«Μνηστήρες» για Κωτσόβολο – Γιατί αρέσει σε ενεργειακούς ομίλους
Πηγή Φωτογραφίας: Κωτσόβολος
H «Κωτσόβολος» είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται σήμερα οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας: το «διαβατήριο» για να μπουν στο σπίτι του κάθε καταναλωτή και να πουλήσουν, μαζί με το ρεύμα και το φυσικό αέριο, τα νέα προϊόντα της ενεργειακής μετάβασης. Παράλληλα, το πανελλαδικό δίκτυό της, σε συνδυασμό με το εξειδικευμένο στην πώληση ηλεκτρικών συσκευών προσωπικό, προσφέρει σε έναν ενεργειακό όμιλο τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τα παραπάνω δικαιολογούν το ενδιαφέρον της ΔΕΗ, αλλά και ενός ακόμη μεγάλου ενεργειακού ομίλου για την εξαγορά της «Κωτσόβολος».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», όταν στα μέσα Ιουνίου ο βρετανικός όμιλος Currys, ιδιοκτήτης σήμερα της «Κωτσόβολος», ανακοίνωσε ότι αναζητεί αγοραστή για την θυγατρική του σε Ελλάδα και Κύπρο, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η ιστορική εμπορική αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών θα γινόταν αντικείμενο διεκδίκησης από μεγάλους ενεργειακούς ομίλους της χώρας. Κανείς εκτός από τους ίδιους τους μεγάλους παίκτες της ενέργειας, για τους οποίους η «Κωτσόβολος» είναι πολύ περισσότερα από μια εμπορική αλυσίδα που πουλάει λευκές συσκευές. Για την ακρίβεια η «Κωτσόβολος» είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται σήμερα οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας: το «διαβατήριο» για να μπουν στο σπίτι του κάθε καταναλωτή και να πουλήσουν, μαζί με το ρεύμα και το φυσικό αέριο, τα νέα προϊόντα της ενεργειακής μετάβασης, τα οποία όπως εύστοχα έχει δηλώσει στέλεχος μεγάλης εταιρίας του κλάδου «είναι τόσο νέα που χρειάζεται και πάλι να δείξουμε στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις».
H «Κωτσόβολος» με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει από επισκευές και εγκαταστάσεις μέχρι ασφαλιστικά και χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω των 93 καταστημάτων της στα αστικά κέντρα σε ολόκληρη τη χώρα είναι ήδη σε κάθε ελληνικό σπίτι. Και οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να αποκτήσουν γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος αυτή την πρόσβαση που θα κρίνει τον ανταγωνισμό στο νέο περιβάλλον της ενεργειακής μετάβασης και της εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς καλούνται να καλύψουν τις νέες ανάγκες των νοικοκυριών σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτή είναι η τάση στη λιανική ηλεκτρισμού των ώριμων αγορών του εξωτερικού και προς τα εκεί κινείται και η εγχώρια αγορά, γι’ αυτό και το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την «Κωτσόβολος» –που είδε την περασμένη εβδομάδα το φως της δημοσιότητας και το οποίο η ίδια η εταιρεία δεν διέψευσε ως προς τη διερεύνησή του– δεν ξάφνιασε την ενεργειακή αγορά. Αντιθέτως, πηγές της «Κ» φέρνουν και ακόμη έναν μεγάλο ενεργειακό όμιλο που ακολουθεί επιθετική πολιτική στον τομέα της προμήθειας να διερευνά την εξαγορά της εμπορικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, προσβλέποντας στις συνέργειες που μπορεί να αναπτύξει. Αλλωστε, οι μεγάλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν εδώ και καιρό αναπτύξει δίκτυα συνεργατών και διαθέτουν ήδη στην αγορά όλη την γκάμα συσκευών νέας τεχνολογίας, όπως φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φωτοβολταϊκά πάνελ, αντλίες θερμότητας, μπαταρίες αποθήκευσης, ψηφιακούς μετρητές, αλλά και υπηρεσίες ενεργειακής διαχείρισης και έξυπνων λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας.
Ο συνδυασμός των ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών εξελίσσεται δυναμικά και αναμένεται να ενισχυθεί με την τάση ανανέωσης του εξοπλισμού των νοικοκυριών σε ηλεκτρικές συσκευές μέσω και των επιδοτήσεων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος αλλά και την ανάπτυξη της αυτοπαραγωγής και της αποθήκευσης. Η Mytilineos κατά την παρουσίαση της Avokado, μιας νέας και φιλόδοξης τεχνολογικής startup, με λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της παγκόσμιας έξυπνης αγοράς ενέργειας, μίλησε για παροχή δωρεάν συσκευών αποθήκευσης στους χρήστες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΔΕΗ σχεδιάζει να παρέχει στους καταναλωτές μετρητές που θα καταγράφουν τα επίπεδα εξοικονόμησης από τη χρήση των συσκευών, εξασφαλίζοντας ωφέλειες για τους λογαριασμούς ρεύματος.
Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η ενεργειακή μετάβαση, με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, ο μετασχηματισμός των παρόχων από εταιρείες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου σε ολοκληρωμένα utilities δεν αποτελεί απλώς στρατηγική επιλογή, αλλά μονόδρομο επιβίωσης – και τα δίκτυα λιανικής πώλησης αναδεικνύονται σε στρατηγικό πλεονέκτημα. Με την εξαγορά της «Κωτσόβολος» ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας αποκτά ένα δίκτυο καταστημάτων με πανελλαδική κάλυψη και με εξειδικευμένο προσωπικό πάνω σε θέματα σπιτιού. Εχει αναπτύξει μια πολύ καλή συνεργασία με τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση των πελατών της εταιρείας, υπηρεσίες ασφάλειας, διαθέτει αποθήκες, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης προϊόντων με δυνατότητα πώλησης ακόμη και διαφημίσεων, και έναν αριθμό μόνιμων εγκαταστατών 400 ατόμων που μπορεί να υποστηρίξει εγκαταστάσεις της νέας γκάμας προϊόντων που παρέχουν οι πάροχοι ενέργειας.
Οι εξαγορές δικτύων λιανικής πώλησης είναι ο γρήγορος και χαμηλότερου κόστους δρόμος για την ενίσχυση των χαρτοφυλακίων των παρόχων στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και θα σηματοδοτήσει ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού, το οποίο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς θα επισπεύσει τις διαδικασίες εξαγορών στον κλάδο που ξεκίνησαν πριν από την ενεργειακή κρίση και «πάγωσαν» στη συνέχεια κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που αιμοδότησαν τα ταμεία των ανίσχυρων κεφαλαιακά παρόχων. Μικρές εταιρείες του κλάδου άρχισαν ήδη να χτυπάνε τις πόρτες των μεγάλων και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη κλείσει μία συμφωνία εξαγοράς από μεγάλο ενεργειακό όμιλο, που αναμένεται να ανακοινωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Με την εξαγορά της «Κωτσόβολος», ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας αποκτά πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων με εξειδικευμένο προσωπικό στις πωλήσεις συσκευών.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας