Τηλεφωνική παρέμβαση στην ΕΡΤ1 πραγματοποίησε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος διευκρίνισε τους όρους και τις συνθήκες υπό τις οποίες ο 46χρονος διανομέας από την Χαλκίδα έχασε τη ζωή του.
Στην τηλεφωνική επικοινωνία, ο Άδωνις τόνισε: «Καταρχάς θέλω να πω συλλυπητήρια στην οικογένεια του διανομέα. Πρόκειται για μια αξιοπρεπή οικογένεια.
Από την αρχή που έγινε γνωστό το συμβάν μίλησα με την Επιθεώρηση Εργασίας και ζήτησα να διεξαχθεί έλεγχος για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το περιστατικό αυτό.
Ο άνθρωπος αυτός φαίνεται ότι ήταν έας πολύ φτωχός άνθρωπος. Χρησιμοποιούσε το ποδήλατό του για να κάνει διάφορα θελήματα σε διάφορες επιχειρήσεις. Δούλευε ως ανασφάλιστος και μη δηλωμένος εργαζόμενος. Δεν έχει υπάρξει επίσημη καταγγελία. Υπήρξε μια καταγγελία από εργατικό σωματείο. Η Αστυνομία κάλεσε τον ιδιοκτήτη μιας ψησταριάς για εξηγήσεις. Στην ψησταριά αυτή έκανε θελήματα.
Σήμερα έχουμε μια πολύ υψηλή θερμοκρασία και οι εργαζόμενοι πρέπει να προστατευθούν. Οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι με δικαιώματα, με οικογένειες, είναι άνθρωποι των οποίων η ζωή έχει αξία, και δεν πρέπει να θέτουμε τη ζωή τους σε κίνδυνο.
Έλεγχοι διενεργούνται από την Επιθεώρηση Εργασίας. Η ιδέα ότι το κράτος μπορεί να είναι πάντα δίπλα στον οποιοδήποτε δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Δεν μπορεί το κράτος να είναι πάντα παρών, όσοι ελεγκτές και αν υπάρχουν. Όσες καταγγελίες γίνονται διενεργούνται σε πρώτο χρόνο.
Τα μέτρα (σ.σ.: για τον καύσωνα) τηρήθηκαν. Χθες δεν υπήρξε ούτε μία καταγγελία. Υπήρξε ένα φοβερά τραγικό περιστατικό στην Χαλκίδα. Δεν φαντάζεστε πόσο στενοχωρημένος είμαι και πόσο θλίβομαι για αυτήν την οικογένεια. Δεν είναι όμως ο κανόνας. Τα μέτρα για τον καύσωνα έχουν τηρηθεί σε γενικές γραμμές. Το πρόστιμο είναι 2000 ευρώ ανά εργαζόμενο. Δεν είναι μικρό, είναι μεγάλο το πρόστιμο. Έχουμε επιβάλει τέτοια πρόστιμα.
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε εντελώς την εξωτερική εργασία. Αν σταματούσαμε πάσα εξωτερική εργασία, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Αν το κλείναμε, τι θα λέγαμε; «Μπράβο Άδωνι που έκλεισες τα αεροδρόμια;». Όπως καταλαβαίνετε, δεν είναι τόσο απλό. Αν υπάρξει βλάβη της ΔΕΗ ή βλάβη του ΟΤΕ, τι πρέπει να κάνουμε; Να αφήσουμε τον κόσμο χωρίς ρεύμα; Δεν είναι λοιπόν τόσο απλό όσο το βλέπουμε.
Τα μέτρα που λαμβάνουμε γίνονται σεβαστά και εφαρμόζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό.