Η συμφωνία Κίνας – Γερμανίας για το λιμάνι του Αμβούργου
Πηγή Φωτογραφίας: FABIAN BIMMER | Συντελεστές: REUTERS
Έρχεται πιθανή αλλαγή σε βασικές κινεζικές επενδύσεις, καθώς το Βερολίνο προτρέπει το Πεκίνο να αποκλιμακώσει τις εντάσεις με την Ταϊβάν, όπως τονίζεται στο Politico, μετά και από αξιολογήσεις ασφάλειας.
Το αμφιλεγόμενο σχέδιο του Γερμανού καγκελαρίου Όλαφ Σολτς να πουλήσει τμήματα ενός τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Αμβούργου στην Κίνα έχει τεθεί σε αβεβαιότητα αφού οι αρχές ασφαλείας της χώρας κήρυξαν την εγκατάσταση ως «κρίσιμης σημασίας υποδομή».
Ο Σολτς είχε πιέσει έντονα να επιτραπεί στην κινεζική κρατική εταιρεία Cosco να αγοράσει ένα μειοψηφικό μερίδιο στον τερματικό σταθμό Tollerort στο λιμάνι του Αμβούργου, θέτοντας στο περιθώριο τις αντιρρήσεις και τις ανησυχίες αρκετών υπουργών της κυβέρνησής του.
Ωστόσο, μια ξαφνική ταξινόμηση του τερματικού σταθμού ως “υποδομής κρίσιμης σημασίας” από το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ασφάλειας Πληροφοριών της Γερμανίας σημαίνει ότι το Βερολίνο πρέπει να επανεκτιμήσει τη συμφωνία και μπορεί να καταλήξει να την απαγορεύσει. Μια κοινή έρευνα από τους γερμανικούς δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς WDR και NDR καθώς και την καθημερινή Süddeutsche Zeitung ανέφεραν για πρώτη φορά τη νέα αξιολόγηση ασφαλείας.
“Εφόσον τα προαπαιτούμενα έχουν αλλάξει, … εξετάζουμε τις επιπτώσεις στη συνολική κατάσταση στον τομέα ευθύνης μας”, δήλωσε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας.
Η νέα αξιολόγηση ασφάλειας είναι σημαντική γιατί ακόμη και ένθερμοι υπερασπιστές της συμφωνίας για το λιμάνι, όπως ο Σοσιαλδημοκρατικός Δήμαρχος του Αμβούργου και στενός σύμμαχος του Σόλτς, Πήτερ Τσέντστερ, είχαν επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η Κίνα δεν θα έπρεπε να έχει πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές. Η λογική της ενθάρρυνσης των κινεζικών επενδύσεων είναι ότι αυτά τα λιμάνια θα ευνοούνται στη συνέχεια από τους Κινέζους φορτωτές που πηγαίνουν τις δραστηριότητές τους εκεί.
Η εξαγορά στο Tollerort αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού παιχνιδιού από το Πεκίνο για να αποκτήσει τον έλεγχο των υποδομών που είναι κρίσιμες για την παγκόσμια εμπορική πρωτοβουλία Belt and Road, ένα δίκτυο μεταφορών που προορίζεται να συνδέσει τα εργοστάσια της Κίνας με τις πλούσιες δυτικές αγορές.
Η Cosco κατέχει ήδη μερίδια στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, στο Ρότερνταμ και την Αμβέρσα, ενώ ελέγχει επίσης, σε σημαντικό βαθμό, το λιμάνι του Πειραιά στην Αθήνα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας