Ο CEO της Renault απηχεί τις απόψεις που εκφράζονται σε κυβερνήσεις και θεσμικά όργανα της Ε. Ε.: το άμεσο μέλλον για τα αυτοκίνητα προβλέπεται χωρίς κινητήρες, παρά τη μεμψιμοιρία Γερμανών και Ιταλών.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Politico, ο Luca de Meo, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανταποκριθεί στα σχέδια της ΕΕ να επιβάλει πολιτική πωλήσεων μηδενικών εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά από το 2035 — ουσιαστικά απαγορεύοντας την πώληση νέων ρυπογόνων αυτοκινήτων — διοχετεύοντας δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία καθαρών οχημάτων.
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς… που αναπτύσσει έναν εντελώς νέο κινητήρα στην Ευρώπη», είπε ο de Meo. “Κανείς, ξέρετε, δεν αναπτύσσει από το μηδέν έναν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη… Όλα τα χρήματα θα πάνε στην ηλεκτρική τεχνολογία ή στην τεχνολογία υδρογόνου».
Ευρωβουλή, Κομισιόν και Συμβούλιο έχουν υποστηρίξει τον στόχο πωλήσεων μηδενικών εκπομπών CO2 της ΕΕ για το 2035 , αλλά μια καθυστερημένη δύναμη, η Γερμανία – μαζί με την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία και την Τσεχική Δημοκρατία – έβαλε την τελική έγκριση σε αναμονή. Το Βερολίνο βρίσκεται τώρα σε άμεσες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μια λύση που θα μπορούσε να προσφέρει ένα κενό για τα ηλεκτρονικά καύσιμα – μια συνθετική εναλλακτική λύση στη βενζίνη και το ντίζελ.
Το θέμα απειλεί να μετατραπεί σε ολοκληρωτικό πόλεμο εντός του μπλοκ ενόψει της συνόδου κορυφής των ηγετών της ΕΕ αυτή την εβδομάδα.
Σε μια ομιλία προς τους νομοθέτες στο κοινοβούλιο της Ρώμης, η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι υποστήριξε ότι η απαγόρευση του 2035 ήταν «υπερβολικά ιδεολογική» και προειδοποίησε ότι οι προσπάθειες για πρασίνισμα της εθνικής οικονομίας «θα μας έφεραν κατευθείαν στην αποβιομηχάνιση».
Ωστόσο, η Γαλλία και άλλοι είπαν ότι θέλουν να τηρήσουν την αρχική συμφωνία του 2035, όπως και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία δεν θα ανοίξει ξανά τη νομοθεσία για τα πράσινα αυτοκίνητα που συμφωνήθηκε πέρυσι.
Ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Renault, ήθελαν αρχικά να καθυστερήσουν την ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του 2035, οι περισσότερες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να στραφούν σε πωλήσεις αποκλειστικά ηλεκτρικών στην Ευρώπη έως το 2030.
Η Volo, η Ford και η Audi είναι μεταξύ εκείνων που έχουν ανακοινώσει οριστικές ημερομηνίες λήξης για την παραγωγή τους κάθε άλλο παρά μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων εντός της Ευρώπης σε λίγα χρόνια, βάζοντας τις περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου να τερματίσουν τις πωλήσεις ρυπογόνων οχημάτων σε ολόκληρη την ήπειρο μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Renault έχει δηλώσει ότι ετοιμάζεται να προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την ήπειρο έως το 2030.
Αντί να εφεύρουμε εκ νέου τον κινητήρα, ο βασικός στόχος είναι να φτάσει η Κίνα, η οποία λέει ο de Meo είναι μια δεκαετία μπροστά στην τεχνολογία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η τάση απομάκρυνσης από τους κινητήρες είναι μη αναστρέψιμη, καθώς οι προμηθευτές – που έχουν δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους σε όλη την Ευρώπη – απομακρύνονται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, είπε.
«Όλοι οι προμηθευτές Tier 1 [οι οποίοι παρέχουν εξοπλισμό απευθείας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων] εγκαταλείπουν εντελώς τις επενδύσεις σε κινητήρες εσωτερικής καύσης», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault: «Θα δείτε το κύμα να έρχεται».