Τεχνολογία

Twitter: Απειλεί με μηνύσεις την Meta για κλοπή εμπορικών μυστικών

Twitter: Απειλεί με μηνύσεις την Meta για κλοπή εμπορικών μυστικών

Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου

Πώς διαγράφεται το τοπίο της αγοράς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης - Που θα κριθεί η επιτυχία του Threads

Η Meta Platforms έκανε τελικά την Τετάρτη την κίνηση που είχε προαναγγελθεί: κυκλοφόρησε το Threads, τη νέα της εφαρμογή microblogging, που είναι στενά συνδεδεμένη με το Instagram και στοχεύει ευθέως στο κοινό του Twitter.

Μία κίνηση «ζυγισμένη» που έρχεται στην ουσία να εκμεταλλευθεί τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Twitter, ειδικά από την στιγμή που η εφαρμογή εξαγοράστηκε από τον Ίλον Μασκ, τον Οκτώβριο του 2022.

Μόλις δεκαέξι ώρες μετά το επίσημο λανσάρισμα, στα καταστήματα εφαρμογών για smartphones αν και όχι ακόμη στην ΕΕ, η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads του Instagram είχε ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια εγγραφές, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μέσω ανάρτησης στη νέα πλατφόρμα. Γεγονός που το έθεσε σε τροχιά να ξεπεράσει το chatbot ChatGPT της OpenAI ως την πιο γρήγορα «μεταφορτωμένη» εφαρμογή για καταναλωτές κατά την κυκλοφορία του.

Σημειώνεται ότι το ChatGPT της OpenAI χρειάστηκε πέντε ημέρες για να φτάσει το 1 εκατ. χρήστες. Κατέχει το ρεκόρ ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη καταναλωτική εφαρμογή όλων των εποχών, αφού έφτασε τα 100 εκατ. μηνιαίως ενεργούς χρήστες σε δύο μήνες, σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS. Ο ρυθμός ανάπτυξης του Threads υποδηλώνει ότι θα φτάσει αυτό το όριο σε λίγες ημέρες.

Αν και λίγες μόνο ημέρες πριν Ίλον Μασκ και Μαρκ Ζάκερμπεργκ κανόνιζαν να λύσουν τις διαφορές του μέσα στο ρινγκ, τελικά όλα δείχνουν ότι η σύγκρουση των δύο θα έλθει πρώτα στις δικαστικές αίθουσες και αφορμή την διαφαινόμενη εμπορική επιτυχία του Threads.

Έρχονται μηνύσεις

Το Twitter απείλησε να μηνύσει τη Meta ισχυριζόμενο ότι έκλεψε τα εμπορικά μυστικά της εταιρείας κατά τη δημιουργία της εφαρμογής Threads. Πιο συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτουν οι Financial Times, ο Άλεξ Σπίρο, δικηγόρος του Twitter, κατηγόρησε τη Meta για «συστηματική, εσκεμμένη και παράνομη υπεξαίρεση των εμπορικών μυστικών και άλλων πνευματικών δικαιωμάτων του Twitter» σε επιστολή προς τον Ζάκερμπεργκ με ημερομηνία αποστολής την Τετάρτη.

Στην επιστολή υποστηρίζεται ότι η Meta έχει προσλάβει «δεκάδες» πρώην υπαλλήλους του Twitter με πρόσβαση σε άκρως εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με την πλατφόρμα, πολλοί από τους οποίους είχαν «καταχρηστικά διατηρήσει έγγραφα και ηλεκτρονικές συσκευές του Twitter». Στη συνέχεια, η Meta είχε σκόπιμα κατευθύνει αυτούς τους υπαλλήλους σε εργασίες οικοδόμησης του Threads, «κατά παράβαση τόσο της πολιτειακής όσο και της ομοσπονδιακής νομοθεσίας», αναφέρεται στη σχετική επιστολή.

Στην επιστολή, το Twitter ανέφερε ότι απαιτεί από τη Meta «να λάβει άμεσα μέτρα για να σταματήσει να χρησιμοποιεί τυχόν εμπορικά μυστικά του Twitter και άλλες άκρως εμπιστευτικές πληροφορίες», επιφυλασσόμενο του δικαιώματος να ζητήσει «τόσο αστικές αποζημιώσεις όσο και ασφαλιστικά μέτρα». Προειδοποίησε επίσης τη Meta ότι «απαγορεύεται ρητά να συμμετέχει σε οποιαδήποτε διαδικασία ανίχνευσης ή απόξεσης των δεδομένων, οπαδών ή ακολούθων του Twitter».

Όπως αναφέρουν οι Financial Times στο δημοσίευμά τους η επιστολή εμφανίστηκε αρχικά στον ιστότοπο Semafor και στη συνέχεια επιβεβαιώθηκε από δύο άτομα με γνώση του θέματος.

Επίσημα οι δύο πλευρές, Twitter και Meta Platforms, αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα. Ωστόσο, ο Ίλον Μασκ, που αγόρασε το Twitter έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Οκτώβριο, απάντησε σε έναν χρήστη του Twitter που μοιράστηκε την είδηση: «Ο ανταγωνισμός είναι μια χαρά, η εξαπάτηση όχι».

Έμμεση απάντηση, μέσω Threads φυσικά, έδωσε και ο διευθυντής επικοινωνίας της Meta, Άντι Στόουν, υπογραμμίζοντας ένα απόσπασμα στην έκθεση του Semafor, το οποίο είχε αποδοθεί σε ανώνυμη πηγή της Meta και έγραφε «Κανείς από την ομάδα μηχανικών του Threads δεν είναι πρώην υπάλληλος του Twitter – Αυτό απλά δεν ισχύει».

Τι είναι το Threads

Το Threads είναι μια «εφαρμογή συνομιλίας με βάση το κείμενο», όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν αναρτήσεις έκτασης έως 500 χαρακτήρων και να περιλαμβάνουν συνδέσμους, φωτογραφίες και βίντεο. Όπως και με το Twitter, οι δημοσιεύσεις μπορούν να απαντηθούν, να γίνουν like ή να κοινοποιηθούν από άλλους. Ορισμένοι χρήστες έχουν ονομάσει την υπηρεσία «δολοφόνο του Twitter».

Η εφαρμογή, η οποία εξακολουθεί να στερείται ορισμένων λειτουργιών του Twitter, συνδέεται άμεσα με το Instagram, επιτρέποντας στους χρήστες να μεταφέρουν το όνομα χρήστη και το υπάρχον δίκτυό τους. «Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα που θα μπορούσαμε να ελπίζουμε!» έγραψε ο Ζούκερμπεργκ για την εφαρμογή, χαρακτηρίζοντάς την ως τη «φιλική» εναλλακτική του Twitter.

Εκμετάλλευση των προβλήματων του αντιπάλου

Το Threads έκανε την εμφάνισή του αφού οι ενέργειες του Ίλον Μασκ «έδιωξαν» χρήστες και διαφημιζόμενους από την πλατφόρμα του Twitter. Κρίσιμης σημασίας ήταν η απόφασή του να μειώσει τη μετριοπάθεια της πλατφόρμας και να επιβάλει ανατρεπτικές αλλαγές στο προϊόν και τις πολιτικές του με ελάχιστη προειδοποίηση ή εξήγηση.

Μόλις το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Μασκ προκάλεσε νέες επικρίσεις όταν εισήγαγε προσωρινά όρια στον αριθμό των αναρτήσεων που μπορούσαν να δουν οι χρήστες, σε μια προσπάθεια, όπως είπε, να «αντιμετωπίσει ακραία επίπεδα απόσπασης δεδομένων [και] χειραγώγησης του συστήματος».

Ο Μασκ απέλυσε επίσης περίπου το 80% του εργατικού δυναμικού του Twitter και διέταξε δραματικά μέτρα περικοπής κόστους προκειμένου να αποφύγει την χρεοκοπία της εταιρείας.

Γενικά, μετά την εξαγορά του Twitter από τον Ίλον Μασκ τον Οκτώβριο του 2022, το Twitter έχει αποκτήσει τη φήμη ότι λαμβάνει βιαστικές αποφάσεις σχετικά με τα δεδομένα των χρηστών, την ασφάλεια και την αξιόπιστη λειτουργία του ιστότοπου. Αυτές περιελάμβαναν το έπος γύρω από την αντικατάσταση του παραδοσιακού συστήματος επαλήθευσης με μια επί πληρωμή έκδοση.

Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί γύρω από τις χαλαρές πολιτικές ελέγχου και την αφαίρεση της ελεύθερης πρόσβασης στο API του Twitter – τη διεπαφή προγράμματος που επέτρεπε σε τρίτους προγραμματιστές και ακαδημαϊκούς να αλληλεπιδρούν με την πλατφόρμα.

Παράδοση στις αντιγραφές

Όπως ανέφερε σε δημοσίευμά του το Bloomberg, η Meta Platforms έχει μια μακρά ιστορία «δανεισμού» ιδεών από ανταγωνιστές – χωρίς αυτό να αποδίδει πάντα καρπούς. Αλλά όταν τα προϊόντα αντιγραφής της εταιρείας πετυχαίνουν, μπορούν να πιάσουν γρήγορα τόπο.

Η λειτουργία για αναρτήσεις που εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες, τα γνωστά «Stories», είναι στοιχείο που αντιγράφηκε από το Snapchat το 2016. Τώρα, πολύ περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη μορφή στις εφαρμογές της Meta απ’ ό,τι χρησιμοποιούν το Snapchat.

Η Meta δημιούργησε πιο πρόσφατα ένα προϊόν βίντεο μικρής διάρκειας παρόμοιο με το TikTok, που ονομάζεται «reels». Όπως αναφέρει το Bloomberg, σε ενημερώσεις επενδυτών τα στελέχη της εταιρείας δηλώνουν ότι τα reels οδηγούν την ανάπτυξη τόσο στο Instagram όσο και στο Facebook.

Περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούσαν καθημερινά τουλάχιστον μία από τις εφαρμογές της Meta – Facebook, Instagram και WhatsApp – κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία τον Απρίλιο.

Οι προοπτικές

Με δεδομένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Twitter, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έξυπνη κίνηση να δημιουργηθεί μία εναλλακτική πρόταση εν μέσω αναταραχής. Από τη μία πλευρά η πιθανότητα μακροπρόθεσμου και ευρείας κλίμακας ενδιαφέροντος του κοινού για το Threads δεν είναι εγγυημένη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Meta έχει στο πλευρό της μια σημαντική βάση χρηστών και μια ισχυρή υποδομή προσωπικού.

Όπως σχολιάζει η ιστοσελίδα The Conversation, εάν υπάρξει ευρεία υιοθέτηση από το κοινό του Threads, η εφαρμογή θα μπορούσε ενδεχομένως να αμφισβητήσει την κυρίαρχη θέση του Twitter και να επηρεάσει σημαντικά την δραστηριότητά του. Σύμφωνα με το Pew Research Center, η πλειονότητα των χρηστών του Twitter στις ΗΠΑ έχουν κάνει διάλειμμα από την πλατφόρμα τον τελευταίο χρόνο.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν παγκόσμια εμβέλεια, αλλά ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένες και ο τρόπος με τον οποίο οι ιδιοκτήτες λαμβάνουν εμπορικές αποφάσεις εξακολουθεί να βασίζεται στη λογική της κατάληψης ζωτικού χώρου. Αυτό μπορεί, για παράδειγμα, να φανεί στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες με συγκεκριμένες απόψεις ή ενδιαφέροντα στοχεύονται για διαφήμιση.

Από αυτή την άποψη, οι εντάσεις που σιγοβράζουν μεταξύ των διαφόρων πλατφορμών δεν αποτελούν μια παροδική φάση, αλλά αντίθετα είναι κεντρικά χαρακτηριστικά του τρόπου λειτουργίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: ot.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments