Al Jazeera: Ινδία και Σρι Λάνκα θα συνδεθούν μέσω χερσαίας γέφυρας και πετρελαιαγωγού
Πηγή Φωτογραφίας: Nikkei Asia
Η δημιουργία « μιας χερσαίας σύνδεσης » μέσω του στενού Palk στον Ινδικό Ωκεανό, πλάτους περίπου 25 χιλιομέτρων κατά τόπους, θα έδινε στην Ινδία πρόσβαση στα βασικά λιμάνια του Trincomalee και του Colombo και θα οδηγούσε στην ενίσχυση «μιας χιλιετίας σχέσης», προσδιορίζουν τα δύο γειτονικά κράτη, σε στρατηγικό έγγραφο, το οποίο αναφέρεται επίσης στην κατασκευή πετρελαιαγωγού .
Καθώς η κινεζική παρουσία αυξάνεται στη Σρι Λάνκα, θα πραγματοποιηθούν μελέτες σκοπιμότητας για αυτήν τη χερσαία γέφυρα και έναν αγωγό πετρελαίου, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι μετά τις συνομιλίες τους. Η επίσκεψη του Ranil Wickremesinghe έρχεται σχεδόν την ημέρα της συμπληρώσεως ενός έτους αφότου έγινε Πρόεδρος της Σρι Λάνκα. Αυτός ο πρώην πρωθυπουργός διαδέχθηκε την Gotabaya Rajapaksa, που οδηγήθηκε στην εξορία από διαδηλώσεις ενάντια στην πρωτοφανή οικονομική κρίση στη Σρι Λάνκα, που χαρακτηρίστηκε από ελλείψεις σε βασικά τρόφιμα, τρόφιμα, βενζίνη, φάρμακα.
Η Ινδία απελευθέρωσε σχεδόν 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε βοήθεια καθώς το Κολόμπο χρεοκόπησε το εξωτερικό χρέος 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων. « Η Σρι Λάνκα αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις πέρυσι, αλλά σαν παλιός φίλος, σταθήκαμε δίπλα στον λαό της Σρι Λάνκα σε αυτή την περίοδο κρίσης », είπε ο Ναρέντρα Μόντι. Κατά τη διάρκεια συνομιλιών μεταξύ των δύο ηγετών, το Νέο Δελχί εξέφρασε ανησυχία για την « κινεζική παρουσία » στη Σρι Λάνκα, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας Βινέι Κουάτρα. Η Ινδία θεωρεί τη Σρι Λάνκα ως τη φυσική ζώνη επιρροής της και οι ηγέτες της ανησυχούν για τις δραστηριότητες του Πεκίνου στο νησί και στην περιοχή. Η Κίνα είναι ο κύριος πιστωτής της Σρι Λάνκα και μια κινεζική εταιρεία έχει αποκτήσει την παραχώρηση για το βόρειο λιμάνι της Χαμπαντότα για 99 χρόνια.
Ένα έργο ανάκτησης γης 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων κοντά στο λιμάνι του Κολόμπο, τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση που έχει δει ποτέ στη Σρι Λάνκα, ανησυχεί επίσης την Ινδία, η οποία φοβάται ότι το Πεκίνο θα το χρησιμοποιήσει ως σταθμό ακρόασης. Ένα μέρος επρόκειτο αρχικά να περιέλθει στην κινεζική κυριαρχία. Η Σρι Λάνκα βρίσκεται στα μισά του δρόμου στον κύριο διεθνή εμπορικό δρόμο μεταξύ Ευρώπης και Ανατολικής Ασίας. Και το Κολόμπο και η Χαμπαντότα είναι τα μόνα λιμάνια βαθέων υδάτων μεταξύ του Ντουμπάι και της Σιγκαπούρης. Ως μέρος του προγράμματός της για την κατασκευή των νέων Δρόμων του Μεταξιού, η Κίνα έχει υπογράψει συμφωνίες υποδομής με χώρες σε όλο τον Ινδικό Ωκεανό, συμπεριλαμβανομένων των Μαλδίβων, του Μπαγκλαντές και του Τζιμπουτί, όπου έχει στρατιωτική βάση.
Η Ινδία έχει ήδη εκφράσει αμφιβολίες πέρυσι σχετικά με μια κλήση που έγινε στο λιμάνι της Χαμπαντότα από ένα κινεζικό ερευνητικό σκάφος, το Yuan Wang 5, το οποίο περιγράφεται από το Δελχί ως κατασκοπευτικό σκάφος. « Η πλευρά της Σρι Λάνκα μάς είπε ότι σέβεται την ασφάλειά μας και ότι είναι ευαίσθητη στις στρατηγικές μας ανησυχίες σχετικά με τον θαλάσσιο τομέα μας », είπε ο Vinay Kwatra στον Τύπο. Μεταξύ των έργων που αναφέρονται στο στρατηγικό έγγραφο, ο Ranil Wickremesinghe τόνισε ότι ο αγωγός μεταξύ των δύο χωρών θα εγγυηθεί έναν αξιόπιστο και προσιτό ενεργειακό εφοδιασμό στη Σρι Λάνκα
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας