Nέα της αγοράς

Αυτοκινητοβιομηχανίες κατά του σχεδίου της ΕΕ – «Σκέτη ανοησία»

Δυσαρέσκεια ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών στο σχέδιο της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές άνθρακα από το 2035

Φουντώνει η δυσαρέσκεια των αυτοκινητοβιομηχανιών της ΕΕ κατά της πρότασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υιοθετήσει νόμο που θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα από το 2035. Σύμφωνα με το Reuters, διευθύνων σύμβουλος αυτοκινητοβιομηχανίας χαρακτήρισε το σχέδιο «σκέτη ανοησία».

Μετά από καθυστέρηση τριών εβδομάδων λόγω του βέτο που είχε επιβάλει η Γερμανία, και αφού εξασφάλισε εξαίρεση για τα e-fuels, οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ ετοιμάζουν να εγκρίνουν την πρόταση της Επιτροπής για να τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035.

Η νομοθεσία της ΕΕ θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035 και 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε το Σάββατο με τη Γερμανία για να επιλύσει τη διαμάχη, προσφέροντας διαβεβαιώσεις ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα θα εξαιρεθούν από την απαγόρευση το 2035. Οι περισσότερες χώρες είναι πιθανό να στηρίξουν τον νόμο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ, κάτι που θα του επιτρέψει να τεθεί σε ισχύ. Η Ιταλία και η Πολωνία πρόκειται να αντιταχθούν, με τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία να αναμένεται να απέχουν.

Οι αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών

Οι νέες προτάσεις έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι νέοι κανόνες είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι κανόνες είναι απαραίτητοι για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποτροπή επανάληψης του σκανδάλου Dieselgate.

Στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, λένε ότι οι κανόνες είναι «περιττοί», καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα και αρχίζουν να καταργούν σταδιακά τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Iveco, Γκέριτ Μαρξ, χαρακτήρισε τις προτάσεις «σκέτη ανοησία».

Ο Mattias Johansson, επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων της Volvo Cars, είπε στο Reuters ότι η προθεσμία του 2025 δεν άφησε «πρακτικά κανένα εύλογο χρονικό διάστημα» για να γίνουν αλλαγές κινητήρα. Η Volvo έχει δεσμευτεί να είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2030.

Το λόμπι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υποστηρίζει ότι οι μειώσεις των ρύπων στο πλαίσιο του σχεδίου «Euro 7» θα είναι ελάχιστες, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα είναι σημαντικές.

 Με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο