Nέα της αγοράς

PMI: Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη βελτίωση στη μεταποίηση – Ισχυρότερη η ζήτηση

Ειδικότερα, ο δείκτης PMI της S&P Global για την Ελλάδα ανήλθε στις 52,8 μονάδες τον Μάρτιο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Μάιο, ενώ έφτανε τις 51,7 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Τη μεγαλύτερη βελτίωση στην Ευρωζώνη παρουσίασε τον Μάρτιο η ελληνική μεταποίηση, με τους δείκτες της παραγωγής, των νέων παραγγελιών και της απασχόλησης να ενισχύονται σημαντικά.

Ειδικότερα, ο δείκτης PMI της S&P Global για την Ελλάδα ανήλθε στις 52,8 μονάδες τον Μάρτιο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Μάιο, ενώ έφτανε τις 51,7 μονάδες τον Φεβρουάριο.

Οι εντονότερες συνθήκες ζήτησης οδήγησαν σε δριμύτερη άνοδο των πωλήσεων, λόγω της νέας αύξησης των νέων παραγγελιών εξαγωγών. Έτσι, οι εταιρείες πραγματοποίησαν περισσότερες προσλήψεις, καθώς ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Απρίλιο του 2022. Ο μεγαλύτερος όγκος νέων παραγγελιών οδήγησε, εν μέρει, στη βραδύτερη μείωση των αδιεκπεραίωτων εργασιών. Εν τω μεταξύ, παρά την ταχύτερη αύξηση των αγορών εισροών, η απόδοση των προμηθευτών σταθεροποιήθηκε, λόγω των μειωμένων πιέσεων που ασκήθηκαν στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Ωστόσο, οι εταιρείες εξακολούθησαν να χρησιμοποιούν και να εξαντλούν τα αποθέματα.

S&P Global

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας, η Siân Jones, οικονομολόγος στην S&P Global Market Intelligence, είπε: «Οι Έλληνες κατασκευαστές υπέδειξαν ένα ισχυρότερο τέλος για το πρώτο τρίμηνο. Οι εντονότερες αυξήσεις της παραγωγής και των νέων παραγγελιών, παράλληλα με τη νέα άνοδο της ζήτησης από τους πελάτες του εξωτερικού, υποστήριξαν την ανάπτυξη. Οι εταιρείες ήταν πρόθυμες, με τη σειρά τους, να αυξήσουν τις προσλήψεις και τις προσπάθειες αποθεματοποίησης, λόγω των ελπίδων για μεγαλύτερη ζήτηση κατά το επόμενο έτος.

Η περαιτέρω εξασθένηση των πληθωριστικών πιέσεων ενίσχυσε επίσης την αισιοδοξία, καθώς οι τιμές εισροών αυξήθηκαν με τον βραδύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιούλιο του 2020. Παρότι ο ρυθμός αύξησης των χρεώσεων ήταν υψηλότερος από την τάση που έχει σημειωθεί στην ιστορία της έρευνας, υποχώρησε στον ασθενέστερο που έχει καταγραφεί από τις αρχές του 2021, καθώς χρησιμοποιήθηκαν εκπτώσεις και προσφορές για να ενισχύσουν τις πωλήσεις. Προς το παρόν, προβλέπουμε βραδύτερη αύξηση των τιμών καταναλωτή για το 2023, ενώ ο ΔΤΚ αναμένεται να αυξηθεί κατά 4.3% φέτος.»

Επιδείνωση στην Ευρωζώνη

Στην Ευρωζώνη ο δείκτης PMI βρέθηκε κάτω από τις 50 μονάδες, καταδεικνύοντας ύφεση, και στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων μηνών. Ειδικότερα, ανήλθε στις 47,3 μονάδες έναντι 48,5 τον Φεβρουάριο, ενώ υψηλότερες επιδόσεις κατέγραψαν για έναν ακόμη μήνα Γερμανία και Γαλλία.

Αντιθέτως, ανοδικά κινήθηκε ο δείκτης παραγωγής των εργοστασίων, ο οποίος ανήλθε σε υψηλά δέκα μηνών και στις 50,4 μονάδες.

Ειδικότερα, η μεταποιητική παραγωγή αυξήθηκε οριακά τον Μάρτιο, αλλά ήταν η μεγαλύτερη μηνιαία απόδοση σε εργοστασιακή παραγωγή από τον περασμένο Μάιο. Οι παραγγελίες των εργοστασίων στην Ευρωζώνη συνέχισαν να συρρικνώνονται, αλλά η συντόμευση στους χρόνους παράδοσης των προμηθευτών ενίσχυσε την προσφορά κρίσιμων πρώτων υλών, στηρίζοντας έτσι μεγαλύτερα επίπεδα παραγωγής. Επιπλέον, οι κατασκευαστές της ευρωζώνης είδαν μείωση στη μέση τιμή των εισροών τον Μάρτιο για πρώτη φορά από τους πρώτους μήνες της πανδημίας το 2020.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο