Στο πλαίσιο της ομιλίας του απόψε στο Κιλκίς ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, επισήμανε την «άγνοια» που επικαλέστηκε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο τέως Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σχετικά με έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας -ήδη από το 2021- το οποίο εντόπιζε ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους σιδηροδρόμους και μάλιστα ζητούσε να ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις.
«Σήμερα, έρχεται μία ακόμη βόμβα. Έγγραφό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, το οποίο εστάλη στο Υπουργείο Μεταφορών στις 4 Οκτωβρίου 2021 και μιλά για εγκληματική αδράνεια στους χειρισμούς της σύμβασης 717/2014. Ρώτησαν τον κ. Καραμανλή οι βουλευτές μας στη Βουλή και εκείνος λέει ότι δεν γνώριζε τίποτα. Αυτό, λοιπόν, δεν είναι επιτελικό κράτος που εγγυάται τα στοιχειώδη. Είναι ένα επιτελικό κράτος του θράσους και της συγκάλυψης. Μόνη του προτεραιότητα είναι να μην αντιμετωπίσει τις ευθύνες της η σημερινή κυβέρνηση» σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης.
τάθηκε κριτικά απέναντι στο αφήγημα του προοδευτικού εκσυγχρονιστή, που προβάλλει ο Πρωθυπουργός.
«Είπε πρόσφατα ότι είναι έτοιμος να τα βάλει με το βαθύ κράτος βαφτίζοντας τον εαυτό του μεταρρυθμιστή. Ποιος είναι το “βαθύ κράτος”; Βαθύ κράτος είναι αυτοί που αξιοποιούν με πελατειακούς όρους το Ταμείο Ανάκαμψης. Βαθύ κράτος είναι αυτοί που οργανώνουν από το Μέγαρο Μαξίμου το παρακράτος των υποκλοπών. Βαθύ κράτος είναι όταν μία σύμβαση επί εννιά χρόνια δεν υλοποιείται, γνωρίζουν τις εγκληματικές ευθύνες συγκεκριμένων παραγόντων των Οργανισμών και του Υπουργείου αλλά δεν κάνουν τίποτα, έχοντας αυτά τα τραγικά αποτελέσματα όπως λέει και η Αρχή Διαφάνειας. Βαθύ κράτος είναι να διορίζεις τα κομματικά σου παιδιά σε κρίσιμες θέσεις των οργανισμών. Ας δούμε τα βιογραφικά όλων των εμπλεκομένων. Οι περισσότεροι είναι στελέχη, που στήριξαν τον κ. Μητσοτάκη, κομματικά παιδιά της Νέας Δημοκρατίας» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ανδρουλάκης επανέλαβε τη δέσμη πέντε προτάσεων για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο, που παρουσίασε με άρθρο του στην εφημερίδα «Το Βήμα». Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν:
- Η προσωρινή επαναφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο και εξεύρεση σύντομα νέου στρατηγικού επενδυτή.
- Ανασύστασή της ΡΑΣ με βάση τα διεθνή πρότυπα και άμεση εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων στην παροχή τεχνογνωσίας και εποπτείας