Αθάνατοι
Πηγή Φωτογραφίας: Koolnews.gr - ot.gr
Τριήμερο είναι το πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις για τον τραγικό θάνατο των δύο του Canadair, του πυροσβεστικού σώματος, που κατέπεσε ενώ επιχειρούσε για την κατάσβεση της πυρκαγιάς, στον Πλατανιστό της Καρύστου. Νεκροί είναι ο κυβερνήτης, σμηναγός Χρήστος Μουλάς 34 ετών, και ο ανθυποσμηναγός, Περικλής Στεφανίδης 27 ετών. Το Canadair επιχειρούσε σε χαμηλό ύψος και στην τελευταία ρίψη νερού που έκανε, χτύπησε σε ένα πουρνάρι με τον δεξιό πλωτήρα και με αποτέλεσμα να καρφωθεί στο έδαφος.
«Οι Έλληνες θρηνούμε σήμερα τον τραγικό χαμό των πιλότων μας που έδωσαν τη ζωή τους, σώζοντας ζωές», δήλωσε ο πρωθυπουργός. «Η Πολιτεία στέκεται με σεβασμό στο πλευρό των οικογενειών των δύο ηρώων. Είναι δύο παιδιά, δύο αδέλφια όλων μας. Στη μνήμη τους συνεχίζουμε τον πόλεμο με τις καταστροφικές πυρκαγιές», είπε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Ιπτάμενοι ήρωες που θυσιάστηκαν, επιτελώντας το καθήκον τους», ανέφερε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
«Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών» ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Στο βίντεο ντοκουμέντο της δημόσιας τηλεόρασης καταγράφονται τα τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης του Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας. Μέσα σε αυτό βρίσκεται το διμελές πλήρωμά του, το οποίο χάνεται μέσα σε ένα «μανιτάρι» φωτιάς.
Το αεροπλάνο απογειώθηκε το πρωί από την 111 πτέρυγα μάχης στον Αγχίαλο Βόλου, όπου είχε μετασταθμεύσει. Επιχειρούσε στον Πλατανιστό Ευβοίας, όταν στις 14:52μμ σημειώθηκε το μοιραίο. Οι πυροσβέστες που έφθασαν στο σημείο της συντριβής, σοκαρισμένοι αντίκρυσαν το μέγεθος της καταστροφής. Παντού συντρίμμια και καμένα, ενώ ελάχιστα τμήματα του αεροπλάνου έχουν διασωθεί. Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είχε πλέον τυπικό χαρακτήρα.
Το Canadair CL – 215 ήταν το ένα από τα ένδεκα αεροπλάνα αυτού του τύπου, με έτος αγοράς το 1975. Οι κινητήρες R2800 έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ανθεκτικοί στο πέρασμα του χρόνου, αλλά αντιμετωπίζουν προβλήματα, ιδίως με το θερμό αέρα. Σε ακραίες συνθήκες, ο κινητήρας μπορεί ακόμη και να σβήσει. Όμως, ακόμη και με τον έναν κινητήρα μπορεί ναπετάξει το αεροπλάνο. Εδώ φαίνεται πως ίσως κάτι άλλο να έχει συμβεί με τη μοιραία πτήση. Το CL – 215 μπορεί να μετράει 40 χρόνια ζωής, αλλά είναι πλήρως λειτουργικό και αξιόπιστο. Μπορεί να πλεύσει με περίπου 130 μίλια την ώρα, ενώ κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων οι χειριστές προσπαθούν η ταχύτητα να μην πέσει κάτω από τα 110 μίλια.
Το τραγικό περιστατικό συνέβη στις 14:52 στον Πλατανιστό Καρύστου
Το Canadair, που επιχειρούσε από το πρωί, έκανε τις τελευταίες ρίψεις νερού, καθώς η φωτιά είχε σχεδόν οριοθετηθεί. Οι δύο πιλότοι έκαναν ρίψη νερού στη φωτιά που έκαιγε σε χαράδρα. Με έναν ριψοκίνδυνο ελιγμό, που δείχνει την αυτοθυσία των πιλότων, το αεροπλάνο κατέβηκε πολύ χαμηλά. Αφού απελευθέρωσε την ποσότητα νερού, είχε κλίση προς τα δεξιά. Ωστόσο, λόγω
του χαμηλού ύψους, «βρήκε» ο πλωτήρας του Canadair σε δέντρο και αποκολλήθηκε από το δεξί φτερό. Αμέσως το πυροσβεστικό αεροσκάφος παρουσίασε stall (απώλεια στήριξης) και πήρε και άλλη κλίση προς τα δεξιά. Οι προσπάθειες κυβερνήτη και συγκυβερνήτη να το επαναφέρουν ήταν μάταιες, καθώς πετούσε σε πολύ χαμηλό ύψος. Το Canadair κατέπεσε σε ρέμα και αμέσως ανεφλέγη.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας