Τεχνητή νοημοσύνη: Οι επιχειρηματίες ένδυσης προσλαμβάνουν Al αντί…πραγματικών μοντέλων
Στο site με τα ρούχα της Tracy Porter, όλα είναι…Tracy Porter.
Λεπτή, ξανθιά και 1,80 μ., η 55χρονη επιχειρηματίας ποζάρει σε κάθε ένα από τα σχέδιά της, σύμφωνα με το Forbes. Ο σύζυγός της χρησιμοποιεί το iPhone του για να τραβήξει φωτογραφίες, τις οποίες συχνά βγάζουν στα κατάφυτα με αγριολούλουδα βράχια που βλέπουν στην παραλία, 15 λεπτά από το σπίτι τους στην κοιλάδα Santa Ynez της Καλιφόρνια, πριν τις ανεβάσουν στην ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου The Porter Collective. Εκεί, μπορείτε να δείτε την Porter με το ριγέ μίντι φόρεμά της ή με την πολύχρωμη πλεκτή ζακέτα της.
Η Porter δήλωσε ότι αναζητά τρόπους να…αντικαταστήσει τον εαυτό της ως μοντέλο, όχι μόνο για να ελαφρύνει τον φόρτο εργασίας αλλά και για να φέρει κάποια ποικιλομορφία στην ιστοσελίδα της. Οι άνθρωποι, ωστόσο, είναι απαγορευτικά ακριβοί. Έτσι, δοκιμάζει μια νέα υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης από την ισραηλινή startup Botika. Είπε ότι οι εικόνες φαίνονται τόσο ρεαλιστικές που όταν τις έδειξε στους γιους της, της αποκρίθηκαν ότι έμεινε χωρίς δουλειά!
Οι αντιδράσεις προς την Levi’s Αφού η Levi’s δέχθηκε έντονες αντιδράσεις τον Μάρτιο για το σχέδιό της να φέρει περισσότερη ποικιλία στον ιστότοπο με μοντέλα που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη – οι επικριτές κατακεραύνωσαν την εταιρεία, η οποία είχε πωλήσεις 6,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, επειδή απλώς δεν προσέλαβε περισσότερους ανθρώπους – δεν θα ήταν έκπληξη αν οι μεγάλες εταιρείες λιανικής πώλησης ρούχων έχουν γίνει επιφυλακτικές όσον αφορά τη χρήση ή την παραδοχή ότι χρησιμοποιούν μη ανθρώπινα μοντέλα. Αυτή η ίδια δημόσια αποδοκιμασία δεν έχει ακόμη επεκταθεί στα πολλά μαγαζιά ρούχων, των οποίων οι προϋπολογισμοί, όπως της Tracy Porter, θα κατέρρεαν κάτω από το κόστος των μαλλιών, του μακιγιάζ και της φωτογράφησης με επαγγελματικό τρόπο – ακόμη και χωρίς τον πληθωρισμό, την αύξηση του κόστους δανεισμού και την ύφεση που μοιάζει σαν να διαφαίνεται.
“Στην τρέχουσα οικονομία, οι πελάτες αναζητούν κυρίως τη βελτιστοποίηση του κόστους”, δήλωσε ο Eran Dagan, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Botika, η οποία απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις και σχεδιάζει να ξεκινήσει τις συνδρομές για την υπηρεσία μοντέλων AI με μόλις 15 δολάρια το μήνα. Προετοιμάζεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στο Shopify και έχει λίστα αναμονής με πάνω από 1.000 πελάτες. Ο Dagan δήλωσε ότι η Botika έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον από πωλητές σε πλατφόρμες μεταπώλησης όπως το Poshmark και το Depop, όπου οι επιχειρηματίες συνήθως φωτογραφίζουν ρούχα πάνω τους και κόβουν τα κεφάλια τους.
Μια άλλη εταιρεία του χώρου, η Lalaland – η οποία εξακολουθεί να τροφοδοτεί την προσπάθεια της Levi’s να προχωρήσει σε τεχνητή νοημοσύνη – δήλωσε ότι η πρόσφατη ανάπτυξή της οφείλεται κυρίως σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ενώ η εταιρεία αρνήθηκε να αποκαλύψει στοιχεία για τα έσοδα, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Michael Musandu δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανακάμψει σημαντικά τους τελευταίους οκτώ μήνες και οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά οκτώ ή εννέα φορές.
Οι αναδυόμενες μάρκες “Βοηθάμε τις αναδυόμενες μάρκες που μόλις ξεκινούν και έχουν μηδενικούς προϋπολογισμούς ή χαμηλούς προϋπολογισμούς, να σχεδιάζουν στην πράξη φωτογραφήσεις”, δήλωσε ο Musandu. “Βοηθάμε πραγματικά να εξισορροπήσουμε τους όρους ανταγωνισμού, εκπροσωπώντας τα αουτσάιντερ”.
Το γεγονός παραμένει ότι για όλους, οι φωτογραφήσεις είναι ακριβές, και ενώ οι αγοραστές απαιτούν όλο και περισσότερο να εμφανίζονται τα ρούχα σε μια ποικιλία μοντέλων, καμία μάρκα δεν έχει απεριόριστο προϋπολογισμό για να προβεί σε κάτι τέτοιο. Η Tracy Porter συνήθιζε να προσλαμβάνει εξωτερικούς φωτογράφους, μοντέλα και στυλίστες μαλλιών και μακιγιάζ για να φωτογραφίζει τα προϊόντα της, αλλά αυτό κόστιζε 5.500 δολάρια κάθε φορά. Αν ανέθετε σήμερα τη φωτογράφηση για την επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που διατηρεί, εκτιμά ότι θα της κόστιζε 500.000 δολάρια ετησίως. “Είναι απλά πάρα πολλά χρήματα”, είπε.
Έτσι, η Porter κατέληξε να κάνει η ίδια το μοντέλο των ρούχων. Ωστόσο, αυτό καθιστά δύσκολο για τους αγοραστές με διαφορετικό σωματότυπο ή εθνικότητα να πάρουν μια ιδέα για το πώς θα τους φαίνονταν τα προϊόντα της. “Αυτό που θα ήθελα να κάνω είναι να πάρω μια εικόνα και να τη δω σε διαφορετικά μεγέθη. Μικρό, μεσαίο και μεγάλο. Αλλά δεν θέλω να χρειαστεί να προσλάβω όλους τους ανθρώπους για να το κάνω αυτό”, δήλωσε η Porter. “Γιατί δεν θα μείνει κέρδος στην εταιρεία μας και θα πρέπει να κλείσουμε”.
Ψηφιακά μοντέλα Ένας άλλος ιδιοκτήτης μικρών επιχειρήσεων, ο Jacob Flores, ανυπομονεί να βρει ευκολότερα μοντέλα που να αντιστοιχούν στο πελατολόγιό του. Ο 50χρονος πρώην σχεδιαστής ιστοσελίδων από το Σαν Αντόνιο, του οποίου το ηλεκτρονικό κατάστημα Blissfully Brand πωλεί στενά φορέματα, φούστες skater και παντελόνια καμπάνα με πολύχρωμα σχέδια εμπνευσμένα από τη μόδα των δεκαετιών 1960 και 1970, έχει πολλούς πελάτες ηλικίας 40 και 50 ετών. Αλλά πολλά μοντέλα προς ενοικίαση τείνουν να είναι πολύ νεότερα.
Ο Flores άρχισε πρόσφατα να χρησιμοποιεί το Lalaland, όπου μπορεί να επιλέγει ψηφιακά μοντέλα από μια βιβλιοθήκη, να τα ντύνει με τα προϊόντα του και να ανεβάζει τις εικόνες στον ιστότοπό του χωρίς να βγαίνει από το σπίτι. Με 300 δολάρια το μήνα, παίρνει 50 εικόνες, γεγονός που του επιτρέπει να εμφανίζει περισσότερα από τα ρούχα του σε μοντέλα και μάλιστα πολύ πιο γρήγορα. Προηγουμένως περιοριζόταν στο να κάνει φωτογραφήσεις τέσσερις φορές το χρόνο, όπου πλήρωνε 900 δολάρια για να τραβήξει όσες περισσότερες λήψεις μερικών μοντέλων με 20 ρούχα μπορούσε μέσα σε δύο ώρες.
Τώρα σχεδιάζει να κάνει φωτογραφήσεις μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο σε μια τοποθεσία, ώστε να μπορεί να δείξει τα ρούχα του στην παραλία ή σε έναν δρόμο της πόλης. Βλέπει επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι χρήσιμη με τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντάς του να στοχεύει συγκεκριμένα κοινά με κατάλληλες εικόνες.
Λήψεις…τεχνητής νοημοσύνης Ο Richard Evans, ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης ευεξίας Juro Miru, επέλεξε επίσης να συμπεριλάβει κάποιες λήψεις σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης (Al) για να λανσάρει τον νέο του ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, εκτός από εικόνες ρούχων που είναι τοποθετημένα σε επίπεδη επιφάνεια.
Όσο για τους αγοραστές, μπορεί να τους είναι αδύνατο να καταλάβουν αν βλέπουν ένα πραγματικό ή ψεύτικο μοντέλο. Δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες για την δημοσιοποίηση, αν και οι εταιρείες αρχίζουν να το σκέφτονται. Το TikTok φέρεται να εργάζεται πάνω σε ένα εργαλείο που θα δίνει στους δημιουργούς έναν τρόπο να λένε αν έχουν χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη.
“Όταν παρουσιάζετε μια εικόνα που θα μπορούσε εύκολα να θεωρηθεί λανθασμένα ως πραγματικό πρόσωπο, νομίζω ότι θα πρέπει να αποκαλύψετε ότι πρόκειται για εικόνα που έχει δημιουργηθεί από υπολογιστή”, δήλωσε ο David Danks, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, η έρευνα του οποίου μελετά τα ηθικά ζητήματα γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο Porter παλεύει με αυτό το ερώτημα, μεταξύ άλλων. “Πώς θα μπορούσατε να το ξέρετε; Πρέπει να το πούμε; Υποτίθεται ότι πρέπει να πούμε; Υπάρχουν πολλά ερωτήματα”, δήλωσε. Οι φίλοι της φαίνεται να φοβούνται την τεχνητή νοημοσύνη και της έχουν πει ότι πιστεύουν ότι θα θέσει τα μοντέλα εκτός εργασίας. “Είναι μια συνεχής συζήτηση στο τραπέζι του δείπνου για εμάς”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας