Στη Βουλή διαβιβάζει το ελληνικό γραφείο της ευρωπαϊκής εισαγγελίας τη δικογραφία που έχει σχηματίσει για τη σύμβαση «717» της ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να κριθεί αν πρέπει να ελεγχθούν για ενδεχόμενες ευθύνες οι δύο πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Κώστας Kαραμανλής.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση «717» αφορά τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των τρένων, που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Συγκεκριμένα, η ευρωπαϊκή εισαγγελία μέσω του ελληνικού τμήματος της, διενεργεί έρευνα για τη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο, με κοινή χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου, η οποία είχε ξεκινήσει αρκετούς μήνες πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Σκοπός της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από τη μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη προσώπων για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και των μεταφορών.
Η εν λόγω σύμβαση είχε υπογραφεί το 2014 με τους αναδόχους του έργου να αναλαμβάνουν την υποχρέωση παράδοσης εντός δύο ετών. Το έργο αφορούσε τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκτέλεσή του ήταν βασική προϋπόθεση για την, εν συνεχεία, ανάθεση του έργου εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές. Ωστόσο, ένα πλέγμα θεμάτων, μεταξύ των οποίων και οι διαμάχες και εν τέλει το «διαζύγιο» των εταίρων της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση του έργου, οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση και ολοκλήρωση του ενώ δόθηκαν συνολικά επτά παρατάσεις. Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Η έρευνα της εισαγγελίας για την υπόθεση συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της σύμβασης «717».