Πώς έγινε αυτό; Όπως εξηγεί στη Wall Street Journal ο Nicko Elliott, συνιδρυτής του γραφείου αρχιτεκτονικού και εσωτερικού ντιζάιν Civilian, δεν ήταν κατ΄ ανάγκη το αποτέλεσμα συνειδητών επιλογών.
Οι κατασκευαστές και όσοι ανακαινίζουν σπίτια με σκοπό να τα πουλήσουν ή να τα νοικιάσουν προτιμούν να χρησιμοποιούν φθηνά υλικά σε ασφαλείς, ουδέτερες αποχρώσεις. Κάπως έτσι, σπίτια με γκρι πατώματα, ντουλάπια, πάγκους και τοίχους εμφανίστηκαν παντού, με το σκεπτικό ότι πρόκειται για έναν «ουδέτερο» καμβά που αρέσει σε όλους, χωρίς να είναι δεσμευτικός. Άλλωστε, για κατοικίες που προορίζονται προς ενοικίαση, οι ιδιοκτήτες τους συχνά επιλέγουν το γκρι με το σκεπτικό ότι η βρωμιά φαίνεται περισσότερο σε ένα σπίτι με πολύ ανοικτές ή πολύ σκούρες αποχρώσεις.
Η εξάπλωση του γκρι, όμως, οφείλεται και σε έναν ακόμα λόγο. Οι millennials είναι μια ανυπόμονη γενιά, που έχει συνηθίσει να πατά το κουμπί στο κινητό της και να έχει όποιο προϊόν αγόρασε στην πόρτα της σε 1-2 μέρες. Τα περισσότερα καταστήματα δεν έχουν, για παράδειγμα, ετοιμοπαράδοτους καναπέδες στα πιο εξεζητημένα χρώματα, αλλά πιθανότατα έχουν αρκετούς γκρι. Πολύ απλά, εάν κάποιος θέλει έναν κόκκινο καναπέ, μάλλον θα χρειαστεί να περιμένει αρκετές εβδομάδες. Αλλά εάν προτιμά έναν γκρι, μπορεί να τον έχει στο σαλόνι του άμεσα.
Έτσι, μία τάση που ήταν κάποτε η τελευταία λέξη της μόδας στην πολυτέλεια, έφτασε να γίνει βαρετή και χιλιοφορεμένη. «Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν βγαίναμε από τη μανία με τα μπεζ και τα ροζ, υπήρχε μια κίνηση του ακριβού ντιζάιν προς το γκρι και τα σκούρα ξύλα», εξηγεί ο Elliott. Σταδιακά, η τάση αυτή έφτασε στη μαζική αγορά. Όμως τώρα που η μόδα στρέφεται και πάλι προς τα μπεζ, η γκρι παλέτα φαίνεται παλιομοδίτικη. Και οι millennials συνειδητοποιούν ότι τόσα χρόνια ζούσαν σε άχρωμους και μουντούς χώρους.
Ασφαλώς, το να επιστρέφει κανείς σε ένα ουδέτερο σπίτι μετά από μία αγχωτική ημέρα μπορεί να μοιάζει χαλαρωτικό.
Επιπλέον, οι millennials ήθελαν να απομακρυνθούν όσο μπορούσαν περισσότερο από τις επιλογές των γονιών τους, καθώς πολλοί από αυτούς μεγάλωσαν σε σπίτια με έντονα χρώματα.
Τι θα φέρει, λοιπόν, στον κόσμο του ντιζάιν η επόμενη γενιά; Η Generation Z είναι πιο ανοικτή, θέλει έχει σπίτι που δείχνει την προσωπικότητά της και απορρίπτει τις ουδέτερες και απαλές αποχρώσεις για χάρη των έντονων ροζ ή μπλε, σημειώνει η Wall Street Journal.
Το σχόλιο σας