Harrods: Χρονιά ρεκόρ με 1 δισ. ευρώ τζίρο και 200 εκατ. κέρδη – Ποιο brand είχε τα περισσότερα έσοδα
Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay,Αυτό το καταφύγιο πολυτελών αγορών στη βρετανική πρωτεύουσα, κατάφερε όμως φέτος να σπάσει ρεκόρ με τις πωλήσεις του
Με μια ιστορία που ξεκινάει πριν από 150 χρόνια, αυτός ο υπεραιωνόβιος πόλος έλξης διεθνών τουριστών και αγοραστών, φιλοξενεί πολλές αποκλειστικές συλλογές οίκων μόδας, πάνω από 300 τμήματα αγορών και, φυσικά, διαθέτει την χαρακτηριστική πράσινη τσάντα με τα μεγάλα χρυσά γράμματα που αναγράφουν «Harrods». Αυτό το καταφύγιο πολυτελών αγορών στη βρετανική πρωτεύουσα, κατάφερε όμως φέτος να σπάσει ρεκόρ με τις πωλήσεις του, οι οποίες όχι απλά ανέκαμψαν από την εποχή της πανδημίας, αλλά άγγιξαν επίπεδα προ Covid-19.
To κατάστημα είδε τα κέρδη του να αυξάνονται κατά 160 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής, θεωρώντας το 2023 μια από τις πιο επικερδής χρονιές του. Συγκεκριμένα η ακαθάριστη αξία των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 51,1% σε σύγκριση με το 2019 και αυξήθηκε κατά 900 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στην εστίαση του Harrods σε οίκους πολυτελείας όπως η Dior και η Louis Vuitton. Τον Νοέμβριο, η Dior κατέλαβε το είδωλο του Knightsbridge, της πιο εύπορης συνοικίας του Λονδίνου, με μια επική έκθεση προς τιμήν των Χριστουγέννων. Σαράντα τέσσερις βιτρίνες του καταστήματος ήταν αφιερωμένες στον γαλλικό οίκο. Μόνο αυτή η ενέργεια αυτή έφερε 30 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις και έτσι η Dior κατάφερε να γίνει το Νο1 brand σε πωλήσεις.
Η συλλογή του καταστήματος από γνωστούς οίκους, δεν σταματάει φυσικά εδώ. Συγκεκριμένα το Harrods άνοιξε το 2014 ένα τεράστιο τμήμα 42,000 τετραγωνικών μέτρων που προσφέρει πάνω από 100.000 ζευγάρια πολυτελών υποδημάτων από περισσότερους από 55 σχεδιαστές, μεταξύ των οποίων οι Valentino, Jimmy Choo και Aquazzura. Και ενώ το κατάστημα συνεχίζει να αποτελεί τον πιο εκλεκτικό αγοραστικό προορισμό, αυξάνοντας συνεχώς τα κέρδη του, πολλοί αναρωτιούνται πως γίνεται ένα μαγαζί που ξεκίνησε από ένα μικρό δωμάτιο στο Stepney του Ανατολικού Λονδίνου -που απασχολούσε μόνο δυο εργαζόμενους και πουλούσε μόνο τσάι και είδη παντοπωλείου – έφτασε να καταλαμβάνει πάνω από 5 στρέμματα χώρου και να προσλαμβάνει διάσημους καλλιτέχνες όπως η Yayoi Kusama για να ντύσουν τις βιτρίνες του.
Όλα τα πράγματα, για όλους, παντού
Ή αλλιώς Omnia Omnibus Ubique, αυτό είναι το λατινικό σλόγκαν του καταστήματος που βρίσκεται στην οδό Brompton Road, νότια του Hyde Park, στο δήμο Κένσινγκτον και Τσέλσι και με 9.290 τετραγωνικά μέτρα στη διάθεσή του, σίγουρα αποτίει μνεία στο μότο του. Κάποτε βέβαια το Harrods εσωκλειόταν απλά μέσα σε ένα μικροσκοπικό δωμάτιο λιγοστών τετραγωνικών μέτρων. Αρχικά, το Harrods ιδρύθηκε από τον Charles Henry Harrod το 1849 ως ένα μικρό κατάστημα στο Stepney του Ανατολικού Λονδίνου σε ένα μόνο δωμάτιο. Εκτός από τον εαυτό του, ο Harrod απασχολούσε δύο βοηθούς και έναν μεταφορέα, πουλώντας μόνο τσάι και είδη παντοπωλείου. Το κατάστημα μετακόμισε στο Knightsbridge και επεκτάθηκε το 1849. Αφού άνοιξε το Crystal Palace δύο χρόνια αργότερα, το 1851, το Knightsbridge έγινε πολυσύχναστο και το κατάστημα γνώρισε μεγάλη επιτυχία.
Το Harrods ήταν πάντα πρωτοπόρο όσον αφορά την τεχνολογία και την καινοτομία, ακόμη και από τις πρώτες μέρες του. Ήδη από το 1898, οι επισκέπτες έμειναν έκπληκτοι όταν παρουσιάστηκε στο κατάστημα μία από τις πρώτες κυλιόμενες σκάλες στον κόσμο. Το σημερινό κτίριο κατασκευάστηκε μεταξύ του 1901 και 1905 και η παραγγελία έγινε από τον Richard Burbidge, ο οποίος ήταν ο εγκαταστάτης της πρώτης αυτής κυλιόμενης σκάλας. Αντίστοιχα, το 1884 τα ταμεία τοποθετήθηκαν σε βολικά σημεία για να δέχονται τις πληρωμές των πελατών – μέχρι τότε οι περισσότεροι μεγάλοι λιανοπωλητές χρησιμοποιούσαν μηχανικές συσκευές ή δρομείς για να μεταφέρουν τα χρήματα και τα ρέστα των πελατών μεταξύ των πάγκων και ενός κεντρικού ταμείου. Την επόμενη χρονιά το κατάστημα χορήγησε περιορισμένη πίστωση σε εγκεκριμένους πελάτες.
Σήμερα το Harrods στεγάζει περίπου 300 τμήματα, 20 εστιατόρια, μια τράπεζα και ένα ινστιτούτο ομορφιάς. Αν και το κατάστημα εξακολουθεί να πωλεί είδη γκουρμέ διατροφής, η έμφαση δίνεται στα ρούχα υψηλής μόδας. Γνωστό για τον ζήλο εξυπηρέτησης των πελατών του, το Harrods θεωρείται το καλύτερο πολυκατάστημα στη Βρετανία και το 1985 αγοράστηκε από τον Mohamed al-Fayed, ο οποίος πούλησε το Harrods στην Qatar Holding το 2010.
Η πολυτέλεια και η τέχνη στο Harrods
Τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά τo κτήριο του καταστήματος αποτελεί ένα εμβληματικό αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα στην καρδιά του Λονδίνου. Σήμερα το κτήριο στο Knightsbridge φωτίζεται κάθε βράδυ από περισσότερα από 12.000 λαμπερά φώτα – ενώ κάθε μέρα πρέπει να αλλάζονται περίπου 300 λαμπτήρες. Αυτή η παράδοση ξεκίνησε από τα Χριστούγεννα του 1959, όπου για πρώτη φορά οι υπεύθυνοι θέλησαν να δείξουν την ομορφιά του εξωτερικού του καταστήματος, φωτίζοντάς το με 1.100 λαμπτήρες. Στο εσωτερικό το πολυκατάστημα φιλοξενεί εκτός από την γκαλερί Halcyon, η οποία εμπεριέχει έργα των Andy Warhol και Pablo Picasso, πολλά τμήματα όπου η τέχνη είναι έκδηλη και που πολλές φορές συνεργάζεται με την μόδα. Μερικοί από τους πιο γνωστούς και καινοτόμους σχεδιαστές έχουν ασχοληθεί και με τους δύο κόσμους, ενώ τα επιγεννήματα αυτών των συμπράξεων μπορούν να βρεθούν παντού μέσα στο κατάστημα.
To Harrods έτσι κατορθώνει να αποκαλείται ως το κορυφαίο πολυτελές πολυκατάστημα στον κόσμο. Τίτλος που δικαιολογείται τόσο από τους οίκους που φιλοξενεί και οι οποίοι είναι συνώνυμοι με την πολυτέλεια όσο και από τα ακριβά προϊόντα που διαθέτει στις λίστες του. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, το μπαστούνι του γκολφ που σχεδίασε η εταιρεία Odyssey Putters, το 2011, καλυμμένο με διαμάντια και ρουμπίνια και τιμή 150.000 ευρώ το οποίο διατίθετο αποκλειστικά στο κατάστημα του Λονδίνου. Αντίστοιχα ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές της Βρετανίας, ο Clive Christian συνεργάστηκε με το Harrods το 2005 για να κυκλοφορήσει το Clive Christian No 1, το ακριβότερο άρωμα στον κόσμο στην τιμή των 200.000 ευρώ σε ένα μπουκάλι που κοσμείτο με ένα μεγάλο διαμάντι και με πώμα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από χρυσό 18 καρατίων. Μόνο 10 φιάλες κατασκευάστηκαν και πωλήθηκαν αποκλειστικά μέσω του Harrods.
Φυσικά ένα τέτοιο υπερπολυτελές κατάστημα θα διέθετε και κώδικα ένδυσης. Απαγορεύει συγκεκριμένα τα σκισμένα τζιν, τις βερμούδες και τα σορτς παραλίας, τα μαγιό, τα ποδηλατικά σορτς, τις σαγιονάρες και τα βρώμικα ή ατημέλητα ρούχα. Επιπλέον, απαγορεύεται κάθε ακραία προσωπική εμφάνιση, όπως και τα γυμνά πόδια και η εκτεθειμένη μέση.
Πηγή: newmoney.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας