Nέα της αγοράς

Porsche, Mercedes και GM στοιχηματίζουν σε μπαταρίες με άνοδο από πυρίτιο

Η άνοδος πυριτίου έχει 10 φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τον γραφίτη

Η απόδοση της μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει φτάσει στα ύψη τα τελευταία χρόνια, αλλά μια σημαντική ανακάλυψη στην τεχνολογία των μπαταριών υπόσχεται ότι σύντομα η βιομηχανία του κλάδου θα κατακτήσει νέες κορυφές.

Οι μπαταρίες που κατασκευάζονται με πυρίτιο αντί για γραφίτη -το υλικό που χρησιμοποιείται συνήθως στις ανόδους των μπαταριών σήμερα- έχει αποδειχθεί ότι επιτρέπουν σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερη φόρτιση.

«Η άνοδος πυριτίου έχει 10 φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τον γραφίτη», σύμφωνα με τον CEO Kang Sun της Amprius Technologies, μιας από τις εταιρείες που εργάζονται πάνω σε αυτή την τεχνολογία.

«Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να φορτίσουμε το 80% σε λιγότερο από έξι λεπτά», πρόσθεσε ο Jon Bornstein, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Η Amprius συνεργάζεται ήδη με την Airbus, τον αμερικανικό στρατό, την AeroVironment και την BAE Systems, στην εξέλιξη της τεχνολογίας της νέας μπαταρίας της.

Η Sila Nanotechnologies, η οποία ξεκίνησε από μια ομάδα πρώην μηχανικών μπαταριών της Tesla, εργάζεται επίσης στην τεχνολογία με άνοδο πυριτίου. Η εταιρεία βρίσκεται στην αγορά από το 2021 με το προϊόν Titan Silicon που χρησιμοποιείται στο Fitness Tracker WHOOP. Τώρα δραστηριοποιείται στην παραγωγή αυτοκινήτων.

«Ο πρώτος μας πελάτης αυτοκινήτων θα είναι η Mercedes», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής Gene Berdichevsky. «[Η Μercedes] ανακοίνωσε μια συμφωνία προμήθειας μαζί μας για να βάλουν την μπαταρία μας στα ηλεκτρικά οχήματά τους και θα ξεκινήσουν με το εμβληματικό G Wagon».

Η Porsche σχεδιάζει επίσης να χρησιμοποιήσει τεχνολογία ανόδου πυριτίου στα οχήματά της και έχει επενδύσει στην Group14 Technologies της Ουάσιγκτον.

«Ο επικεφαλής της έρευνας και ανάπτυξης της Porsche… είπε ότι στην Porsche πιστεύουν πως η ψυχή του οχήματος ήταν ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων… και ότι η επόμενη ψυχή του οχήματος θα είναι η μπαταρία», επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Group14 και συνιδρυτής, Rick Luebbe.

Και οι τρεις εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή γιγάντιων εγχώριων εγκαταστάσεων παραγωγής τα επόμενα χρόνια. Η χρηματοδότηση προήλθε από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ως μέρος του νομοσχεδίου Μπάιντεν για τις υποδομές και την ενίσχυση των αλυσίδων εφοδιασμού και παραγωγής μπαταριών της Αμερικής.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο