Η θέση σε λειτουργία του MSC Euribiamarks σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα για τον όμιλο στο δρόμο για την απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλίας, καθώς θα πραγματοποιήσει το πρώτο καθαρό, με μηδενικές εκπομπές αερίων, ταξίδι κρουαζιερόπλοιου που έγινε ποτέ.
Το πλοίο διαθέτει μια σειρά τεχνολογιών και λύσεων που ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις στον αέρα και το θαλάσσιο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων προηγμένων εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και αποβλήτων. Είναι το τρίτο πλοίο της MSC Cruises που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο και το δεύτερο πλοίο της σειράς World Class.
Το πλοίο διαθέτει διαθέτει μια σειρά από την καλύτερη στην κατηγορία της περιβαλλοντική τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων συστημάτων επεξεργασίας λυμάτων επί του πλοίου και διαχείρισης αποβλήτων. Έχει επίσης σχεδιαστεί με γνώμονα το μέλλον, επιτρέποντάς του να ενσωματώσει εύκολα μελλοντικές καινοτομίες στον τομέα της βιωσιμότητας, όπως συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και άλλα εναλλακτικά καύσιμα μόλις αυτά είναι διαθέσιμα σε κλίμακα.
Η MSC Euribia είναι το μέλλον της κρουαζιέρας σήμερα. Παρέχει ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αναμένεται να είναι το κρουαζιερόπλοιο με τις καλύτερες επιδόσεις στον κόσμο, υπερβαίνοντας τις τελευταίες απαιτήσεις του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης του ΙΜΟ. Όταν βρίσκεται σε λειτουργία, το πλοίο εκπέμπει έως και 19% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά επιβάτη ανά ημέρα από τα αδελφά πλοία του που χρησιμοποιούν συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα. Αυτό ισοδυναμεί με 44% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά επιβάτη ανά ημέρα από τα πλοία που κατασκευάστηκαν μόλις πριν από 10 χρόνια.
Ο Pierfrancesco Vago, εκτελεστικός πρόεδρος του τμήματος κρουαζιέρας του ομίλου MSC Group, δήλωσε: “Η εταιρεία MSC έχει την ευκαιρία να προσφέρει ένα νέο πλοίο για την κρουαζιέρα. Με την παράδοση του MSC Euribia, κάναμε ένα ακόμη τεράστιο βήμα προς τον στόχο μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα με τις πολλές περιβαλλοντικές καινοτομίες της κατηγορίας του, το MSC Euribia διαθέτει έναν πραγματικά πρωτοποριακό ενεργειακά αποδοτικό σχεδιασμό που θα προσφέρει τεράστια μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του».
Το νέο πλοίο, το 22ο πλοίο που εντάσσεται στο στόλο της MSC Cruises.
Ο Michele Francioni, SVP, MSC Cruises, πρόσθεσε: “Το πρώτο ταξίδι του MSC Euribia θα είναι ένα απίστευτο κατόρθωμα και αντιπροσωπεύει χρόνια δέσμευσης και αποφασιστικότητας. Θα πρέπει να αποδείξει ότι έχουμε την ικανότητα να λειτουργούμε με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με την υπάρχουσα τεχνολογία πλοίων.
Αυτό είναι μόνο η αρχή. Είμαστε προσηλωμένοι σε αυτή τη μετάβαση και θέτουμε σε εφαρμογή ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να τη διευκολύνουμε. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς εναλλακτικά καύσιμα όπως το βιο-LNG,το e-LNG, το πράσινο υδρογόνο ή η πράσινη μεθανόλη να γίνουν ευρέως διαθέσιμα σε κλίμακα, ώστε να υλοποιηθεί πλήρως το όραμα της καθαρής μηδενικής κρουαζιέρας”.
Η MSC Cruises υποστηρίζεται από τη σκανδιναβική ενεργειακή εταιρεία Gasum για το ταξίδι με καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κορυφαία παραγωγό βιοαερίου και μεταποιητή βιοαποικοδομήσιμων κλασμάτων αποβλήτων στη σκανδιναβική περιοχή.
Οι εμπειρογνώμονες ενεργειακής απόδοσης της MSC Cruises που εδρεύουν στο Λονδίνο θα παρακολουθούν και θα βελτιστοποιούν συνεχώς όλα τα συστήματα επί του πλοίου για την ελαχιστοποίηση της ενεργειακής ζήτησης, τον εντοπισμό πρόσθετων ευκαιριών για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας παράλληλα υψηλή άνεση για όλους τους επισκέπτες επί του πλοίου.
Τα νεότευκτα πλοία της MSC Cruises είναι ευέλικτα ως προς τα καύσιμα και μπορούν να εξυπηρετήσουν μια ποικιλία ανανεώσιμων καυσίμων που είναι διαθέσιμα σήμερα και αναμένονται στο μέλλον. Η χρήση του ορυκτού LNG επιτυγχάνει ήδη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 20% σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ εξαλείφει ουσιαστικά όλες τις εκπομπές οξειδίων του θείου και σωματιδίων, ενώ μειώνει επίσης τα οξείδια του αζώτου κατά 85%.
Πηγή: newmoney//Μηνάς Τσαμόπουλος
Το σχόλιο σας