Lamborghini Lanzador: Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Lambo
Πηγή Φωτογραφίας: topgeargreece.gr
Αυτή είναι λοιπόν η πολυναμενόμενη αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini και αν περίμενες ένα hypercar πολλών εκατοντάδων ίππων που θα έκανε το Rimac Nevera και το Pininfarina Battista να ντρέπονται, ατύχησες. Γιατί η Lamborghini επέλεξε να βαδίσει τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης με ένα hyper SUV που στοχεύει την Ferrari Purosangue (η οποία δεν είναι SUV για την Ferrari) και ας είμαστε ειλικρινείς, έχει περισσότερες πιθανότητες να πουλήσει. Το κατηγοριοποιεί ως Ultra GT και το ονομάζει Lanzador Concept.
Άρα αυτό είναι ένα concept;
Ναι προφανώς. Περίπου δηλαδή, γιατί αφενός ανακοινώθηκαν πολλές λεπτομέρειες για να είναι μόνο ένα concept, αφετέρου δε μοιάζει πολύ έτοιμο για αυτόν τον κόσμο στον οποίο έρχεται, καθώς αποφεύγει ακρότητες και φυσικά δεν είναι κάποιο ονειρικό πρωτότυπο στο οποίο αφέθηκαν εν λευκώ οι σχεδιαστές να ξεσαλώσουν. Έχει τους σχεδιαστικούς συμβιβασμούς του και η έμπνευσή του σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας, τοποθετείται στην νέα Lamborghini Countach κατά βάση
Τι σημαίνει Lanzador;
Ναι σωστό και αυτό. Δεν είναι ταύρος, ούτε ταυρομάχος, ούτε κάστα ισπανικών ταύρων που έχουν διαπρέψει στις αρένες. Είναι προφανώς ισπανική λέξη η οποία σημαίνει κάτι σαν εκτοξευτής ή σφεντόνα, αν δεν μας προδίδει το google translate και ταιριάζει γάντι στην περίπτωση.
Με ισχύ 1 Megawatt
Γιατί με την Lamborghini Lanzador στην Sant Agata κατακτούν ένα απόρθητο, μέχρι τώρα, κάστρο. Αυτό της ιπποδύναμης. Ακούγεται λίγο αστείο να λέει κανείς πως η Lamborghini υστερούσε από άλλες εταιρείες σε τομείς όπως εκείνος της ισχύος, όμως εδώ που φτάσαμε με την ηλεκτροκίνηση και τα start up hypercars οι 1.015 ίπποι της Lamborghini Revuelto δεν ήταν αρκετοί για να βάλουν την φίρμα επί ίσοις όροις σε αυτό το παιχνίδι αλόγων.
Η Lanzador είναι η πρώτη Lamborghini με ισχύ 1 Megawatt. Αυτό μεταφράζεται σε 1.360 ίππους, οι οποίοι προέρχονται από δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι τοποθετημένοι στους δύο άξονες. Συνεπώς είναι και τετρακίνητη, αλλά αυτά είναι μόνο τα βασικά. Από εκεί και πέρα ξεκινούν όλα όσα, με βάση τον Stephan Winkelmann, κάνουν την Lanzador να είναι ένα Ultra GT που μπορεί να ανταποκριθεί στον χαρακτήρα αυτό, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης.
Δηλαδη το σύστημα Aerodinamica Lamborghini Attiva, με λίγα λόγια η ενεργή αεροδυναμική της Lamborghini που στην Lanzador συνοψίζεται σε ένα μπροστινό splitter, σε πλευρικά πτερύγια στο πίσω μέρος που συνδυάζονται με έναν διαχύτη επίσης κινούμενο και προσαρμοζόμενο στις ανάγκες της ροής του άερα.
Κάπως έτσι δεν χρειάζεται κανενός είδους πτέρυγα πίσω για να προκύπτει η κάθετη δύναμη που απαιτεί η ισχύς του ενός Megawatt, καθώς όλα τα παραπάνω προσαρμοζόμενα στοιχεία, ελέγχονται από δεκάδες αισθητήρες και μηχανισμούς ώστε να εξασφαλίσουν πως σε οποιεσδήποτε συνθήκες ο οποιοσδήποτε χειρισμός απλώς δεν θα είναι ελλιπής.
Το Torque Vectoring ρυθμίζει την παροχή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και ακόμη και μεταξύ των δύο τροχών του κάθε άξονα, ενώ αντιστοίχως ενεργή είναι και η ανάρτηση με ελατήρια αέρα, αμορτισέρ που προσαρμόζονται σε κάθε λειτουργία και σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα.
Εκκεντρικό και υπερσύγχρονο εσωτερικό
Πιο concept από οτιδήποτε είναι μάλλον το εσωτερικό της Lamborghini Lanzador. Πρόκειται για ένα δίπορτο coupe με διάταξη 2+2 καθισμάτων, με την πίσω σειρά να μπορεί ακόμη και να εξαφανιστεί τελείως προκειμένου να αφήσει χώρο για μεγάλα αντικείμενα όπως αυτά που χρειάζεται να χρησιμοποιούν άνθρωποι δραστήριοι με χόμπι και υπαίθριες ασχολίες.
Τα χειριστήρια και τα όργανα μοιάζουν να προέρχονται από αεροσκάφη ταινίας του Hollywood, αλλά παράλληλα μοιάζουν τόσο ταιριαστά σε αυτό το εσωτερικό που στην ουσία είναι ένα μεγάλο V για τους δύο εμπρός επιβάτες, λιτό και απέριττο όπως θα περίμενε κανείς σε ένα concept.
Πάντως πέρα από τον χώρο πίσω από τους επιβάτες, υπάρχει και ο χώρος αποσκευών στο εμπρός μέρος, όπως σε όλες τις Lamborghini.
Υπομονή μέχρι το 2028
Η Lamborghini Lanzador θα συμπληρώσει την εξηλεκτρισμένη γκάμα της Lamborghini, ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της όχημα, το 2028. Τα υπόλοιπα μοντέλα με τη χρήση ηλεκτροκινητήρων και σε υβριδική μορφή θα έχουν όλα εξηλεκτριστεί μέχρι το 2024.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας