Οικονομία

ΑΒΑΞ: Πώς το ανεκτέλεστο θα φτάσει τα 3 δισ. ευρώ

Στα 3 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσει το ανεκτέλεστο του Ομίλου μέσα στο επόμενο διάστημα σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κωνσταντίνο Μιτζάλη, από τα 2,2 δισ. ευρώ που είναι σήμερα.

Της Ελένης Μπότα

Στα 3 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσει το ανεκτέλεστο του Ομίλου μέσα στο επόμενο διάστημα σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Κωνσταντίνο Μιτζάλη, από τα 2,2 δισ. ευρώ που είναι σήμερα.

Ο Κ.Μιτζάλης ανέφερε πως την τελευταία τριετία υπήρχε η εντύπωση πως ο Όμιλος δεν πάει καλά και έχει υπέρμετρο δανεισμό. “Είμαστε όμως η μόνη εταιρεία που παρέδωσε μεγάλα έργα. Νιώθουμε πολύ δυνατοί στον τομέα της κατασκευής. Αναλαμβάνουμε έργα, εκτελούμε και παραδίδουμε στην κοινωνία χωρίς να αφήσουμε κάτι πίσω. Δεν ήμασταν ποτέ καλύτερα από ότι είμαστε εδώ και μια δεκαετία. Ξέρουμε ακριβώς ποιοι είμαστε. Πολύ σύντομα με την διεκδίκηση κάποιων έργων το ανεκτέλεστο μας θα αυξηθεί πολύ περισσότερο από ότι είναι τώρα, πάνω από τα 3 δισ. ευρώ. Θα έχετε νέα μέσα στο μήνα” σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ.Μιτζάλη μέσα στο 2023 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο του Flyover στη Θεσσαλονίκη καθώς και το έργο Μπράλλος – Άμφισσα στα οποία συμμετέχει η εταιρεία.

Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι η ABAΞ σε κοινοπραξία με την Rizzani de Eccher αναδείχτηκε ανάδοχος για το εμπορικό κέντρο (Early Contractor Involvement) Vouliagmenis Mall, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ στο Ελληνικό επιβεβαιώνοντας το σχετικό δημοσίευμα του Capital.gr.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ομίλου Χρήστος Ιωάννου τόνισε πως ο Όμιλος εστιάζει στα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων. “Κάναμε μια επένδυση στην ενέργεια και κάναμε αποεπένδυση από τα αιολικά της Volterra με κερδοφόρο τρόπο, ενώ σχεδιάζεται και η πώληση του κλάδου της λιανικής με τα προσδοκώμενα έσοδα να υπολογίζονται στα 25 εκατ. ευρώ” τόνισε.

Σε ερώτηση για το ανεκτέλεστο του Ομίλου και αν αυτό είναι κερδοφόρο, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε πως η κερδοφορία εξαρτάται από το είδος του έργου. “Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα είναι κερδοφόρα. Επίσης έχουν μειωθεί οι εκπτώσεις καθώς οι προϋπολογισμοί που έχουν βγει από τις μελέτες είναι παρωχημένες ενώ οι τιμές, λόγω ανόδου του κατασκευαστικού κόστους, είναι αυξημένες. Για το λόγο αυτό άλλωστε μειώθηκε και το ποσοστό των εκπτώσεων, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπήρξε μία υστέρηση τζίρου λόγω της καθυστέρησης της δημοπράτησης και υπογραφής συμβάσεων, ενώ παραδέχτηκε ότι πολλά έργα είναι μελετητικά ανώριμα.

Σε ερώτηση για τις ανάγκες χρηματοδότησης με βάση τον όγκο των έργων που έχει αναλάβει ο Όμιλος τονίστηκε ότι υπάρχει όντως πρόβλημα στην έκδοση εγγυητικών επιστολών από τις τράπεζες.

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει αποτανθεί σε ασφαλιστικές και οργανισμούς αλλά και σε τράπεζες του εξωτερικού και έχει εξασφαλίσει σημαντικά κεφάλαια για την υλοποίηση των έργων.

Τέλος για την Αττική Οδό, όπως αναφέρθηκε, ο Όμιλος θα λάβει πάνω από 100 εκατ. ευρώ από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου, από την υπάρχουσα σύμβαση, ενώ σε κοινοπραξία με την Ακτωρ και την Αrdian συμμετέχει στη διεκδίκηση της νέας σύμβασης.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο