Η VW εγκαταλείπει πλήρως τη Ρωσία
Μετά από μια μακρά περίοδο έρευνας και περισυλλογής, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η VW, αποφασίζει να γυρίσει την πλάτη της στη Ρωσία, σύμφωνα με την γερμανική υπηρεσία της DW.
Συγκεκριμένα, η VW πουλάει το σημαντικότερο εργοστάστιό της στη Ρωσία και, επί του παρόντος, αποσύρεται πλήρως από τη χώρα. Το εργοστάσιο στην Καλούγκα θα πωληθεί στον εμπορικό όμιλο Avilon, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία Wolfsburg. Η απόφαση σηματοδοτεί de facto το τέλος μιας ανεξάρτητης ρωσικής επιχείρησης στον μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης αυτή την εβδομάδα, η VW είχε λάβει προηγουμένως έγκριση στη Μόσχα να πουλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία στη Ρωσία στην Avilon για 125 εκατομμύρια ευρώ. Το πρακτορείο ειδήσεων Interfax μετέδωσε την Τρίτη στη Μόσχα, επικαλούμενο διαπραγματευτικούς κύκλους, ότι η κυβερνητική επιτροπή για τον έλεγχο των ξένων επενδύσεων ενέκρινε αντίστοιχη αίτηση.
Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Καλούγκα, περίπου 150 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Μόσχας, με 4.000 εργαζομένους, θεωρείται το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της VW στη Ρωσία. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Ρωσίας Ντένις Μαντουρόφ, η αναζήτηση εργολάβου από τη Νοτιοανατολική Ασία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη για να τεθεί ξανά σε λειτουργία η μονάδα παραγωγής.
Η πώληση καθυστέρησε λόγω αγωγής από τον πρώην κατασκευαστικό συνεργάτη της VW, Gaz – γνωστή για την κατασκευή του σεντάν Volga στη σοβιετική εποχή. Η Gaz είχε μηνύσει τη VW για αποζημίωση τριψήφιων εκατομμυρίων για την καταγγελία της συμφωνίας. Ένα δικαστήριο στη Ρωσία απέρριψε έκτοτε την αγωγή.
Ευρύτερα, η απόσυρση των δυτικών κατασκευαστών αυτοκινήτων από τη Ρωσία οδήγησε σε σημαντική πτώση στην παραγωγή οχημάτων στη χώρα. Σύμφωνα με την επιχειρηματική ένωση AEB, μόνο 687.000 νέα οχήματα πωλήθηκαν το 2022 – το προηγούμενο έτος υπήρχαν 1,667 εκατομμύρια νέα οχήματα. Στο μεταξύ, ορισμένα εργοστάσια έχουν εξαγοραστεί από Ρώσους επενδυτές. συχνά σε συμβολική τιμή και με δυνατότητα επαναγοράς. Για παράδειγμα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault παρέδωσε το πλειοψηφικό της μερίδιο στην κατασκευάστρια εταιρεία Lada Avtovaz στο ρωσικό κράτος έναντι ενός ευρώ το περασμένο καλοκαίρι.
Λίγο μετά την επίθεση στην Ουκρανία, η VW ανέστειλε την παραγωγή σε δύο τότε εργοστάσια στη Ρωσία τον Μάρτιο του 2022. Η εξαγωγή οχημάτων στη γιγάντια χώρα είχε επίσης σταματήσει για όλες τις μάρκες του ομίλου, αλλά το θεμελιώδες μέλλον της VW εκεί παρέμενε ανοιχτό προς το παρόν. Τώρα υπογράφονται οι συμβάσεις.
Στη Μόσχα, η VW είχε γραφεία εισαγωγών, οικονομικών και πωλήσεων με περίπου 300 υπαλλήλους, οι οποίοι επίσης πρόκειται να μεταφερθούν στην Avilon. Η θυγατρική MAN φορτηγών και λεωφορείων ολοκλήρωσε την παραγωγή της στην Αγία Πετρούπολη. Το ίδιο ισχύει και για τις δραστηριότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η μάρκα Scania, η οποία επίσης ανήκει στο τμήμα επαγγελματικών οχημάτων Traton, μεταβίβασε στο παρελθόν τις οικονομικές της δραστηριότητες στη ρωσική εταιρεία του ομίλου.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας