Le Figaro: Οι Αμερικανοί σεναριογράφοι απεργούν κατά των ChatGPT
Πηγή Φωτογραφίας: WSIU- Los Angeles Times
Οι σεναριογράφοι του Χόλυγουντ μπορεί να απεργούν κυρίως για μισθολογικούς λόγους, αλλά η σύγκρουσή τους με τα στούντιο και τις υπηρεσίες ροής τροφοδοτείται επίσης από μια υπόθεση που θεωρείται προσβλητική: η ιδέα ότι μια τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε σύντομα να τους αντικαταστήσει. Με την ικανότητά τους να μιμούνται την ανθρώπινη συνομιλία, προγράμματα όπως το ChatGPT έχουν τρομάξει πολλές βιομηχανίες πρόσφατα. Αυτή την εβδομάδα, ο Λευκός Οίκος συγκάλεσε τους μεγάλους παίκτες της τεχνητής νοημοσύνης για να συζητήσουν πιθανούς κινδύνους.
Και στις πικετοφορίες στο Λος Άντζελες, το θέμα είναι στο μυαλό όλων. Ειδικά μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων μεταξύ των αφεντικών και του Writers Guild of America (WGA), του πανίσχυρου συνδικάτου που αντιπροσωπεύει 11.500 πένες στην οπτικοακουστική βιομηχανία. « Η τέχνη δεν μπορεί να δημιουργηθεί από μια μηχανή», επικρίνει ο Έρικ Χάισερερ, ο σεναριογράφος της ταινίας Bird Box, που έγινε επιτυχία στο Netflix. « Χάνουμε την καρδιά και την ψυχή της ιστορίας… Η πρώτη λέξη (της Τεχνητής Νοημοσύνης) είναι εξάλλου τεχνητή».
Η WGA υποστηρίζει ότι πίεσε να περιορίσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης κατά τη διάρκεια των συνομιλιών. Το σωματείο ήθελε οποιαδήποτε ρομποτική παραγωγή να μην χαρακτηρίζεται ως « λογοτεχνικό » ή «πηγαίο» υλικό, βασικοί όροι που υποδηλώνουν πληρωμές δικαιωμάτων. Ήθελε επίσης να αποτρέψει τα σενάρια που γράφτηκαν από τα μέλη του να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση ενός AI. Απαιτήσεις που απορρίφθηκαν από τα στούντιο, τα οποία πρότειναν μια ετήσια συνάντηση για να « συζητηθεί η πρόοδος της τεχνολογίας ». «Είναι καλό που προσφέρονται να έχουν μια συνάντηση για το πώς το εκμεταλλεύονται εναντίον μας!», ειρωνικά ο Χάισερερ, λίγο απογοητευμένος. Ο σεναριογράφος θρηνεί για το ότι «πρέπει να παρακολουθεί εταιρείες τεχνολογίας να καταστρέφουν την αγορά σε μια προσπάθεια να ανακαλύψουν μόνοι τους τα δημιουργικά όρια των ρομπότ».
Το σχόλιο σας