Οικονομία

Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις – Η ευκαιρία για τους καταναλωτές

Πρεμιέρα για τις θερινές εκπτώσεις – Η ευκαιρία για τους καταναλωτές

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi (Αρχείου)

Ο πήχης για τον τζίρο του λιανεμπορίου για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου είναι τα 6 δισ. ευρώ που είχαν καταγραφεί πέρσι με στόχο αυτός να ξεπεραστεί και να φτάσει τα 7 δισ. ευρώ

«Ανάσα» στους καταναλωτές που βλέπουν το διαθέσιμο εισόδημά τους να πιέζεται από τις συνεχείς αυξήσεις τιμών, ειδικά στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης αλλά και στους εμπόρους που θα μπορέσουν να αυξήσουν τη ρευστότητά τους αναμένεται να δώσουν οι θερινές εκπτώσεις που ξεκινούν από σήμερα και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου.

Ο πήχης για τον τζίρο του λιανεμπορίου για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου είναι τα 6 δισ. ευρώ που είχαν καταγραφεί πέρσι με στόχο αυτός να ξεπεραστεί και να φτάσει τα 7 δισ. ευρώ. Εξάλλου, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από την περσινή χρονιά, αν και οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ.

Σημαντική ενίσχυση στα ταμεία των εμπόρων αναμένεται να προσφέρει και ο τουρισμός, τόσο ο εγχώριος όσο και ο εισερχόμενος. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΣΕΛΠΕ η εγχώρια δαπάνη για αγορές στις καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ, με τη μέση δαπάνη για τουριστικά είδη να υπολογίζεται στα 51,8 ευρώ και για άλλα είδη εκτός τροφίμων (ρούχα, είδη για το σπίτι, είδη τεχνολογίας κ.τ.λ.) στα 59,1 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τους ξένους ταξιδιώτες, έρευνα της ΕΣΕΕ, έχει δείξει ότι η μέση ημερήσια ατομική δαπάνη ενός τουρίστα για αγορές εκτός τροφίμων φτάνει τα 18 ευρώ.

Τι να προσέξετε στις εκπτώσεις

Οι μειώσεις τιμών αναμένεται να ξεκινήσουν από 20% έως 40% ανάλογα με τα είδη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων στις 16 Ιουλίου.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ως ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι κάθε ανακοίνωση του επιχειρηματία ότι έχει μειώσει την τιμή για ένα προϊόν με την εξής μορφή:

  • Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».
  • Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
  • Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.

Σε περίπτωση μη τήρησης των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

Πηγή: insider.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Το σχόλιο σας

Loading Comments