Στα θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στο τηλεοπτικό κανάλι Action 24.
Πολύ σύντομα σε διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο
Ερωτηθείς για το περιεχόμενο και τη διαδικασία του λεγόμενου πολυνομοσχεδίου που θέλει να φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης διευκρίνισε: «Εντός των δέκα ημερών θα βγει σε δημόσια διαβούλευση. Στη συνέχεια, η Βουλή θα κλείσει για τις θερινές διακοπές και αμέσως μετά, το άνοιγμα της Βουλής θα ψηφίσουμε, στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Το πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνει τη ρύθμιση για την κατάργηση της κράτησης του 30% για τους συνταξιούχους.
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ακόμη ορισμένα κριτήρια και συγκεκριμένη διαδικασία, με βάση την οποία θα διακρίνουμε τους στρατηγικούς κακοπληρωτές από αυτούς που χρωστούν στον ΕΦΚΑ και θέλουν και δικαιούνται να πάρουν τη σύνταξή τους αλλά δεν μπορούν. Αυτοί οι δεύτεροι πρέπει με κάποιον τρόπο να παίρνουν τη σύνταξή τους».
«Όσοι έχουν προσωπική διαφορά θα ενισχύονται με εφάπαξ ποσό»
Στη συνέχεια, ο Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε στο θέμα της προσωπικής διαφοράς. «Όσοι έχουν προσωπική διαφορά θα ενισχύονται κάθε χρόνο με ένα εφάπαξ ποσό. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με νόμο. Και αυτό έχει να κάνει με τον ότι η Ελλάδα είναι κοντά στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Κι αυτό δεν πρέπει να υπονομευθεί. Εν είδει της συντάξεως που δεν μπορούν να πάρουν εμείς θα δίνουμε ένα εφάπαξ ποσό. Η επενδυτική βαθμίδα θα δώσει στην Ελλάδα πρόσβαση σε κεφάλαια, τα οποία εδώ και μια δεκαετία δεν μπορούν να πλησιάσουν την Ελλάδα».
Ερωτηθείς για το ασφαλιστικό, ο Άδωνις είπε: «Τις οριστικές μας αποφάσεις θα τις παρουσιάσουμε στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Συζητούμε το ζήτημα με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Πάνο Τσακλόγλου».
Πρώτη προτεραιότητα ο εργαζόμενος στον καύσωνα
Εν όψει του επερχόμενου καύσωνα, ο Άδωνις είπε πως το θερμικό φορτίο που μπορεί να αντέξει ένας εργαζόμενος είναι ορισμένο. «Ένας εργαζόμενος δεν μπορεί και δεν πρέπει να εργάζεται σε συνθήκες ακατάλληλες και σηκώνοντας ένα θερμικό φορτίο μεγαλύτερο από αυτό που μπορεί να αντέξει. Οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα. Θα υπάρξει σχετική σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας».
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πολλά κίνητρα για αμεσότερη εφαρμογή
Αναφερόμενος στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε: «Σκοπός μας είναι να τηρήσουμε πλήρως το χρονοδιάγραμμα για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στις επιχειρήσεις, αλλά, ταυτόχρονα, να δώσουμε και πολλά κίνητρα στις επιχειρήσεις για να εφαρμόσουν νωρίτερα την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Θα κάνουμε πολλές αλλαγές και τροποποιήσεις, οι οποίες θα κάνουν την ψηφιακή κάρτα πολύ πιο ελκυστική για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Πολλοί επιχειρηματίες φοβούνται την ψηφιακή κάρτα. Είναι κάτι λογικό αυτό, διότι πρόκειται για κάτι καινούργιο. Η ψηφιακή κάρτα θα εξυπηρετήσει και τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες. Εμείς θέλουμε ο εργαζόμενος να παίρνει αυτό ακριβώς που του αναλογεί».
Πολλά εργαλεία για βελτίωση των μισθών
Σχετικά με την έλλειψη εργατικών χεριών, ο Άδωνις πρόσθεσε: «Το έλλειμμα στην αγορά εργασίας είναι μεγάλο. Όταν έχεις στον καπιταλισμό μεγάλη ζήτηση αλλά μειωμένη προσφορά, η αξία του αγαθού ανεβαίνει. Είναι ο νόμος προσφοράς και ζήτησης του Άνταμ Σμιθ. Άρα ο μέσος μισθός των εργαζομένων πρέπει να συναντήσει την πραγματική αξία της μισθωτής εργασίας στις σύγχρονες ανάγκες της οικονομίας. Και η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι ένα εργαλείο προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως και η καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και η επανεκπαίδευση σε νέες δεξιότητες. Αυτά τα εργαλεία θα δημιουργήσουν εργαζομένους, που θα παίρνουν καλύτερο μισθό. Ο μέσος μισθός δεν θα αυξηθεί με νόμο, αλλά επειδή το χρειάζεται πραγματικά η οικονομία, επειδή υπάρχει σχετική πίεση στην αγορά εργασίας».
Τέλος, «οι τριετίες και η εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας είναι ζητήματα, τα οποία έχουν «παγώσει» στην Ελλάδα από την εποχή των μνημονίων. Οι τριετίες μπορούν να ξεπαγώσουν μόνο όταν ο ετήσιος μέσος όρος της ανεργίας πέσει κάτω από το 10%. Σήμερα, είναι κοντά στο 11%. Άρα, έχουμε δρόμο μέχρι να φτάσουμε εκεί».