Google: Αντίστροφη μέτρηση για πρόστιμο μαμούθ από την ΕΕ – Οι παραβιάσεις για τις διαφημίσεις
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay
Η Google τίθεται στο στόχαστρο της ΕΕ η οποία ετοιμάζει να της απευθύνει επίσημη καταγγελία βάσει της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστια νέα πρόστιμα και να χτυπήσει την καρδιά της ψηφιακής διαφημιστικής (ad-tech) πολιτικής της από όπου ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.
Η λεγόμενη κοινοποίηση αιτιάσεων, που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη, θα σηματοδοτήσει μια περαιτέρω κλιμάκωση στη μακροχρόνια αντιπαράθεση των δύο μερών που έχει ήδη οδηγήσει σε μια τριάδα κυρώσεων της ΕΕ συνολικού ύψους άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Τα νέα πρόστιμα θα στοχεύουν στον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου διαφήμισης της Alphabet, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και που μίλησαν στο Bloomberg υπό τον όρο της ανωνυμίας. O επιχειρηματικός διαφημιστικός κλάδος της Google είναι μακράν η πιο επιτυχημένη της δραστηριότητα, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των ετήσιων εσόδων της. Το 2022, είχε διαφημιστικές πωλήσεις περίπου 225 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η νέα καταγγελία είναι η πιο σημαντική στην πενταετή θητεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη σημερινή της σύνθεση.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα πρόστιμα για παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας μπορούν να φτάσουν έως και το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων – αν και οι κυρώσεις σπάνια φτάνουν σε αυτό το επίπεδο και οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους πριν και μετά την επιβολή προστίμου.
Η Google κατέχει εδώ και καιρό μια σημαντική θέση στα δεδομένα που είναι σε θέση να συλλέγει, επιτρέποντας στους διαφημιστές να οργανώνουν στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά και να πουλά διαφημιστικό χώρο.
Στο στόχαστρο της ΕΕ από το 2021
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε για πρώτη φορά έρευνα σχετικά με τις πρακτικές στο πεδίο των ψηφιακών διαφημίσεων της Google το 2021. Η έρευνα της Επιτροπής εξετάζει πώς η εταιρεία μπορεί να παρεμπόδισε την πρόσβαση των αντιπάλων της σε δεδομένα χρηστών για διαδικτυακή διαφήμιση, καθώς και πώς μπορεί να έχει ασφαλισμένα δεδομένα για δική της χρήση.
Η συμφωνία της Google με τη Meta Platforms ως μέρος ενός προγράμματος ανοικτής υποβολής προσφορών ήταν αρχικά μέρος της έρευνας, αλλά αποσύρθηκε στα τέλη του 2022.
Η Αρχή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου διερευνά επίσης τις πρακτικές στην ψηφιακή διαφήμιση της Google, ενώ μια δίκη κατά της συμπεριφοράς της εταιρείας βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, η Google συνεχίζει να δίνει δικαστική μάχη ενάντια στα αντιμονοπωλιακά πρόστιμα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου 4,34 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πώς “τρέχει” το λειτουργικό της σύστημα Android για κινητά.
Οι δικαστές της ΕΕ πέρυσι μείωσαν αυτό το πρόστιμο σε 4,125 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Google αμφισβητεί την υπόθεση στο ανώτατο δικαστήριο της Ένωσης
Πηγή: ot.gr//Δημήτρης Σταμούλης
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας