Global News

Barron’s: Προετοιμαστείτε για ένα ακριβό καλοκαίρι

Δαπανηρό προβλέπεται το φετινό καλοκαίρι για όσους κάνουν διακοπές στο εξωτερικό. Η διεθνής ζήτηση για ταξίδια αυξάνεται, αλλά το ίδιο και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των δωματίων σε ξενοδοχεία.

Αν και αυτό πρόκειται να πλήξει τις τσέπες των καταναλωτών, θα πρέπει να ενισχύσει αρκετές μετοχές μέσα στους επόμενους μήνες.  Ένα από τα σημαντικότερα σημεία από τη σεζόν κερδών αεροπορικών εταιρειών είναι ότι η διεθνής ζήτηση για το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Ξεπερνά την εγχώρια ζήτηση, η οποία φαίνεται να ομαλοποιείται μετά τη δική της μεταπανδημική έκρηξη το 2022. Η αβεβαιότητα σχετικά με την εγχώρια ζήτηση αποτελεί βασική ανησυχία για τις μετοχές των αεροπορικών εταιρειών, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ταξίδια στο εξωτερικό θα αποφέρουν αυξημένα έσοδα για τους μεγάλους αερομεταφορείς τα επόμενα δύο τρίμηνα. Αλλά οι ταξιδιώτες θα το πληρώσουν.

Η μέση τιμή ενός ταξιδιού μετ  επιστροφής στην Ευρώπη θα κοστίζει επί του παρόντος 1.032 $, 24% υψηλότερα από την ίδια περίοδο το 2019. Ενώ τα αεροπορικά εισιτήρια για την Ασία αυξάνονται περισσότερο από 60% σε επίπεδα πριν από την πανδημία στα 1.619 $, σύμφωνα με το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Hopper. Η εταιρεία λέει ότι τα εισιτήρια συνήθως κρατούνται ένα ή δύο μήνες νωρίτερα. «Οι διεθνείς ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν κάποιο σοκ με αυτοκόλλητα φέτος. Η υψηλή ζήτηση και η χαμηλότερη προσφορά στα διεθνή δρομολόγια οδηγεί τα αεροπορικά εισιτήρια στα υψηλότερα επίπεδα σε τουλάχιστον πέντε χρόνια», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Hopper, Χάλει Μπεργκ.. Αεροπορικές εταιρείες Μεταξύ των μεγάλων αερομεταφορέων των ΗΠΑ, η United Airlines ξεχωρίζει για την παρουσία της στα διεθνή ταξίδια. Η εταιρεία δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι επεκτείνει τη χωρητικότητα στο εξωτερικό κατά 25% για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, καθώς σημείωσε άνοδο 15% στις κρατήσεις για ταξίδια εκτός ΗΠΑ.

Η διοίκηση σημείωσε επίσης ανοδικούς τόνους στα κέρδη α  τριμήνου της εταιρείας. Ωστόσο, η Wall Street εξακολουθεί να πιστεύει ότι η αεροπορική εταιρεία θα υπολείπεται των οδηγιών της για ολόκληρο το έτος για κέρδη μεταξύ 10 και 12 $ ανά μετοχή. Οι αναλυτές αντιθέτως βλέπουν EPS 9,06 $, σύμφωνα με το FactSet. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στη μακροοικονομική αβεβαιότητα και στους φόβους ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες μπορεί να αμβλυνθούν.

Ξενοδοχεία Με όλη αυτή τη συσσωρευμένη ζήτηση, οι ταξιδιώτες χρειάζονται κάπου να μείνουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι ένα καλό καλοκαίρι για τους ξενοδόχους. Τα σημάδια είναι ήδη παρόντα. Τα κέρδη του πρώτου τριμήνου αποκάλυψαν αυξανόμενα ποσοστά δωματίων, βελτίωση των επιπέδων πληρότητας και ισχυρά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR)—μια μέτρηση που παρακολουθείται στενά σε όλο τον κλάδο. Οι διεθνείς κρατήσεις ξενοδοχείων αυξήθηκαν περισσότερο από 300% φέτος σε σύγκριση με το 2022. Το Λονδίνο είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός στο εξωτερικό για τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ, με τις κρατήσεις να εκτινάσσονται κοντά στο 350%.

Ταξιδιωτικοί ιστότοποι Κέρδη από την Boooking Holdings και την Expedia Group.  Η EXPE στο τέλος της περασμένης εβδομάδας παρείχε περαιτέρω στοιχεία για την αύξηση της ζήτησης το καλοκαίρι σε ένα τρίμηνο ρεκόρ.   Η Booking ανέφερε έσοδα 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι ακαθάριστες κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 44% σε ετήσια βάση στα 39,4 δισεκατομμύρια δολάρια, τριμηνιαίο ρεκόρ. Η Expedia σημείωσε ρεκόρ εσόδων πρώτου τριμήνου ύψους 2,67 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι συνολικές ακαθάριστες κρατήσεις της αυξήθηκαν κατά 20% στα 29,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι κρατήσεις καταλυμάτων ύψους 21,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τρίμηνο ήταν επίσης ρεκόρ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο