Κόσμος

«Η αρχή της επιστροφής του Ιράκ» – Επένδυση 17 δισ. για διασύνδεση Ασίας-Ευρώπης

Πρεμιέρα σήμερα, Σάββατο, για ένα έργο του Ιράκ 17 δισ. δολαρίων, που φιλοδοξεί να συνδέσει σιδηροδρομικώς και οδικώς ένα σημαντικό εμπορικό λιμάνι στη νότια ακτή του με τα σύνορα με την Τουρκία

Πρεμιέρα σήμερα, Σάββατο, για ένα έργο του Ιράκ 17 δισ. δολαρίων, που φιλοδοξεί να συνδέσει σιδηροδρομικώς και οδικώς ένα σημαντικό εμπορικό λιμάνι στη νότια ακτή του με τα σύνορα με την Τουρκία, σε μια κίνηση που αποσκοπεί να μεταμορφώσει την οικονομία της χώρας μετά δεκαετίες πολέμου και κρίσης.

Ο «Δρόμος Ανάπτυξης» στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Grand Faw στον πλούσιο σε πετρέλαιο νότο του Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο μειώνοντας τον χρόνο μεταφοράς μεταξύ Ασίας και Ευρώπης σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Ο “Δρόμος Ανάπτυξης” δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Αυτός ο δρόμος ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Η κυβέρνηση του Ιράκ οραματίζεται τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Το έργο αυτό θα σημάνει μια σημαντική απόκλιση από το υπάρχον γηρασμένο δίκτυο μεταφορών της χώρας.

Η σιδηροδρομική υπηρεσία του Ιράκ διαχειρίζεται επί του παρόντος περιορισμένες γραμμές, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς πετρελαίου και ενός μόνο επιβατικού νυχτερινού τρένου που εκτελεί δρομολόγια από τη Βαγδάτη στη Βασόρα, που διαρκεί 10 έως 12 ώρες για να καλύψει 500 χιλιόμετρα.

Το λιμάνι Grand Faw, το οποίο κατασκευάστηκε πριν από πάνω από μια δεκαετία, βρίσκεται στα μέσα της ολοκλήρωσής του, λένε οι αρχές.

Η μεταφορά επιβατών μεταξύ του Ιράκ και της Ευρώπης επιστρέφει στα μεγάλα σχέδια των αρχών του 20ού αιώνα για τη δημιουργία ενός εξπρές από τη Βαγδάτη ώς το Βερολίνο.

«Θα ενεργοποιήσουμε ξανά αυτή τη γραμμή και θα τη συνδέσουμε με άλλες χώρες», είπε ο Φαρτούσι, τονίζοντας σχέδια μεταφοράς τουριστών και προσκυνητών σε σιιτικούς ιερούς τόπους στο Ιράκ και στη Μέκκα στη Σαουδική Αραβία.

Οι υποσχέσεις ανάπτυξης είναι μακροχρόνιες στο Ιράκ, αλλά οι υποδομές παραμένουν κατεστραμμένες ακόμα και όταν η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μοχάμεντ Σιά αλ-Σουντάνι δίνει ώθηση στην ανοικοδόμηση δρόμων και γεφυρών.

Ωστόσο, αξιωματούχοι λένε ότι ο «Δρόμος Ανάπτυξης» βασίζεται σε κάτι νέο: σε μια περίοδο σχετικής σταθερότητας από τα τέλη του περασμένου έτους, που ελπίζουν ότι μπορεί να διατηρηθεί.

Εάν οι εργασίες ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2029, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αρχών.

«Ας ελπίσουμε ότι αυτές οι μέρες είναι η αρχή της επιστροφής του Ιράκ», είπε ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Πηγή: Reuters

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο