Κίνδυνος οικολογικής καταστροφής από τα δεξαμενόπλοια «φαντάσματα» στη Φινλανδία
Πηγή Φωτογραφίας: Steve Geronazzo via AP
Αγνώστου ταυτότητας δεξαμενόπλοια μεταφέρουν πετρέλαιο μέσω του Κόλπου της Φινλανδίας, αφότου η G7 εφάρμοσε ανώτατο πλαφόν 60 δολαρίων/λίτρο για το ρωσικό πετρέλαιο και η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλαν απαγόρευση της θαλάσσιας εισαγωγής ρωσικού αργού πετρελαίου, αναγκάζοντας τη Μόσχα να αυξήσει τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με τη χρήση αμφιβόλου ασφάλειας πλοίων.
Η άφιξη εκατοντάδων δεξαμενόπλοιων σε κακή κατάσταση στον ήδη επιβαρυμένο Κόλπο της Φινλανδίας έχει πολλαπλασιάσει τους κινδύνους για τη θαλάσσια ασφάλεια και το περιβάλλον.
Σε περίπτωση ατυχήματος και διαρροής πετρελαίου, οι συνέπειες θα επιβαρύνουν την Φινλανδία και την Εσθονία, καθώς οι αρχές δεν γνωρίζουν αν τα «δεξαμενόπλοια-φαντάσματα» είναι επαρκώς ασφαλισμένα, στελεχωμένα και συντηρημένα.
Παρόμοιο μήνυμα μετέφερε και ο υποπλοίαρχος Tuomas Luukkonen της ακτοφυλακής του Κόλπου της Φινλανδίας: «Η εκτίμησή μας είναι ότι ορισμένα από αυτά τα πλοία έχουν πλήρωμα που μπορεί να μην έχει ταξιδέψει στην περιοχή στο παρελθόν. Αυτό ενέχει κίνδυνο ατυχήματος», δήλωσε ο Luukkonen στην Ilta-Sanomat σύμφωνα με την Pekka Vänttinen και το EURACTIV.com
Επιπλέον, οι ναυτιλιακές εταιρείες φροντίζουν επί του παρόντος για τα φορτία πετρελαίου από τα ρωσικά λιμάνια, πρόσθεσε η μόνιμη αναπληρώτρια καθηγήτρια θαλάσσιων μεταφορών στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ταλίν Ulla Tapaninen.
«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών, έχει εμφανιστεί ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών για τις οποίες δεν έχουμε σχεδόν καμία πληροφορία», δήλωσε η Tapaninen στο ραδιόφωνο YLE.
«Δεν λαμβάνουμε πληροφορίες για το πλήρωμα ή την κατάσταση και την ηλικία των πλοίων, δεδομένου ότι δεν σταματούν σε ευρωπαϊκά λιμάνια» πρόσθεσε η Tapaninen.
Το σχόλιο σας