Κόσμος

Η κόντρα Γαλλίας-Γερμανίας θερμαίνεται για τα αυτοκίνητα και τα πυρηνικά

Η κόντρα Γαλλίας-Γερμανίας θερμαίνεται για τα αυτοκίνητα και τα πυρηνικά

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Το ρήγμα κινδυνεύει να επεκταθεί στη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ στις Βρυξέλλες αυτή την εβδομάδα.

Μια αυξανόμενη διαμάχη μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας κινδυνεύει να καταρρεύσει σε μια κρίσιμη σύνοδο κορυφής της ΕΕ αργότερα αυτή την εβδομάδα.Οι ηγέτες της ΕΕ θα συναντηθούν στις Βρυξέλλες την Πέμπτη και την Παρασκευή για να συζητήσουν την οικονομική ανταγωνιστικότητα και τα πυρομαχικά για την Ουκρανία, αλλά η σύγκρουση μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την πυρηνική ενέργεια είναι πλέον ενοχλητική για αυτές τις συνομιλίες.

“Είμαι υποστηρικτής του μόνιμου γαλλογερμανικού συμβιβασμού, αλλά και της αλήθειας στη γαλλογερμανική σχέση. Όταν έχουμε μια διαφωνία, δεν την κρύβουμε, εργαζόμαστε για να την ξεπεράσουμε”, δήλωσε στο POLITICO ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμέν Μπον. 

Η κίνηση της ΕΕ να απαγορεύσει την πώληση ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2035, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σπειροειδείς εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που συνδέονται με τις μεταφορές, πυροδότησε την τελευταία διένεξη μετά τον ασυνήθιστα καθυστερημένο αποκλεισμό των κανόνων για τα πράσινα αυτοκίνητα της ΕΕ μαζί με μια μικρή ομάδα συμμάχων. συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας.

Το Βερολίνο θέλει μια σαφή εξαίρεση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα, μια συνθετική εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα, η οποία θα ωφελούσε την αυτοκινητοβιομηχανία του, αλλά αυτή η αλλαγή είχε ήδη απορριφθεί δύο φορές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη δεν υποστήριξαν ένα δεσμευτικό κενό για τέτοια καύσιμα για μεγάλο χρονικό διάστημα διαπραγματεύσεις για το τελικό σχέδιο πέρυσι. Η Γαλλία επικρίνει έντονα το οδόφραγμα της Γερμανίας, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να προωθήσει τις εξαιρέσεις για την πυρηνική ενέργεια στους πράσινους κανόνες της ΕΕ — κάτι που έχει εκνευρίσει το Βερολίνο.

Η Γαλλία ήθελε να συμπεριλάβει μια αναφορά στα συμπεράσματα της συνόδου κορυφής της ΕΕ που θα έδινε έμφαση στη σημασία της πυρηνικής ενέργειας για την απεξάρτηση της βιομηχανίας από τον άνθρακα της ΕΕ, δήλωσαν δύο διπλωμάτες. Αλλά αυτό είναι απαγορευτικό για την κυβέρνηση του γερμανού καγκελαρίου Όλαφ Σολτς, η οποία περιλαμβάνει το κόμμα των Πρασίνων που είναι σκεπτικιστικό για τα πυρηνικά. Αν και η αμφισβητούμενη παράγραφος δεν συμπεριλήφθηκε στο σχέδιο συμπερασμάτων που κυκλοφόρησε το βράδυ της Δευτέρας από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ, το Παρίσι συνεχίζει να πιέζει για να συμπεριλάβει την πυρηνική ενέργεια στη νομοθεσία της ΕΕ για την καθαρή τεχνολογία σύμφωνα με το Politico. 

Τις τελευταίες ημέρες, η Γαλλία όχι μόνο άσκησε πιέσεις για να συμπεριλάβει την πυρηνική ενέργεια στον νόμο της ΕΕ για το Net Zero Industry Act – μια νομοθετική δέσμη που στοχεύει να ενισχύσει την παραγωγή καθαρής τεχνολογίας του μπλοκ – αλλά επίσης κάνει μια νέα ώθηση για να δώσει το πυρηνικό υδρογόνο μεγαλύτερο ρόλο στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπό την πίεση του Βερολίνου, υποβάθμισε τον ρόλο της πυρηνικής ενέργειας βάσει του νόμου περί Net Zero Industry Act πριν παρουσιαστεί την περασμένη εβδομάδα εξόργισε ιδιαίτερα το Παρίσι, σύμφωνα με δύο διπλωμάτες.

Εν τω μεταξύ, το Βερολίνο συνέχισε τις εντατικές διαπραγματεύσεις τη Δευτέρα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα αυτοκίνητα, σχετικά με μια πιθανή συμφωνία για την έγκριση συνθετικών καυσίμων (ή ηλεκτρονικών καυσίμων) βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ. Ο Σολτς θέλει το ζήτημα να επιλυθεί πριν από τη σύνοδο κορυφής της Πέμπτης, για να αποφευχθεί ενδεχομένως να γίνει μεγαλύτερη πολιτική συζήτηση μεταξύ των ηγετών, δήλωσαν τρεις αξιωματούχοι. Αλλά ακόμα κι αν μια συμφωνία μπορεί να επιτευχθεί εγκαίρως, είναι πιθανό να επισκιαστεί από την αντίσταση της Γαλλίας και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ο Beaune χαρακτήρισε την ώθηση των γερμανικών ηλεκτρονικών καυσίμων “επικίνδυνη” και είπε ότι το θέμα θα μπορούσε να συζητηθεί στο περιθώριο της συνόδου κορυφής. Σε επιστολή της Δευτέρας προς το Συμβούλιο της ΕΕ, η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μέτσολα διαμαρτυρήθηκε επίσης για την προσπάθεια της Γερμανίας την τελευταία στιγμή να αλλάξει τη νομοθεσία για τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη συμφωνηθεί. Ο Μέτσολα προειδοποίησε ότι θα μπορούσε «να υπονομεύσει την αξιοπιστία της νομοθετικής διαδικασίας [της ΕΕ]», σύμφωνα με αξιωματούχο που είδε την επιστολή. Η Μετσόλα μπορεί επίσης να θίξει άμεσα αυτές τις ανησυχίες όταν συναντηθεί με τους ηγέτες της ΕΕ στη σύνοδο κορυφής της Πέμπτης. Το μεγάλο πρόβλημα για τη Γερμανία είναι ότι η αμφιλεγόμενη ώθησή της στα ηλεκτρονικά καύσιμα κινδυνεύει να αποτύχει.

«Δεν είναι αποδεκτό να συμβιβάζεται η ενέργεια έναντι των αυτοκινήτων και η Γαλλία θα πρέπει να επιμείνει στα δημόσια όπλα της και να αγωνιστεί για τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα το 2035», δήλωσε η Julia Poliscanova από τον πράσινο όμιλο Transport & Environment. Δύο αξιωματούχοι στο Βερολίνο δήλωσαν ότι ανησυχούν ότι ο αποκλεισμός της γερμανικής νομοθεσίας για τα αυτοκίνητα όχι μόνο θα υπονόμευε την αξιοπιστία του Βερολίνου, αλλά και θα αποδυναμώσει την ικανότητά του να απωθήσει τα πυρηνικά σχέδια της Γαλλίας. «Αν λέμε την τελευταία στιγμή, «υπόμονή, θέλουμε να αλλάξουμε τη νομοθεσία γιατί έχουμε βασικό συμφέρον εδώ», είναι πιο δύσκολο να πούμε «όχι» αν κάνουν και άλλοι το ίδιο», είπε ένας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments