Netflix: Με… ψαλίδι σε τιμές και προσθήκη διαφημίσων θα κερδίσει νέους συνδρομητές;
Πηγή Φωτογραφίας: Unsplash
Συνολικά δύο εκατομμύρια νέους συνδρομητές πρόσθεσε το Netflix στο πρώτο τρίμηνο του 2023 και οι επενδυτές αναμένεται να εξετάσουν εξονυχιστικά εάν οι πρόσφατες μειώσεις τιμών και το λανσάρισμα ενός προγράμματος που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, δελεάζουν τους ανθρώπους να εγγραφούν και να παραμείνουν στην πλατφόρμα.
Η εταιρεία, η οποία έχασε 200.000 συνδρομητές το προηγούμενο τρίμηνο, επέστρεψε στην αύξηση του αριθμού των συνδρομητών της το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αλλά ο ρυθμός των νέων εγγραφών έχει επιβραδυνθεί δραματικά, αναγκάζοντάς την να σκεφτεί τρόπους για να αποσπάσει έσοδα από τα 100 εκατομμύρια άτομα που χρησιμοποιούν την υπηρεσία χωρίς να πληρώνουν για αυτή τη χρήση.
Ο «πονοκέφαλος» των χρηστών που δεν πληρώνουν
Για να το κάνει αυτό, ο γίγαντας του streaming έχει καταπολεμήσει σε ορισμένες χώρες την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης ή το streaming από μη μέλη που δεν ανήκουν στο ίδιο νοικοκυριό, κάτι που μπορεί να ωθήσει τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν την υπηρεσία ως μια σπασμωδική αντίδραση, αλλά είναι πιθανό να επιστρέψουν σε αυτό, είπαν οι αναλυτές.
Το μέτρο αυτό θα έχει «πιο ουσιαστικό αντίκτυπο» στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και το Netflix θα μπορούσε να αποκτήσει περισσότερους από 10 εκατομμύρια νέους συνδρομητές καθώς μετατρέπει τους δωρεάν χρήστες σε επί πληρωμή, δήλωσε ο αναλυτής της Rosenblatt Securities, Barton Crockett.
Το Netflix αναμένεται να προσθέσει 3,43 εκατομμύρια συνδρομητές την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με 16 αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Refinitiv, έναντι 970.000 απωλειών συνδρομητών το προηγούμενο τρίμηνο.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2023, η εταιρεία αναμένεται να έχει προσθέσει καθαρά 2,07 εκατομμύρια συνδρομητές, έναντι απώλειας 200.000 συνδρομητών έναν χρόνο νωρίτερα. Πάντως το ίδιο το Netflix έχει σταματήσει να δίνει προβλέψεις για τη μέτρηση.
Αύξηση εσόδων
Εκτιμάται ότι το Netflix θα σημειώσει αύξηση εσόδων στο πρώτο τρίμηνο κατά σχεδόν 4%, σύμφωνα με τη Refinitiv, σημειώνοντας τη δεύτερη πιο αργή ανάπτυξή του μετά από την άνοδο κατά σχεδόν 2% το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023 δεν είχε σημαντικές κυκλοφορίες με μη αγγλικές εκπομπές όπως το κορεατικό δράμα εκδίκησης “The Glory” και η τρίτη σεζόν του μεξικανικού δράματος “La Reina del Sur” να πηγαίνουν καλά, σύμφωνα με τον Jefferies.
Ο γίγαντας του streaming έχει αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό από τη Walt Disney, την Amazon.com και τη Warner Bros Discovery. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Amazon έριξε το Netflix από την πρώτη θέση στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Parks Associate.
Η Warner Bros ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα κυκλοφορήσει μια νέα υπηρεσία streaming στις 23 Μαΐου με την ονομασία “Max”, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία του HBO Max σε σενάριο με τα ριάλιτι του Discovery.
Το Netflix τον Νοέμβριο εισήγαγε ένα πρόγραμμα streaming με διαφημίσεις για 6,99 δολάρια το μήνα σε 12 χώρες, ανατρέποντας μια πάγια τακτική της να μη βάζει διαφημίσεις. Τα Hulu και Disney+ της Disney και το HBO Max έχουν ήδη επιλογές που υποστηρίζονται από διαφημίσεις.
«Ο ρόλος της διαφήμισης συνεχίζει να αυξάνεται σε σημασία για τις premium (υπηρεσίες ροής) ως μέρος των κερδοφόρων στρατηγικών ανάπτυξης τους», ανέφερε σε σημείωμα η εταιρεία αναλύσεων κοινωνικών μέσων Antenna τον περασμένο μήνα.
Δημήτρης Σταμούλης/ot.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας