Nέα της αγοράς

Επενδυτική «έφοδος» των αραβικών κρατών σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Τα κράτη του Κόλπου βρίσκονται σε αγοραστική έξαρση.

Τα κράτη του Κόλπου βρίσκονται σε αγοραστική έξαρση. Πέρυσι, χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και τα Εμιράτα ξόδεψαν ποσό ρεκόρ: Έριξαν 53 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγορές και επενδύσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου υπηρεσιών Global SWF. Περίπου 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια εισέρρευσαν στη Γερμανία το 2022. Αυτό προέκυψε από ανάλυση του παρόχου δεδομένων Dealogic για λογαριασμό της Handelsblatt.

Και η επόμενη συμφωνία βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Ο κρατικός ενεργειακός κολοσσός Adnoc από το Άμπου Ντάμπι παραμένει αμετακίνητος στα σχέδια εξαγοράς του χημικού ομίλου Covestro και είναι πρόθυμος να αυξήσει την προσφορά του στα 60 ευρώ ανά μετοχή, σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους. Οι Άραβες θα ήταν διατεθειμένοι να το πράξουν εάν η Covestro προχωρούσε σε συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Το ενδεχόμενο αυτό διερευνάται επί του παρόντος από συμβούλους και των δύο πλευρών, λένε οι κύκλοι.

Η εταιρεία με έδρα το Λεβερκούζεν είχε απορρίψει μια αρχική προσφορά 55 ευρώ (ανά μετοχή) – συνολικά 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Η διοίκηση της Covestro προτιμά να παραμείνει ανεξάρτητη ως εισηγμένη εταιρεία. Οι επενδυτές το έχουν υποστηρίξει αυτό μέχρι στιγμής. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με μια προσφορά 65 έως 70 ευρώ ανά μετοχή, λένε άνθρωποι που γνωρίζουν τις διαδικασίες. Τότε η πίεση στη διοίκηση της Covestro είναι πιθανό να αυξηθεί μαζικά.

Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη πρόοδος των Αράβων επενδυτών, όπως δείχνει ανάλυση της Handelsblatt. Το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως σε τεχνολογίες για την ενεργειακή μετάβαση και για τον πράσινο μετασχηματισμό βιομηχανιών όπως η χημεία.

«Οι επενδυτές από τη Μέση Ανατολή επενδύουν σήμερα δισεκατομμύρια για τη διαφοροποίηση των χαρτοφυλακίων τους και η Γερμανία προσφέρει πολλές ενδιαφέρουσες επενδυτικές ευκαιρίες από αυτή την άποψη», λέει ο Σεμπάστιαν Μπλανταπό την τράπεζα JP Morgan. Είναι επικεφαλής του τομέα συγχωνεύσεων και εξαγορών στη Γερμανία.

Μόνο η Σαουδική Αραβία έχει ήδη φιλοξενήσει πέντε εκδηλώσεις μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας, τα λεγόμενα roadshows, φέτος – από το Βερολίνο έως το Αμβούργο και το Ντίσελντορφ. Οι Άραβες θέλουν να δικτυωθούν με εταιρείες και πολιτικούς – και κυρίως να βρουν επενδυτικές ευκαιρίες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο