Nέα της αγοράς

Νέα επιστολή Ηλιόπουλου για τη συγχώνευση ΑΝΕΚ-ATTICA

Νέα επιστολή Ηλιόπουλου για τη συγχώνευση ΑΝΕΚ-ATTICA

Πηγή Φωτογραφίας: Eurocapital.gr

Bελτιώνει την αρχική του πρόταση κατά ένα εκατ. ευρώ.

Νέα παρέμβαση στην υπόθεση της συγχώνευσης Attica-ΑΝΕΚ επιδιώκει ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος με επιστολή προς τις τράπεζες και τους μετόχους της κρητικής εταιρείας. Ο κ. Ηλιόπουλος μέσω των τριών εταιρειών ΣΙ ΤΖΕΤΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΚΙΑΡΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED απαντά στην προηγηθείσα επιστολή των τραπεζών που απέρριψαν την πρόταση του για αγορά της ΑΝΕΚ και βελτιώνει την αρχική του πρόταση κατά ένα εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μία πρόταση που εκλαμβάνεται από την άλλη πλευρά ως μια ακόμη προσπάθεια της Seajets να παρέμβει στην διαδικασία της Επιτροπής Ανταγωνισμού έτσι ώστε αυτή με την σειρά της ακόμη και εάν εγκρίνει την συγχώνευση της χανιώτικης ακτοπλοϊκής με την Attica να το κάνει υπό άλλους όρους και όχι με τον όρο περί διάσωσης (failling firm). Υπενθυμίζεται ότι η εισήγηση προς την Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού που θα συνεδριάσει στις 12 Ιουλίου, προβλέπει την έγκριση τη συγχώνευσης ΑΝΕΚ-Attica υπό τον όρο της διάσωσης της ΑΝΕΚ. Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από την ΕΠΑΝΤ για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:

• Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.

• Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.

• Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, που ανακοινώθηκε πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης.

Στην πορεία όμως εμφανίσθηκε πρόταση από τη SeaJets η οποία στοχεύει προφανώς στη δεύτερη από τις τρεις προϋποθέσεις του failing firm, έτσι ώστε αυτό να μην ισχύει πλέον.

Αν η Επιτροπή δεν δεχθεί πλέον ότι ισχύει το failing firm ενδεχομένως να εγκρίνει τη συγχώνευση ζητώντας από την Attica να αποχωρισθεί κάποιες γραμμές ή και πλοία, προκειμένου να αποκτήσει την ΑΝΕΚ. Ακτοπλοϊκοί κύκλοι εκτιμούν ότι η SeaJets με την παρέμβαση της επιδιώκει να διαμορφώσει συνθήκες έτσι ώστε η Attica να αφήσει γραμμές (κυρίως στις Κυκλάδες) ή πλοία εφόσον αποκτήσει την ΑΝΕΚ, αν και η κρητική εταιρεία έχει παρουσία μόνο στις γραμμές της Κρήτης. Η Attica από την πλευρά της έχει καταστήσει σαφές ότι η συγχώνευση με την ΑΝΕΚ γίνεται για την διάσωση της χανιώτικης εταιρείας , την οποία ενισχύει με κεφάλαιο κίνησης στο πλαίσιο της κοινοπραξίας, που έχουν συστήσει εδώ και 12 χρόνια. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες η Attica προετοιμάζεται για την περίπτωση που τελικά δεν προχωρήσει η συγχώνευση και έχει βγει την αγορά για ναύλωση πλοίων ενώ ήδη απέκτησε ένα ταχύπλοο (το πρώην Highspeed 3). Σε κάθε περίπτωση πάντως η SeaJets στην επιστολή της δεν αναφέρεται σε κάποιο business plan για την ΑΝΕΚ ενώ η όλη καθυστέρηση είναι τελικά σε βάρος της βιωσιμότητας της κρητικής εταιρείας, η οποία αντιμετωπίζει ήδη πολλά οικονομικά. προβλήματα.

Η νέα πρόταση O Μάριος Ηλιόπουλος επανέρχεται μέσω των τριών εταιρειών ΣΙ ΤΖΕΤΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΚΙΑΡΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED και επιδιώκει να απαντήσει στις αιτιάσεις των τραπεζών χαρακτηρίζοντας αόριστη την εκτίμηση των πιστωτών ότι η πρόταση του είναι σε όρους ανακτώμενης αξίας, «υποδεέστερη από την υπό υλοποίηση συμφωνία μεταξύ Attica Group και ΑΝΕΚ και παράλληλα εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο ολοκλήρωσης (execution risk…». Ειδικότερα ο επικεφαλής της SeaJets, υποστηρίζει ότι το προσφερόμενο αντάλλαγμα από την πλευρά του είναι υψηλότερο ενώ όπως προσθέτει «για να αποφευχθούν παρερμηνείες, έναντι του ποσού των 80.000.000 ευρώ που έχει γνωστοποιηθεί στο επενδυτικό κοινό ως το ποσό που οι δανειστές ήταν διατεθειμένοι να εισπράξουν συνολικά από την ATTICA για τη δανειακή έκθεση ΑΝΕΚ, εμείς προσφέραμε ποσό 82.000.000 ευρώ και ήδη σήμερα προτείνουμε επαυξημένο αντάλλαγμα κατά 1.000.000 ευρώ και συνολικά 83.000.000 ευρώ, υπό τους ίδιους όρους καταβολής»

Επίσης αντί για δάνειο 80 εκατ. ευρώ που φέρεται ότι θα λάβει η Attica από την Πειραιώς, οι τρεις εταιρείες προτείνουν δανεισμό 55.000.000 ευρώ εξασφαλισμένο με πρώτες ναυτικές υποθήκες επί πλοίων εμπορικής αξίας 138.000.000 ευρώ (ήτοι βαθμό κάλυψης 250,9% του δανείου). Τα λοιπά 28.000.000 ευρώ θα καταβληθούν από ίδια κεφάλαια, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα, γεγονός που ασφαλώς μειώνει και την έκθεση της Τράπεζας.

Επιπλέον χαρακτηρίζει «αόριστη και ατεκμηρίωτη, και απορρίπτεται δε παραχρήμα ως παντελώς αβάσιμη» η εκτίμηση των τραπεζών ότι η αρχική πρόταση της SeaJets «εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο υλοποίησης».

Οι τρεις εταιρείες του Μάριου Ηλιόπουλου στην επιστολή τους αρνούνται ότι έχουν θέσει ως όρο για την αγορά της ΑΝΕΚ τη διενέργεια due diligence, «όπως ανακριβώς αναφέρετε». Επιπλέον χαρακτηρίζουν αυθαίρετη την εκτίμηση των τραπεζών ότι η πρόταση της SeaJets δεν «λαμβάνει υπόψιν τις σημαντικές ταμειακές ανάγκες της ΑΝΕΚ», και μη τεκμηριωμένη την θέση ότι η πρότασή της SeaJets δεν «πληροί τα απαραίτητα κριτήρια για να αποτελέσει αναλήψιμο πιστωτικό κίνδυνο».

Τέλος ο κ. Ηλιόπουλος εκτιμά ότι δεν υφίσταται οιαδήποτε σε υλοποίηση συμφωνία, δυνάμει της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, και καλεί όλους τους μετόχους να συζητήσουν την νέα πρόταση.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη πρόταση οι τράπεζες την είχαν απορρίψει ως υποδεέστερη σε σχέση με την αυτήν της Attica Group σημειώνοντας παράλληλα ότι «εμφανίζει σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο ολοκλήρωσης (execution risk), οπότε δεν αποτελεί βιώσιμη εναλλακτική λύση στην υπόθεση της ΑΝΕΚ».

Ενδεικτικά οι Τράπεζες αναφέρονταν στην αβεβαιότητα της χρηματοδότησης του προτεινόμενου τιμήματος, καθώς και στην προϋπόθεση διενέργειας due diligence, διαδικασία η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί για την πρόταση της Attica Group. Επίσης σημείωναν ότι η πρόταση δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις σημαντικές ταμειακές ανάγκες της ΑΝΕΚ προς τρίτους πιστωτές, ούτε περιλαμβάνει σχεδιασμό για την ομαλή μετάβαση και απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας λόγω δυνητικής λήξης της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ – Superfast (operational risk). Ως εκ τούτου, η πρότασή σας δεν πληροί τα απαραίτητα κριτήρια για να αποτελέσει αναλήψιμο πιστωτικό και επιχειρηματικό κίνδυνο και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, κατέληγαν

Επίσης και η ΒΑΡΝΙΜ μέτοχος της ΑΝΕΚ, σημείωνει ότι «δεν αποδεχόμαστε τη συγκεκριμένη προσφορά λόγω του προσφερόμενου τιμήματος και της δομής της. Θεωρούμε ότι η υφιστάμενη συμφωνία των Μετόχων και Δανειστών με την εταιρεία ΑΤΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ για την συγχώνευση δια απορροφήσεως της ΑΝΕΚ, η οποία ευρίσκεται ήδη σε στάδιο εγκρίσεων, πέρα των προσδοκώμενων υπεραξιών, είναι η μόνη άμεση λύση, η οποία διασφαλίζει την διάσωσή της».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments