Γερμανία: Η μη αλκοολούχα μπύρα προσελκύει όλο και περισσότερους καταναλωτές
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay
Στη Γερμανία, η παραγωγή μη αλκοολούχου μπύρας έχει σχεδόν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μπύρας, που πραγματοποιείται την Παρασκευή, 4 Αυγούστου. Η κατανάλωση αλκοολούχου μπύρας έχει σημειώσει μικρή μείωση.
Η μπύρα είναι ουσιαστικό μέρος του γερμανικού τρόπου ζωής: το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι ζυθοποιίες πούλησαν συνολικά 4,2 δισεκατομμύρια λίτρα μπύρας παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 3,4 δισεκατομμύρια (82%) αφιερώθηκαν στην εγχώρια κατανάλωση.
Εξαιρουμένης της εισαγόμενης μπύρας, η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί στην κατανάλωση περίπου 41 λίτρων ανά μέσο γερμανικό.
Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, οι πωλήσεις των γερμανικών ζυθοποιιών φαίνεται να είναι ελαφρώς μειωμένες. Αυτό προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη (1 Αυγούστου) από την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία ( Statistisches Bundesamt ). Σε σύγκριση με πριν από μια δεκαετία, οι πωλήσεις αυτό το εξάμηνο μειώθηκαν περισσότερο από 12%, μετά από σταδιακή πτώση την τελευταία δεκαετία.
Οι πωλήσεις μπύρας ποικίλλουν σημαντικά κατά τη διάρκεια του έτους και είναι σημαντικά υψηλότερες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επιπλέον, τα μη αλκοολούχα ποτά κερδίζουν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Τα τελευταία δέκα χρόνια, η παραγωγή μη αλκοολούχου μπύρας στη Γερμανία αυξήθηκε κατά 97% σε περίπου 474 εκατομμύρια λίτρα το 2022 – αριθμός που εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερος από τα δισεκατομμύρια λίτρα αλκοολούχου μπύρας που παράγεται κάθε χρόνο.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα της μη αλκοολούχου μπύρας αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης τάσης ελαφράς μείωσης της κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα.
Ωστόσο, με μέσο όρο πάνω από 10 λίτρα καθαρού αλκοόλ που καταναλώνει ένας μέσος πολίτης το χρόνο, οι Γερμανοί εξακολουθούν να είναι μεταξύ των υψηλότερων καταναλωτών αλκοόλ στον κόσμο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ ) .
Το γερμανικό υπουργείο Υγείας εκτιμά ότι το οικονομικό κόστος της κατανάλωσης αλκοόλ ανέρχεται σε 57 δισ. ευρώ ετησίως.
Την ίδια στιγμή, οι ζυθοποιοί σε όλη τη χώρα αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη εισροών, αναφέρει η Γερμανική Ομοσπονδία Ζυθοποιών (DBB).
“Όπως σχεδόν όλοι οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών, οι ζυθοποιίες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντική πίεση από το υψηλό και σταθερά αυξανόμενο κόστος “, δήλωσε ο διευθυντής της DBB Holger Eichele σε μια δήλωση στο δελτίο τύπου στα τέλη Ιουνίου.
Μαζί με αυτό, η ένωση αντιτάχθηκε επίσης στην πρόταση της Κομισιόν για κανονισμό για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας, πιστεύοντας ότι έθετε σε κίνδυνο το γερμανικό σύστημα αποθήκευσης πλαστικών και γυάλινων μπουκαλιών.
Αλλά η Γερμανία δεν φαίνεται να είναι η μόνη χώρα όπου οι ζυθοποιοί δυσκολεύονται. Στην Ολλανδία, ο όμιλος ζυθοποιίας Heineken δήλωσε τη Δευτέρα, 31 Ιουλίου ότι υποβάθμισε τις οικονομικές του προοπτικές, επικαλούμενος ασθενέστερη από το αναμενόμενο ζήτηση και αύξηση του κόστους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας