Nέα της αγοράς

Retail hub στο Αεροδρόμιο στη θέση των 10.000 τετραγωνικών της IKEA

Ένα νέο retail hub θα δημιουργηθεί στον χώρο που θα απελευθερώσει το κατάστημα της ΙΚΕΑ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ένα νέο retail hub θα δημιουργηθεί στον χώρο που θα απελευθερώσει το κατάστημα της ΙΚΕΑ στην περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος. Θυμίζουμε ότι εκεί ο όμιλος Φουρλή έχει προγραμματίσει από τα 25.000 τετραγωνικά μέτρα που είναι σήμερα το κατάστημα, να κατέλθει στα 15.000 τ.μ. Οι χώροι συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. που θα δημιουργηθούν, θα στεγάζουν αρκετά νέα εμπορικά καταστήματα -εκτός των εμπορικών σημάτων που διαχειρίζεται ο όμιλος Φουρλή-, δημιουργώντας νέο αγοραστικό ενδιαφέρον στο σημείο.

Θυμίζουμε ότι εκτός από το κατάστημα της ΙΚΕΑ, στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου στεγάζονται σήμερα τα καταστήματα των Leroy Merlin, Κωτσόβολος και Factory Outlet. Όπως επισημαίνουν πηγές του ομίλου Φουρλή στο Capital.gr, η αναπροσαρμογή των χώρων αναμένεται να ολοκληρωθεί με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, εντός του 2023.

Για να αντιληφθούμε τις προοπτικές που παρουσιάζει το Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου, αναφέρουμε ότι στη διάρκεια του 2022 κατέγραψε πωλήσεις που ήταν αυξημένες κατά 16,9% σε σχέση με το 2021, υστερώντας ωστόσο σε σχέση με την επίδοση του 2019 κατά 6,8%. Σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό για νέες εμπορικές αναπτύξεις λόγω του τουριστικού ρεύματος αλλά και της ευρύτερης κίνησης που προέρχεται από τον Διεθνή Αερολιμένα.

Πλάνο επενδύσεων 23 εκατ. ευρώ

Ταυτόχρονα, ο όμιλος Φουρλή συνεχίζει τον επενδυτικό του σχεδιασμό. Ανακαίνισε πέντε Intersport, κυρίως σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Στο πλάνο των επενδύσεων, το συνολικό ύψος των οποίων ανέρχεται στα 23 εκατ. ευρώ για φέτος, εντάσσονται και επαναλαμβανόμενες κεφαλαιουχικές δαπάνες (recurring capex) για τη διατήρηση της δομής και της λειτουργίας του ομίλου, μεταξύ των οποίων είναι και κινήσεις ψηφιακού μετασχηματισμού. Τα υπόλοιπα 6 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αναπροσαρμογή των εγκαταστάσεων της ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Αισθητό παραμένει το πρόβλημα εύρεσης προσωπικού για τα καταστήματα, καθώς με βάση τα όσα ανέφεραν τα στελέχη του ομίλου, κατά την ενημέρωση των χρηματιστηριακών αναλυτών, εξαιτίας της πανδημίας υπήρξαν αρκετές αλλαγές συνηθειών. Ταυτόχρονα, με βάση τα όσα ανέφεραν, η επιδοματική πολιτική της κυβέρνησης μετέβαλε τη νοοτροπία των υπαλλήλων στα καταστήματα. “Έχουμε 50 ανοιχτές θέσεις στα Intersport και δεν υπάρχουν άνθρωποι για να τρέξουν τη δραστηριότητα”, σημείωσε ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος, Απόστολος Πεταλάς.

Το project του Ελληνικού

Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία του retail park από πλευράς της Trade Estates και του ομίλου Φουρλή, εκ των πραγμάτων το έργο θα συμβαδίσει με τους ρυθμούς κατασκευής της ευρύτερης επένδυσης, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει συγχρονισμός με την κατασκευή του Vouliagmenis Mall και με βάση τον προγραμματισμό στο τέλος του 2025 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο κατασκευής από πλευράς του ομίλου Φουρλή στο retail park, που κατά κύριο λόγο θα δημιουργηθούν καταστήματα με το μοντέλο των big boxes.

Πρεμιέρα για τον Δημήτρη Βαλαχή

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της ενημέρωσης του ομίλου προς τους χρηματιστηριακούς αναλυτές, σε συνέχεια της δημοσίευσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το α’ τρίμηνο του 2023, επίσημη πρώτη εμφάνιση πραγματοποίησε και ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Βαλαχής, ο οποίος διαδέχεται τον Απόστολο Πεταλά, που θα διατηρήσει καθήκοντα συμβούλου στον όμιλο.

Σε ό,τι αφορά το νέο concept της Holland & Barrett που εγκαινιάστηκε το 2022, αυτήν τη στιγμή λειτουργούν τρία καταστήματα σε Γλυφάδα, Athens Mall και Κηφισιά και σχεδιάζεται να λειτουργήσουν συνολικά έξι έως και το τέλος του 2023, με τη μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται αρχικά στην Αθήνα. Επί του παρόντος ο όμιλος εξετάζει 4-5 σημεία, στα οποία θα μπορούσε να ανοίξει τα επόμενα καταστήματά του, εντός της χρονιάς.

Δεν θα υπάρξουν νέες ανατιμήσεις

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, τα στελέχη του ομίλου ανέφεραν ότι θα φέρει βελτιωμένα περιθώρια κερδοφορίας, δεδομένου ότι η δραστηριότητα είναι εντονότερη ενόψει της τουριστικής περιόδου. Όπως αναφέρθηκε, δεν αναμένονται νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, όπως προκύπτει από την IKEA International και από λοιπούς προμηθευτές. Ως προς τη στρατηγική διαμόρφωσης τιμών, ο όμιλος ακολούθησε τον δρόμο του smart pricing στη διάρκεια του 2022, κάτι που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών και ενίσχυσε τη δυναμική της ΙΚΕΑ. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κύριο Πεταλά, ανέδειξε την αλυσίδα ειδών σπιτιού έναντι του ανταγωνισμού στη σύγκριση με το ποια εξ αυτών έχει να παρουσιάσει τις συμφερότερες τιμές στην αγορά.

Στο β’ τρίμηνο αναμένεται να υπάρξει ανάκαμψη των οικονομικών επιδόσεων στα αθλητικά είδη, δεδομένου του ζεστού καιρού στο πρώτο τρίμηνο του έτους, γεγονός που απέτρεψε τους καταναλωτές από την αγορά χειμερινών ειδών. Μάλιστα, ο όμιλος κλήθηκε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις σε προϊόντα, προκειμένου να εξαντλήσει το στοκ στα καταστήματά του.

Αναφορικά με το γενικό συναίσθημα του καταναλωτή, αναφέρθηκε ότι η ψυχολογία του άρχισε να ανακάμπτει καθότι η πανδημία έχει παρέλθει.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο