Οικονομία

Εφορία: Στενό μαρκάρισμα σε 4 εκατ. φορολογούμενους

Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία να βρίσκονται μια «ανάσα» από τα 105 δισ. ευρώ

Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία να βρίσκονται μια «ανάσα» από τα 105 δισ. ευρώ, η ΑΑΔΕ σφίγγει τον κλοιό γύρω από 4 εκατομμύρια οφειλέτες επιστρατεύοντας δυο νέα εισπρακτικά κέντρα. Πρόκειται για τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.) τα οποία θα λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αποκλειστικό σκοπό το στενό μαρκάρισμα των οφειλετών και την ενίσχυση των εισπράξεων από παλαιές και φρέσκες «κόκκινες» φορολογικές οφειλές.

Με την λειτουργία των νέων εισπρακτικών κέντρων καταργούνται τα δικαστικά τμήματα στις Εφορίες της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας και όλες οι αρμοδιότητες που έχουν σήμερα οι Δ.Ο.Υ. για την είσπραξη των οφειλών να περνούν στις δυο νέες μονάδες.

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ, οι υπάλληλοι του εισπρακτικού κέντρου της Αθήνας θα πιάσουν δουλειά από τις 25 Σεπτεμβρίου 2023 για να πάρει σειρά από τον Ιανουάριο του 2024 το αντίστοιχο τμήμα στη Θεσσαλονίκη.

Αρμόδια στελέχη, επισημαίνουν ότι στις νέες εισπρακτικές μονάδες οι κανόνες για την είσπραξη των αρρύθμιστων χρεών, ακόμη και για τις περιπτώσεις που εφαρμόζονται τα αναγκαστικά μέτρα, είναι «οριζόντιοι και ενιαίοι και δεν σηκώνουν την παραμικρή παρερμηνεία και απόκλιση στις αποφάσεις και στους στόχους που προβλέπονται αντίστοιχα». Βασική επιδίωξη της νέας ανασυγκρότησης των υπηρεσιών είναι η εξοικονόμηση δαπανών και χρόνου (π.χ. για επικοινωνίες ή μετακινήσεις) με τις δύο νέες μονάδες είσπραξης αντί πολλών και κατακερματισμένων σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτόματες κατασχέσεις

Στα νέα εισπρακτικά κέντρα θα τρέχει το σύστημα αυτόματης είσπραξης χρεών, το Eispraxis το οποίο επιτρέπει την παρακολούθηση του προφίλ κάθε οφειλέτη σε πραγματικό χρόνο με άντληση όλων των στοιχείων εισοδήματος και περιουσίας από μια πλειάδα πληροφοριακών συστημάτων του δημοσίου.

Για κάθε ΑΦΜ, ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.). Στον ψηφιακό φάκελο του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης τα οποία μπορούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογούμενου. Πέραν του οφειλέτη, θα παρακολουθούνται και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι με την οφειλή (συνυπόχρεοι, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι, συσχετιζόμενες επιχειρήσεις, διασυνδεδεμένοι όμιλοι, όπως και οι απορροφήσεις-συγχωνεύσεις).

Οι αρμοδιότητες

Οι αρμοδιότητες των δύο νέων εισπρακτικών κέντρων σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ είναι οι εξής:

  1. Επιδίωξη είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών.
  2. Επιβολή αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων από το δημόσιο για την αποπληρωμή των «κόκκινων χρεών» .
  3. Έλεγχος, επαλήθευση και διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων.
  4. Κατηγοριοποίηση των οφειλετών με βάση το ύψος της οφειλής και εντοπισμός ανά γεωγραφική περιοχή με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων με στίγμα για τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες που αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.

Πηγή: insider.gr

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο