Ελλάδα

Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε κάνει αυτόματη χάραξη για 84 τρένα – Τι αποκαλύπτει έγγραφο

Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε κάνει αυτόματη χάραξη για 84 τρένα – Τι αποκαλύπτει έγγραφο

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi (Αρχείου)

Έγγραφο – ντοκουμέντο της επιθεώρησης κυκλοφορίας των συρμών ΟΣΕ στον σταθμό της Λάρισας αποδεικνύει ότι ο Β.Σ., ο σταθμάρχης το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη, είχε γνώση της διαδικασίας της αυτόματης χάραξης

Έγγραφο – ντοκουμέντο της επιθεώρησης κυκλοφορίας των συρμών ΟΣΕ στον σταθμό της Λάρισας αποδεικνύει ότι ο Β.Σ., ο σταθμάρχης το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη, είχε γνώση της διαδικασίας της αυτόματης χάραξης. Ωστόσο, για κάποιον ακατανόητο λόγο, το μοιραίο βράδυ πήρε την απόφαση να κατευθύνει τα δύο τρένα χειροκίνητα, προκαλώντας το δυστύχημα.

Όπως αποκαλύπτει το Πρώτο Θέμα, τη νύχτα της 24ης Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή τέσσερα 24ωρα πριν από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, ο σταθμάρχης της βραδινής βάρδιας στον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας εκτέλεσε 8 ενέργειες με κωδικό μεταβλητής «1». Την επόμενη νύχτα, εκτέλεσε 16 ενέργειες με τον ίδιο κωδικό.

Στις 26 Φεβρουαρίου, στο διάστημα μεταξύ 21:56:59 και 5:16:46 οι ενέργειές του ήταν πολύ περισσότερες. Αυξήθηκαν στις 21. Στις 27 Φεβρουαρίου, μεταξύ 22:07:59 και 05:17, ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, έδωσε 22 εντολές στο σύστημα ελέγχου των τρένων, οι οποίες έφεραν όλες τον κωδικό «1». Και στις 28 Φεβρουαρίου, ο ίδιος σταθμάρχης της νυχτερινής βάρδιας στον σταθμό της Λάρισας εκτέλεσε 17 εντολές, πάντα με τον κωδικό «1».

Συνολικά 84 φορές κατά τη διάρκεια 5 οκτάωρων υπηρεσιών του ως σταθμάρχη, προχώρησε σε χειρισμούς τους οποίους υποτίθεται πως απέφευγε, μάλλον επειδή δεν γνώριζε πώς να τους εκτελέσει.

Ο κωδικός «1» αναφέρεται στη διαδικασία της αυτόματης χάραξης, δηλαδή της όδευσης των αμαξοστοιχιών στις κατάλληλες γραμμές μέσω ηλεκτρονικών χειρισμών από τον σταθμάρχη. Πολύ σχηματικά, η αυτόματη χάραξη ενός σιδηροδρομικού δρομολογίου είναι μια «συνταγή» αυτοματοποιημένων ενεργειών, η οποία εξασφαλίζει ότι βρίσκονται στη σωστή θέση όλα τα κρίσιμα «κλειδιά» – δηλαδή οι συνδέσεις των σιδηροτροχιών προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Συνεπώς, περίπου όπως ισχύει με τον αυτόματο πιλότο των αεροσκαφών, ο προγραμματισμός της αυτόματης χάραξης ελαχιστοποιεί – ιδανικά εκμηδενίζει – το ανθρώπινο λάθος. Οι κινήσεις του σταθμάρχη στη διάρκεια των προηγούμενων βαρδιών του αλλά και τη νύχτα του δυστυχήματος είναι καταγεγραμμένες σε έγγραφο της επιθεώρησης κυκλοφορίας των συρμών ΟΣΕ στον σταθμό της Λάρισας

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments