Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σκεπτικό: «η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά. Η ανωτέρω απόφαση καταχωρήθηκε στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τηρείται στην Υπηρεσία μας την 3η Αυγούστου 2023 και έλαβε τον αριθμό 827/2023».
Θα πρέπει εξάλλου να σημειωθεί ότι επί της ουσίας δεν σημειώνεται ανατροπή στα δεδομένα που επικρατούν στην ελληνική ακτοπλοΐα, δεδομένης της πολυετούς συνεργασίας των δύο εταιρειών στην Κρήτη και στην Αδριατική. «H ANEK ωφελείται, καθώς διασώζεται από έναν ισχυρό όμιλο» ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο ανθρώπων που γνωρίζουν την αγορά.
Σημειώνεται ότι στο δυναμικό της η χανιώτικη εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από οκτώ πλοία. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα ΚΡΗΤΗ I, το ΚΡΗΤΗ ΙΙ που είναι παροπλισμένο το Πρέβελης, το Έλυρος, το Ελ.Βενιζέλος, το Olympic Champion , το Hellenic Spirit και το Κύδων που είναι ναυλωμένο στο εξωτερικό. Τη δεδομένη χρονική περίοδο δραστηριοποιείται στην Κρήτη και Αδριατική μέσω της κοινοπραξίας που είχε με την Attica.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι δύο εταιρείας λειτουργούν ως κοινοπραξία από τον Ιούνιο του 2011. Η συνεργασία ξεκίνησε αρχικά από την Ανκόνα και το Ηράκλειο, ενώ στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε Μπάρι-Βενετία και Χανιά.
Με τα σημερινά δεδομένα, η διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Αναλυτικότερα, σε πρώτο στάδιο θα πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιρειών προκειμένου να δώσουν την έγκρισή τους στην απόφαση, κάτι που αναμένεται να συμβεί στα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα μέσα στον Νοέμβριο, υπολογίζεται ότι θα ληφθεί και η έγκριση του ενημερωτικού από την Κεφαλαιαγορά.
Υπενθυμίζεται ότι, στη -μη δεσμευτική- εισήγησή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε προτείνει την έγκριση της συγχώνευσης παρά τα πιθανά προβλήματα ανταγωνισμού που θα προκληθούν σε ορισμένα ζεύγη λιμένων στην Κρήτη και στην Αδριατική δημιουργώντας ή ενισχύοντας δεσπόζουσα θέση.
Συγκεκριμένα, οι εισηγητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση «θα αναγκαστεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση» και πως «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση» Attica – ANEK.
Ειδικότερα, με επιστολή του προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού ανέφερε ότι σε περίπτωση που «ναυαγούσε» η συγχώνευση της Attica με την ΑΝΕΚ ο ναπολιτανικός Όμιλος δεσμευόταν να δρομολογήσει πλοία του, στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής καλύπτοντας το κενό που θα άφηνε η ΑΝΕΚ η οποία εάν δεν απορροφούνταν θα έκλεινε.
Από την πλευρά της, η Minoan Lines είχε ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι ήταν διατεθειμένη να διαπραγματευτεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμούσε να το πουλήσει ή εάν βρισκόταν στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.
Το σχόλιο σας