να χρησιμοποιείται σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Δεν ενδιαφέρονται όλοι για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα όσο οι Γερμανοί, σύμφωνα με τον Μάρτιν Κούπκα, τον Τσέχο υπουργό μεταφορών που συγκάλεσε τη σύνοδο κορυφής της συμμαχίας κινητήρων στο Στρασβούργο, αλλά ένας κατάλογος αιτημάτων προς την Επιτροπή θα καλύπτει και τα τρία νομοθετήματα για τα οχήματα και θα αποστέλλονται τις επόμενες ημέρες.
Η Γερμανία έχει ήδη απορρίψει την πρώτη προσπάθεια των Βρυξελλών για ανακωχή το 2035.
Η αντιπαράθεση ευθυγραμμίζει τη Γαλλία με άλλες χώρες που υποστηρίζουν τον στόχο καθαρών αυτοκινήτων για το 2035, όπως η Ισπανία, το Βέλγιο, η Σουηδία, η Δανία, η Ιρλανδία και η Ολλανδία.
Η διαμάχη υπονομεύει τον ισχυρισμό της Ευρώπης να είναι παγκόσμιος ηγέτης στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και επίσης κινδυνεύει να διαχυθεί σε ευρύτερες συζητήσεις σχετικά με την ισορροπία δυνάμεων στην ηπειρωτική πολιτική.
Αντί να προστατεύει την τεχνολογία παλαιού τύπου, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών θέλει οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν γρήγορα τα ηλεκτρικά οχήματα και έχει υποστηρίξει τα τεράστια κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων της Γαλλίας για EVs, καθώς και τις προσπάθειες της ΕΕ να διαθέσει δισεκατομμύρια για τη δημιουργία μιας εγχώριας βιομηχανίας κυψελών μπαταριών. Η Ισπανία κάνει παρόμοιες κινήσεις για τις πίσω μπαταρίες.