Από την μπύρα Corona μέχρι τη στέψη του Βασιλιά
Πηγή Φωτογραφίας: menafn.com
Ως αντικείμενο μόδας ή έργο τέχνης, οι κορώνες διακρίνονται για την ομορφιά τους, καθώς περιέχουν σπάνια κοσμήματα, πολύτιμους λίθους και βελούδο σε βαθιά, πλούσια χρώματα. Ως σύμβολο, τα στέμματα συνδέονται με τη μεγαλοπρέπεια, την εξουσία και την κυριαρχία. Και όπως μας υπενθυμίζει η στέψη του βασιλιά Καρόλου Γ‘, το στέμμα είναι ένα εξαιρετικό brand.
Αν και οι εικόνες στεμμάτων χρησιμοποιούνται συχνά στο βασιλικό branding, είναι σπάνιο οι μονάρχες της σημερινής εποχής να κυκλοφορούν εστεμμένοι. Στη δυτική παράδοση, η βρετανική μοναρχία αποτελεί εξαίρεση, με βασιλιάδες και βασίλισσες να μετέχουν σε τελετές στέψης.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο το στέμμα περιλαμβάνει τόσο τον μονάρχη όσο και την κυβέρνηση, δηλαδή τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ και την κυβέρνηση της Αυτού Μεγαλειότητας. Μάλιστα, ο τίτλος της διάσημης σειράς του Netflix «The Crown» έχει καταστήσει σαφή αυτή τη συσχέτιση ακόμη και στο διεθνές κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο με τις βρετανικές συνταγματικές αρχές.
Η βασιλεία της Ελισάβετ Β’ αντιπροσωπεύτηκε από μια στυλιζαρισμένη εικόνα του στέμματος του Αγίου Εδουάρδου. Η βασιλεία του Καρόλου Γ’ σηματοδοτείται από το στέμμα που θα τοποθετηθεί στην κεφαλή του βασιλιά, χρονολογείται από το 1661 και είναι από ατόφιο χρυσάφι. Η εικόνα του στέμματος Tudor, η οποία εμφανίζεται στο οικόσημο και στις προσκλήσεις για τη στέψη, θα εμφανίζεται σταδιακά σε κρατικά έγγραφα, στρατιωτικές στολές, διαβατήρια και ταχυδρομικές θυρίδες σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και στα 14 βασίλεια όπου είναι αρχηγός κράτους.
Για τις μοναρχίες, το στέμμα είναι το βασικό μοναρχικό σύμβολο. Αν και οι μονάρχες του Βελγίου, της Δανίας, της Ολλανδίας, του Λουξεμβούργου, της Νορβηγίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας και του Βατικανού, είναι γνωστοί ως «εστεμμένοι αρχηγοί κρατών», παραιτούνται από τη στέψη και αποφεύγουν τη χρήση στεμμάτων. Ωστόσο, όλοι χρησιμοποιούν ένα στέμμα ως σήμα – βλέπε τα οικόσημα του Λουξεμβούργου και της Δανίας.
Η στέψη του βασιλιά Καρόλου Γ’ θα είναι μια πραγματική γιορτή κορωνών, με επτά στέμματα συνολικά. Ο βασιλιάς θα στεφθεί με το στέμμα του Αγίου Εδουάρδου από τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέρμπουρυ και φοράει αυτό το στέμμα μία φορά. Αλλά κατά την έξοδό του από το Αβαείο του Γουέστμινστερ, θα φορέσει το ελαφρύτερο Imperial State Crown. Η βασίλισσα Καμίλα θα στεφθεί επίσης με το στέμμα της Βασίλισσας Μαρίας. Η τελευταία βασιλική σύζυγος που στέφθηκε ήταν το 1937.
Τέσσερα άλλα στέμματα θα είναι παρόντα κατά τη στέψη, τα οποία φορούν οι αρχηγοί των όπλων – ανώτεροι αξιωματικοί που ρυθμίζουν την εραλδική στο Ηνωμένο Βασίλειο και συμμετέχουν σε μεγάλες τελετουργικές εκδηλώσεις.
Οι τρεις «βασιλιάδες των όπλων» θα φορέσουν στέμματα διακοσμημένα με φύλλα άκανθου και χαραγμένα με τα λόγια του Ψαλμού ν´ (50ος) – Ελέησον με ο Θεός. Ο βασιλιάς των όπλων της Σκωτίας θα φορέσει ένα στέμμα που είναι πανομοιότυπο με το βασιλικό στέμμα της Σκωτίας.
Ένα όγδοο στέμμα – το πραγματικό στέμμα της Σκωτίας και ένα από τα παλαιότερα στην Ευρώπη – δεν θα είναι στη στέψη, αλλά θα παρουσιαστεί στον βασιλιά σε ειδική λειτουργία αργότερα μέσα στο έτος.
Τα κορωνα-brands στις επιχειρήσεις Η αποκλειστικότητα και η μεγαλοπρέπεια που συνδέονται με τα βασιλικά στέμματα σημαίνει ότι πολλοί οργανισμοί χρησιμοποιούν ένα στέμμα ως εμπορικό σήμα ή λογότυπο. Η φράση «επιστέγασμα» αναφέρεται σε ένα εξαιρετικό επίτευγμα. Ομοίως, μια κορώνα στο branding συνδέει την επιχείρηση με την ποιότητα, το status και την αξιοπιστία.
Ορισμένες εμβληματικές μάρκες, όπως η Twinings Tea, η Heinz και η Waitrose, επωφελούνται από μια επίσημη βασιλική έγκριση. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το βασιλικό εθνόσημο ως ένα είδος έγκρισης της βασιλικής επωνυμίας.
Το βασιλικό ένταλμα της Δανίας δίνει το δικαίωμα σε έναν οργανισμό να εμφανίζει «μια εικόνα του στέμματος μαζί με το όνομα της εταιρείας σε πινακίδες». Η μπύρα Carlsberg είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Φυσικά, ενώ ορισμένες μάρκες έχουν επίσημη βασιλική έγκριση, οι περισσότεροι οργανισμοί με όνομα ή λογότυπο που συνδέεται με το στέμμα δεν έχουν άμεση σχέση με τη μοναρχία. Μερικές φορές η επωνυμία του στέμματος χρησιμοποιείται για πολιτιστικούς λόγους – δείτε τις πολλές βρετανικές παμπ που ονομάζονται «The Crown».
Το βασιλικό branding έχει πάρει θέση διεθνώς. Μεταξύ των εταιρειών που χρησιμοποιούν το όνομα της «κορώνας» είναι οι Couronne (κορεατικές τσάντες), Crown Bank (ΗΠΑ), Crown Class (Royal Jordanian Airways), Royal Crown Derby (αγγλική πορσελάνη), Crowne Plaza Hotels (Ηνωμένο Βασίλειο), Crown Royal (καναδικό ουίσκι), Crown Worldwide Distribution Group (Χονγκ Κονγκ) και Krone (Αφρώδης οίνος Νότιας Αφρικής).
Την ίδια ώρα, στις επιχειρήσεις με λογότυπο του στέμματος περιλαμβάνονται το Columbia University (ΗΠΑ), η Cunard (Ηνωμένο Βασίλειο), η Dolce & Gabbana (Ιταλία), η Hallmark Cards (ΗΠΑ), η Moët and Chandon (Γαλλία), τα Ritz Carlton Hotels (ΗΠΑ) και η Rolex (Ελβετία).
Η μεξικανική μπύρα Corona, η οποία χρησιμοποιεί και το όνομα και το λογότυπο, είναι η πιο «πολύτιμη» μάρκα μπύρας στον κόσμο, αξίας 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.Η στέψη του βασιλιά και της βασίλισσας θα είναι το ζενίθ στο story του στέμματος. Για τους παραγωγούς της Corona και άλλων εμπορικών σημάτων, η σύνδεση του στέμματος και της μοναρχίας αποτελεί μια υπενθύμιση στους καταναλωτές ότι τα προϊόντα τους είναι κατάλληλα για βασιλιάδες.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας