Πολιτική

Η Μενδώνη βάλλει κατά του “αναξιόπιστου” Βρετανικού Μουσείου

Ευθείες βολές της υπουργού Πολιτισμού με άρθρο της, όπου αμφισβητεί ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι ασφαλέστερα στη Βρετανία από ό,τι στην Αθήνα.

Με ένα κείμενο τεκμηρίωσης και ιστορικής αλήθειας απαντά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στις διαρροές από την πλευρά του Βρετανικού Μουσείου ότι η Αθήνα δήθεν «σιωπά» μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις περί κλοπής αντικειμένων. Παράλληλα, καταρρίπτει με στοιχεία τις αιτιάσεις που παγίως προβάλλει η βρετανική πλευρά ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι πιο ασφαλή στο Λονδίνο αντί για την Αθήνα. 

Στο άρθρο της που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Τα Νέα», η υπουργός Πολιτισμού ξεκαθαρίζει ότι τα αριστουργήματα του Φειδία εκλάπησαν και υπέστησαν κακομεταχείριση και καταστροφικές παρεμβάσεις. Ζητεί την επανένωση των αρχαιοτήτων στην Αθήνα και υπογραμμίζει ότι «μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις το ελληνικό αίτημα ισχυροποιείται απολύτως».

Συγκεκριμένα,πράξη δικαιοσύνης χαρακτηρίζει την ανάγκη επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, με φόντο το σκάνδαλο κλοπής εκατοντάδων πολύτιμων αντικειμένων από το Βρετανικό Μουσείο.  

Η κ. Μενδώνη σχολιάζει πως η πρωτοφανής υπόθεση της κλοπής, πέρα από τις ποινικές και ηθικές ευθύνες, εγείρει ζήτημα αξιοπιστίας του ίδιου του μουσειακού οργανισμού.

Καταρρέει έτσι το τελευταίο επιχείρημα των Βρετανών ότι δήθεν τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι περισσότερο ασφαλή απ’ ό,τι θα ήταν στο Μουσείο της Ακρόπολης, σημειώνει.

Επικαλούμενη άρθρο των «Times του Λονδίνου» υπογραμμίζει ότι «οι επί πενήντα έτη πολέμιοι της επιστροφής των Γλυπτών στην Ελλάδα, ασκούν δριμεία κριτική στο Βρετανικό Μουσείο».

Ανατρέχοντας ιστορικά στους χειρισμούς των Βρετανών, από την εποχή του Ελγιν κι έπειτα, κάνει λόγο για κλοπή «που συνοδεύτηκε από πρωτοφανείς βανδαλισμούς, οι οποίοι προξένησαν διαπιστωμένες ανυπολόγιστες φθορές και καταστροφές στα μνημεία, πέραν της ζημίας και της ανήκεστης βλάβης στη φυσική, νοηματική και αισθητική τους ακεραιότητα».

«Είναι σαφές ότι οι εκάστοτε επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου, αλλά και κάποιοι πολιτικοί, δεν έχουν συναίσθηση της αξίας και των αξιών, που φέρουν τα συγκεκριμένα δημιουργήματα του «χρυσού αιώνα» για το δυτικό Πολιτισμό και τον σύγχρονο κόσμο. Διαφορετικά, θα τα αντιμετώπιζαν με περισσότερη ενσυναίσθηση και λιγότερη αλαζονεία», αναφέρει η υπουργός.

Το άρθρο της κ. Μενδώνη καταλήγει στο συμπέρασμα πως «η φύλαξη των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο αποδεικνύεται καταστροφική και επικίνδυνη. Η επιτακτική ανάγκη της επανένωσής τους, στην Αθήνα, αποτελεί τώρα πράξη Δικαιοσύνης”.

Πέραν αυτών, η υπουργός Πολιτισμού σημειώνει, όπως τεκμηρίωσε ο βρετανός ακαδημαϊκός Γουίλιαμ Σεντ Κλερ, ότι ο Λόρδος Ντουβίν χρησιμοποίησε συρμάτινες βούρτσες και χημικά για να απομακρύνει την αρχαία πατίνα. Πιο συγκεκριμένα, η Λίνα Μενδώνη θυμίζει ότι «”ορισμένες από τις μετόπες συνιστούν ακραία παραδείγματα αυτής της επέμβασης, όπου η απομειωμένη, από τη λείανση, επιφάνεια, είτε της πλάκας του ανάγλυφου, είτε των μορφών, είναι όχι μόνο μακροσκοπικά ορατή αλλά ενίοτε και μετρήσιμη”, σύμφωνα με το πόρισμα των ελλήνων επιστημόνων, οι οποίοι το 1999, ύστερα από διαπραγμάτευση του ΥΠΠΟ με το Βρετανικό Μουσείο, εξέτασαν τα Γλυπτά”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο