Πρακτικές εκφοβισμού από τον ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν ηγετικά στελέχη εταιρειών ερευνών αγοράς, οι οποίες φαίνεται ότι δεν έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους, αλλά στοχοποιήθηκαν από το κόμμα της μείζονος αντιπολίτευσης.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι οποίες γίνονται από διαφορετικές δημοσκοπικές εταιρείες, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ φρόντιζαν να επικοινωνήσουν την δυσφορία τους για δήθεν επίπλαστα χαμηλά ποσοστά, τα οποία, όμως, επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά στις κάλπες της 21ης Μαΐου. Οι «λεβέντες» της ριζοσπαστικής αριστεράς φαίνεται πως, όταν δεν εντρυφούν σε περισπούδαστες αναλύσεις της (αγνώριστης) «Αυγής» για εκείνη την (ατελείωτη) «κρίση του μαρξισμού και της αριστεράς», επιδίδονται στην αναβίωση σταλινικών μεθόδων εκφοβισμού.
Συγκεκριμένα, οι καταγγελίες που έρχονται στον «αφρό» της επικαιρότητας, αφορούν σε απαράδεκτες μεθόδους εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ πριν, κατά την διάρκεια, ακόμη και μετά την πρόσφατη εκλογική αναμέτρηση, η οποία συνιστά την σύνθλιψη της συριζαίας αριστεράς από την Νέα Δημοκρατία υπό την αρχηγία του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Σήμερα το πρωί, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis, Στράτος Φαναράς παραχώρησε συνέντευξη στο Mega και την εκπομπή Live News προκειμένου να εξηγήσει τι ήταν αυτό που οδήγησε στη τόση μεγάλη διαφορά μεταξύ των δημοσκοπήσεων και του exit poll, ενώ αποκάλυψε πως μετά τα αποτελέσματα η εταιρεία δέχτηκε απειλές από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο γνωστός δημοσκόπος δήλωσε αρχικά πως «η παρουσίαση για το τι έγινε με τις δημοσκοπήσεις και το exit poll ήταν ακραία μεροληπτική και εις βάρος μας. Υπήρχαν πάρα πολλές ανακρίβειες στην παρουσίαση, για παράδειγμα ότι εμείς δεν είχαμε εκτιμήσει σωστά το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ».
Αναφορικά με τα αποτελέσματα, ο κ. Φαναράς τόνισε ότι «ήμασταν η μόνη εταιρεία που και στο MEGA είχαμε δώσει εκτίμηση για το ΠΑΣΟΚ οριακά διψήφιο ποσοστό κι επίσης ήμασταν η εταιρεία που έδειχνε διψήφια διαφορά. Είναι ανακρίβεια ότι δεν υπήρξε έρευνα που να παρουσιάζει το ΣΥΡΙΖΑ κάτω από 25%, καθώς υπήρξαν δικές μας έρευνες που παρουσίασαν μέχρι και 21 μονάδες διαφορά στην πρόθεση ψήφου», υπογράμμισε.
Σχετικά με το exit poll, ο επικεφαλής της Metron Analysis είπε πως «το exit poll είναι το πρώτο και δίνεται σε δύο ανακοινώσεις., η μία είναι στο 80% με στοιχεία μέχρι τις 16:30. Δώσαμε την διαφορά αυτή κι όταν πιστοποιήσαμε ότι μέχρι τα τελικά στοιχεία η διαφορά διευρύνεται, την διευρύναμε γιατί πράγματι υπήρχε ένα κλίμα ότι οι δημοσκοπήσεις και τα exit polls θα πέσουν έξω».
«Η Metron Analysis έχει δεχθεί απειλές», συμπλήρωσε με σαφήνεια, «από σωρεία στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και άλλων διάσπαρτων ότι σήμερα θα είχαν εγκατασταθεί εισαγγελείς».
Από την πλευρά του, ο κ. Δημήτρης Μαύρος, αναλυτής και διευθύνων σύμβουλος της MRB, μίλησε για «υποεκτίμηση στοιχείων και αποτελεσμάτων», η οποία οφείλεται στην άσκηση πιέσεων.
«Η αλήθεια είναι ότι όταν υφίστασαι μια πίεση από το 2015 μέχρι σήμερα, σε ηθικό, μεθοδολογικό, επιστημονικό, επικοινωνιακό επίπεδο, από συγκεκριμένο χώρο, για υποεκτίμηση των στοιχείων και πράγματι υπάρχει υποεκτίμηση, το αποτέλεσμα είναι οι δημοσκόποι να απομακρυνόμαστε από τα στοιχεία, γιατί είχαμε υποστεί μετατραυματικό σοκ», τόνισε ο Δημ. Μαύρος.
Ο γνωστός αναλυτής είναι ακόμη πιο αποκαλυπτικός από τον Στράτο Φαναρά, αφού, όπως υποστηρίζει, γνώριζαν ότι η διαφορά ανάμεσα σε Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτή που έδιναν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν έτοιμος να τα αμφισβητήσει όλα δημοσίως.
«Γνωρίζαμε ότι η διαφορά ήταν 20 μονάδες, δεν το λέγαμε γιατί μας λοιδορούσαν στον ΣΥΡΙΖΑ. Η τελευταία μέτρηση έδινε στη ΝΔ 42% κεντρική τιμή και στον ΣΥΡΙΖΑ 19%. Οι απλές σταθμίσεις των στοιχείων έδιναν το αποτέλεσμα», είπε ο Δημήτρης Μαύρος και πρόσθεσε: «Αν βγαίναμε έτσι; Θα μας έλεγαν αυτά τα δείγματα είναι για πέταμα, πετάξτε τα».
Τέλος, και ο κ. Ζαχαρίας Ζούπης από την εταιρεία Opinion Poll καταγγέλλει απειλές και αναμείξεις του ΣΥΡΙΖΑ στο ερευνητικό έργο, λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε στιγμή και ευκαιρία να μην επιτίθεται στις δημοσκοπικές εταιρείες, να μην τις παρουσιάζει ως πουλημένες, να επικαλείται ανοησίες περί χρησιμοποίησης ακόμα και predator. Έτσι προέκυψε το επιχείρημα ότι οι ψηφοφόροι «φοβούνται» να εκδηλώσουν την προτίμηση τους και κατέληξε πως «συχνά κάποιες από τις δημοσκοπικές εταιρείες προπηλακίστηκαν σε πρωτοσέλιδα φιλικών εντύπων του ΣΥΡΙΖΑ».