EDITOR'S PICK

Κινέζος επιχειρηματίας έγινε δισεκατομμυριούχος πουλώντας φθηνό τσάι με γάλα

Ο Wang Xiaokun, ιδρυτής και πρόεδρος της Cha Panda, έχει ενταχθεί στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων αφού ένας πρόσφατος γύρος χρηματοδότησης αποτίμησε την κινεζική αλυσίδα τσαγιού του στα 2,1 δισ. δολάρια.

Ο Wang Xiaokun, ιδρυτής και πρόεδρος της Cha Panda, έχει ενταχθεί στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων αφού ένας πρόσφατος γύρος χρηματοδότησης αποτίμησε την κινεζική αλυσίδα τσαγιού του στα 2,1 δισ. δολάρια.

Ο 40χρονος Wang έχει σήμερα περιουσία αξία 1,1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes. Η περιουσία του βασίζεται σε ένα ποσοστό σχεδόν 60% της αλυσίδας ποτών με έδρα την Τσενγκντού, η οποία έχει επεκταθεί ραγδαία τα τελευταία τρία χρόνια και σήμερα διαθέτει ένα δίκτυο με περισσότερα από 7.000 καταστήματα. Τα ποτά με την υπογραφή της αλυσίδας περιλαμβάνουν το mango pomelo sago (ένα γλυκό), το taro bubble tea (τσάι με “φούσκες” και γάλα) και το jasmine milk green tea (τσάι γιασεμιού με την προσθήκη γάλατος), τα περισσότερα από τα οποία έχουν τιμή 3,60 δολάρια ή λιγότερο.

Η σύζυγος του Wang, Liu Weihong, έχει επίσης συγκεντρώσει μια σημαντική περιουσία 700 εκατ. δολαρίων υπολογίζοντας το 33% του μεριδίου της στην εταιρεία. Η Liu προεδρεύει μιας εποπτικής επιτροπής και είναι υπεύθυνη για την εποπτεία των καθημερινών εργασιών της Cha Panda, σύμφωνα με την προκαταρκτική χρηματιστηριακή ενημέρωση που κατατέθηκε στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Η εταιρεία δεν απάντησε σε αίτημα που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σχόλια.

Ο γύρος χρηματοδότησης της Cha Panda, ο οποίος έκλεισε τον Ιούνιο, είδε τη μετοχή της να πωλείται προς 13,2 γουάν (1,8 δολάρια) ανά τεμάχιο σε επενδυτές που περιλάμβαναν τις CICC, Orchid Asia και Shanghai Loyal Valley Investments, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο.

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με την αρχική δημόσια προσφορά της, συμπεριλαμβανομένου του χρονοδιαγράμματος και του μεγέθους της. Οι αναλυτές λένε ότι η Cha Panda χρειάζεται νέα χρηματοδότηση για να ανοίξει περισσότερα καταστήματα για να συμβαδίσει στην έντονα ανταγωνιστική αγορά τσαγιού και ποτών της Κίνας.

“Όταν πρόκειται για την κατανάλωση τσαγιού με γάλα, οι άνθρωποι δεν είναι καθόλου πιστοί και επιλέγουν πάντα από πολλές μάρκες”, λέει ο Jason Yu, διευθύνων σύμβουλος της Kantar Worldpanel Greater China με έδρα τη Σαγκάη. “Έτσι, όποιος έχει περισσότερα καταστήματα έχει περισσότερες πιθανότητες να τον δουν οι καταναλωτές, καθώς και να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο από τις δαπάνες τους”.

Οι ρίζες της Cha Panda μπορούν να εντοπιστούν το 2008, όταν ο Wang άρχισε να πουλάει φρούτα και bubble tea από ένα μικρό κατάστημα κοντά σε ένα σχολείο στη νοτιοδυτική πόλη Τσενγκντού της Κίνας, η οποία είναι γνωστή για την πικάντικη κουζίνα της, αλλά και για το γεγονός ότι είναι το σπίτι των γιγαντιαίων πάντα.

Κατά την επόμενη δεκαετία περίπου, ο Wang κατάφερε να αυξήσει το δίκτυο καταστημάτων της Cha Panda σε 531 από το 2020, αλλά η επιχείρηση απογειώθηκε πραγματικά όταν υιοθέτησε το μοντέλο franchising.

Η στρατηγική της Cha Panda τώρα είναι να αναπτύσσει τις συνταγές για τα ποτά της και στη συνέχεια να πωλεί τα συστατικά, όπως φρούτα και φύλλα τσαγιού, σε καταστήματα ποτών με το σήμα Cha Panda. Και με αυτόν τον τρόπο, ο Wang μπορεί να κρατήσει το κόστος της αλυσίδας χαμηλότερο από τους ανταγωνιστές της, όπως η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ Nayuki Holdings, η οποία πρέπει να δαπανήσει περισσότερα για τους μισθούς των εργαζομένων και τα έξοδα ενοικίασης για τα καταστήματα που λειτουργεί απευθείας.

Ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων με την επωνυμία Cha Panda αυξήθηκε σε 7.117 από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους και το ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας αναφέρει ότι είχε μόνο έξι από αυτά τα καταστήματα υπό την άμεση διαχείρισή της κατά το πρώτο τρίμηνο.

Πέρυσι, η Cha Panda σημείωσε έσοδα ύψους 580,3 εκατομμυρίων δολαρίων, 16% περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 24% στα 132,3 εκατομμύρια δολάρια. Η Cha Panda ήταν το τρίτο μεγαλύτερο κατάστημα τσαγιού με βάση τις λιανικές πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με την έρευνα της Frost & Sullivan.

Για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας της μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, η εταιρεία χρηματοδοτεί επίσης μουσικά φεστιβάλ και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις αλλά και διαδικτυακές εκστρατείες προώθησης. Τον Ιούνιο, η Cha Panda έδειξε την υποστήριξή της προς το Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding υιοθετώντας ένα από τα γιγαντιαία πάντα στην εγκατάσταση, σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε το ινστιτούτο.

Αλλά τελικά, η επιτυχία έγκειται στον έλεγχο του κόστους και στην προσφορά προϊόντων με καλή σχέση ποιότητας-τιμής, λέει ο Yu της Kantar Worldpanel. “Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο κόστος, καθώς οι μάρκες τσαγιού με γάλα δεν διαφοροποιούνται πραγματικά μεταξύ τους”, λέει. “Τα προϊόντα είναι παρόμοια, καθώς όλα αποτελούν μείγμα τσαγιού με άλλα συστατικά, όπως φρούτα”.

Πηγή: forbes.com,Της Yue Wang

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο