Στην τελική ευθεία τα έργα αναβάθμισης του ΟΛΠ
Πηγή Φωτογραφίας: Αρχείου από το λιμάνι του Πειραιά
Μέχρι τις 31 Αυγούστου θα διαρκέσει η Δημόσια Διαβούλευση για τα νέα μεγάλα έργα που σχεδιάζονται στον ΟΛΠ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Πρόκειται για έργα συνολικού ύψους 240,7 εκατ. ευρώ τα οποία αφορούν:
1. Νότια επέκταση επιβατικού λιμένα για κρουαζιέρα (α’ φάση) Ο Πειραιάς αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα κρουαζιέρας στην Αν. Μεσόγειο και έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς στην εξυπηρέτηση της κίνησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Ο Λιμένας Πειραιά έχει μια ταχύτατη αύξηση την τελευταία δεκαετία σε κίνηση επιβατών κρουαζιέρας και παρέχει τη δυνατότητα ταυτόχρονου ελλιμενισμού σε 9-11 κρουαζιερόπλοια.
Ο ΟΛΠ, επενδύοντας στις τεράστιες δυνατότητες που έχει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας καθώς επίσης και στη δυναμική ανάπτυξη που παρατηρείται στον τομέα της κρουαζιέρας, έχει δρομολογήσει την κατασκευή-επέκταση του νοτίου μετώπου του επιβατικού λιμένα για τη δημιουργία 6 νέων θέσεων φιλοξενίας μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενεάς (α’ και β’ φάση έργων μαζί). Οι θέσεις αυτές θα μπορούν να δέχονται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που κυκλοφορούν και ναυπηγούνται σήμερα σε όλον τον κόσμο με μήκος που μπορεί να φτάνει ακόμα και τα 400μ.
Τα παραπάνω έργα θα προσφέρουν όλες τις σύγχρονες υποδομές για τον ασφαλή και άνετο ελλιμενισμό αυτών των πλωτών πολιτειών (δίκτυα υδροδότησης, αποχέτευσης λυμάτων πλοίων, ρευματοδότησης, δίκτυο οπτικών ινών, κ.λπ.).
2. Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα Αποτελεί σημαντικό έργο για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του Κεντρικού Λιμένα τόσο εντός του δίαυλου εισόδου των πλοίων όσο κυρίως κοντά στους προβλήτες όπου τα βάθη έχουν μειωθεί σημαντικά υπό την επίδραση της προπέλας των πλοίων αλλά και εισροών φερτών υλών μέσω των δικτύων ομβρίων.
3. Ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης Η πέτρινη αποθήκη είναι παλαιό κτίριο σε εγκατάλειψη το οποίο έχει αποφασιστεί η ανακαίνισή της και η μετατροπή της σε Μουσείο εντός του ΟΛΠ.
4. Κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων 5. Βελτίωση Υποδομών ΝΕΒ Περάματος – Νέα πλωτή δεξαμενή Η βελτίωση των υποδομών στη ΝΕΒ Περάματος σε συνδυασμό με την εγκατάσταση μίας νέας πλωτής δεξαμενής και πρόσθετων νηοδόχων πλοίων στοχεύει στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στον ΟΛΠ, η οποία βρισκόταν σε παρακμή τα τελευταία χρόνια και οι αντίστοιχες υποδομές είχαν παραμείνει πλήρως ασυντήρητες. Έτσι, σκοπός του έργου είναι η σημαντική ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κυρίως σε ντόπιο και έμπειρο δυναμικό που σήμερα βρίσκεται σε ανεργία.
6. Μετατροπή Πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό Το έργο αφορά τη διαμόρφωση/ανακατασκευή της ήδη υπάρχουσας πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ, που βρίσκεται στο ένα άκρο του κτιρίου της Παγόδας, σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας, με σκοπό να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε διακίνηση ατόμων κρουαζιέρας και ειδικότερα του προσκείμενου νέου προβλήτα Αγ. Νικολάου.
7. Νέο κτίριο γραφείων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π. – PCT) Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π.), λόγω της ραγδαίας αύξησης του λιμενικού προσωπικού και της ομάδας διαχείρισης του Σ.Ε.Π., συμπληρώνει το υφιστάμενο κτίριο γραφείων και θα φιλοξενήσει περίπου 2.200 υπαλλήλους. Το κτίριο θα κατασκευαστεί σε 6 ορόφους με 1 υπόγειο και βρίσκεται στην περιοχή των λιμενικών εγκαταστάσεων του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένα Πειραιά. Η διαθέσιμη επιφάνεια είναι περίπου 825 τ.μ. και η συνολική επιφάνεια κατασκευής είναι 4.400 τ.μ..
8. Επέκταση Λιμένα Ηρακλέους Το έργο της “Επέκτασης Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους)” αφορά την αναδιαρρύθμιση-ανάπτυξη του λιμένος Ηρακλέους ώστε να υποδεχτεί τις λειτουργίες του υφιστάμενου σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με ταυτόχρονη αύξηση της δυναμικότητας του σταθμού από 2.300 αυτοκίνητα (I.X.) σήμερα σε 5.735.
9. Υπόγεια διασύνδεση με χώρο πρώην ΟΔΔΥ Με την υλοποίηση του έργου, επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη οδική σύνδεση, αποκλειστικά εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης (ΧΛΖ) του ΟΛΠ, δύο σημαντικών για τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα περιοχών, που βρίσκονται εκατέρωθεν της Λεωφ. Δημοκρατίας, χωρίς ταυτόχρονα να επιβαρύνεται το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής εκτός της ΧΛΖ, από την κυκλοφορία βαρέων φορτηγών οχημάτων.
10. Κατασκευή και λειτουργία Υποσταθμού Υψηλής Τάσης / Μέσης Τάσης στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο Υ/Σ Αγίου Γεωργίου Ο Υ/Σ θα εξυπηρετεί τους Προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ ενώ θα έχει και δυνατότητα εξυπηρέτησης του υπόλοιπου τμήματος του εμπορικού του λιμένα και των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που διενεργούνται στον μόλο Δραπετσώνας.
11. Κατασκευή και λειτουργία Υ/Σ και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων/ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων Για το λιμάνι του Πειραιά σχεδιάζονται θέσεις ηλεκτροδότησης ελλιμενιζόμενων πλοίων/ ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εξής ακτές:
– Ακτή Περικλέους
– Ακτή Αγίου Διονυσίου
– Ακτή Ιετιώνια
– Ακτή Ποσειδώνος
– Περιοχή Κρουαζιέρας (για εναλλακτικά καύσιμα)
12. Έργα κυκλοφοριακής Μελέτης Για την ουσιαστική μείωση των αρνητικών κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την υφιστάμενη λειτουργία του Λιμένα και από τα νέα έργα του MasterPlan του ΟΛΠ, προβλέπεται προτείνεται η ακόλουθη σειρά μέτρων θα υλοποιήσει ο ΟΛΠ Α.Ε.:
1. Υλοποίηση μέρους ή ιδανικά του συνόλου των μέτρων των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Πειραιά.
2. Δημιουργία δικτύου eco-buses (ηλεκτρικά-μη ρυπογόνα λεωφορεία) εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση επιβατών, εργαζομένων, κ.λπ. και τη σύνδεση των σταθμών Μετρό/ΗΣΑΠ, ΟΣΕ/Προαστιακός και των πλησιέστερων στον Λιμένα στάσεων του ΤΡΑΜ και των λεωφορειακών γραμμών με τους προβλήτες και τα πλοία που αφικνούνται και αναχωρούν.
3. Προμήθεια εταιρικών λεωφορείων (ηλεκτρικά-μη ρυπογόνα λεωφορεία) και λειτουργία γραμμών για τη μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠ προς/από τους χώρους εργασίας τους.
4. Μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης (πρόσθετη μελλοντική επιβατική κίνηση κρουαζιέρας), μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), στο/από το ΣΕΦ, για την επιβίβαση/αποβίβαση στα/από τα τουριστικά λεωφορεία (πούλμαν).
5. Βελτιστοποίηση της διαχείρισης της υφιστάμενης κυκλοφορίας των τουριστικών πούλμαν, mini-vans, λιμουζινών, κ.ά., στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας