Η παραγωγή μειώθηκε 3,4% τον Μάρτιο, περισσότερο από την πτώση 1,5% που είχαν προβλέψει οι οικονομολόγοι σε έρευνα του Bloomberg. Η μείωση ήταν ιδιαίτερα έντονη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία. Ενώ τα στοιχεία φτάνουν με μεγάλη υστέρηση και πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις υποδηλώνουν ότι η οικονομία συνολικά επεκτείνεται, η απροσδόκητα κακή απόδοση της μεταποίησης μπορεί ακόμη να δει την ένδειξη για το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν του πρώτου τριμήνου να μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι η Γερμανία θα μπορούσε να καταγράψει ύφεση μεταξύ Οκτωβρίου και Μαρτίου, αφού έπεσε στα όρια του Οκτωβρίου από τότε που η Ρωσία επιτέθηκε στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός απογειώθηκε. Μια προκαταρκτική εκτίμηση για τους πρώτους τρεις μήνες του 2023 ήταν για στασιμότητα, μετά από συρρίκνωση 0,5% το τέταρτο τρίμηνο. Οι αριθμοί αυτής της εβδομάδας ακολουθούν μια πτώση άνω του 10% στις εργοστασιακές παραγγελίες Μαρτίου, με τον οικονομολόγο της ING Carsten Brzeski να επισημαίνει την αδυναμία και αλλού.
«Όλα τα γερμανικά μακροοικονομικά δεδομένα τον Μάρτιο σημείωσαν βουτιά», είπε σε μια αναφορά σε πελάτες. «Οι λιανικές πωλήσεις και οι εξαγωγές μειώθηκαν απότομα και μαζί με τα σημερινά δεδομένα βιομηχανικής παραγωγής, αύξησαν την πιθανότητα αναθεώρησης προς τα κάτω στην αύξηση του ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου». Με τη ζήτηση να συρρικνώνεται καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις υπηρεσίες έναντι της κατανάλωσης αγαθών, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να βασίζονται στις καθυστερήσεις εργασίας που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτή είναι η υποστηριζόμενη παραγωγή αργά, καθώς μειώθηκαν τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά μπορεί να μην διαρκέσουν.
Οι αριθμοί σηματοδοτούν ότι «το δεύτερο τρίμηνο θα είναι δύσκολο για τον κατασκευαστικό τομέα, επειδή οι καθυστερήσεις πλησιάζουν στο τέλος τους και μετά το τρίτο τρίμηνο μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, και πάλι επειδή οι εκκρεμότητες πλησιάζουν στο τέλος τους, και δεν υπάρχουν νέες παραγγελίες», δήλωσε ο Ludovic Subran, επικεφαλής οικονομολόγος της Allianz. «Βλέπετε λοιπόν αυτή την επιβράδυνση να χτυπά πολύ έντονα και η Γερμανία είναι η επιτομή αυτής της εξέλιξης», είπε στο Bloomberg Television. Ο Vincent Chaigneau, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας Επενδυτικής Στρατηγικής της Generali, περιέγραψε μια οικονομία δύο ταχυτήτων όπου η παραγωγή είναι αδύναμη αλλά οι υπηρεσίες είναι πολύ ισχυρές – ένα φαινόμενο που είναι ορατό πέρα από τη Γερμανία.
«Αυτό ισχύει για την Ευρώπη, αυτό ισχύει παγκοσμίως», είπε. «Μπορεί να ξεφύγουμε από την ύφεση στο κεντρικό σενάριο σε αντίθεση με τις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, μπορεί να το αποφύγουμε αυτό, αλλά η οικονομία θα πρέπει να παραμείνει σε αδιέξοδο».