Σύμφωνο μόδας για την προστασία του περιβάλλοντος
Οι H&M, Carrefour και Kering (η οποία περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες όπως Γκούτσι, Aλεξάντερ Μακουίν και Ιβ Σεν Λοράν) είναι μεταξύ μιας ομάδας 17 εταιρειών που ορίζουν τις νέες κατευθυντήριες γραμμές του δικτύου Science Based Targets Network (SBTN). Υιοθετώντας παρόμοια προσέγγιση με την πρωτοβουλία SBTN και επίκεντρο το κλίμα, θέτουν μια σειρά στόχων για τη μείωση των εταιρικών επιπτώσεων στα οικοσυστήματα.
Σε αντίθεση με τις άλλες εταιρείες του πιλοτικού προγράμματος, οι τρεις εταιρείες ένδυσης έχουν το πλεονέκτημα μιας νέας βάσης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τον τομέα της μόδας. To σύνολο κατευθυντηρίων γραμμών των 30 σελίδων αναπτύχθηκε από το Σύμφωνο Μόδας (Fashion Pact) και υπόσχεται να βοηθήσει τους κολοσσούς μόδας «να αντιμετωπίσουν την απώλεια της φύσης, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στο ταξίδι αειφορίας τους».
Επί του παρόντος, μόνο μια ντουζίνα από τους 61 οργανισμούς-μέλη έχουν στρατηγική για τη βιοποικιλότητα: η βιομηχανία ένδυσης αξίας 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα φυσικά οικοσυστήματα και η βιοποικιλότητα είναι η κόλλα που συγκρατεί αυτά τα οικοσυστήματα», δηλώνει η Έβα Φον Αλβενσλέμπεν, εκτελεστική διευθύντρια του Fashion Pact.
Ωστόσο, κανένα οικοσύστημα δεν είναι το ίδιο και η ζωή των ζώων, των φυτών και των μικροβίων διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τόπο σε τόπο, δημιουργώντας εμπόδια τόσο για τους παγκόσμιους φορείς θέσπισης προτύπων όσο και για τις διεθνείς μάρκες Η λύση που βρήκε το SBTN είναι να καλέσει τις εταιρείες να χαρτογραφήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους με βάση έναν κατάλογο οκτώ προϊόντων υψηλού αντίκτυπου Ο κλάδος της ένδυσης κλήθηκε να χαρτογραφήσει την αλυσίδα εφοδιασμού του με βάση έναν κατάλογο οκτώ προϊόντων “υψηλού αντίκτυπου”. Ο τομέας της ένδυσης είναι εκτεθειμένος και στα οκτώ, αλλά τρία έχουν ιδιαίτερη σημασία: το βαμβάκι, το δέρμα και η κυτταρίνη. Η κυτταρίνη λαμβάνεται από τη διάλυση ξυλοπολτού και χρησιμοποιείται για την παραγωγή ανακυκλωμένων ινών όπως είναι η βισκόζη, η λυοκύτταρο και το οξικό. Οι συμμετέχουσες εταιρείες καλούνται να αντιστοιχίσουν τις πηγές αυτών των προϊόντων με τις περιοχές που κινδυνεύουν από την εξάντληση της βιοποικιλότητας, όπως είναι η αποψίλωση των δασών και η θαλάσσια ρύπανση.
Η αλλαγή που απαιτείται στη βιομηχανία της μόδας φαίνεται από την τελευταία έκθεση «Fashion Transparency Index», η οποία διαπίστωσε ότι μόλις το 12% από τις 250 εταιρείες που αξιολόγησε δημοσίευσε συγκεκριμένη δέσμευση για μηδενική αποψίλωση των δασών. Η ελπίδα του Συμφώνου Μόδας είναι πως οι H&M, Carrefour και Kering μπορούν να ξεκινήσουν την αλλαγή όχι μόνο θέτοντας ξεκάθαρους στόχους για τη φύση, αλλά επιδεικνύοντας ουσιαστική δράση για την επίτευξή τους και ότι η υπόλοιπη βιομηχανία θα ακολουθήσει το παράδειγμά τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας