Πολιτική

Μιχαηλίδου: Τριπλασιάζονται οι θέσεις στους βρεφονηπιακούς

«Προτεραιότητά μας είναι οι μόνιμοι καθηγητές. Δεν θέλουμε να συνεχίζουμε με αυτή τη δυσκολία των αναπληρωτών» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Τριπλασιάζονται οι θέσεις των βρεφών στους παιδικούς σταθμούς, με στόχο από τις 25.00 να φτάσουν τις 75.000 για ηλικίες από 0 -2,5 ετών, είπε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην ΕΡΤ.

«Με 200 εκατομμύρια ευρώ χρηματοτοδούμε πάνω από το 50% του κόστους ανέγερσης νέων βρεφικών σταθμών, έτσι ώστε από 25.000 μέσα σε τρία χρόνια να έχουμε 75.000 θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς», ανέφερε στη συνέχεια, ενώ διαβεβαίωσε ότι τα βιβλία θα είναι στα σχολεία πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στις 11 Σεπτεμβρίου.

«Η αγωνία αυτή είναι παρελθόν», είπε η υφυπουργός Παιδείας υπενθυμίζοντας ότι θα ανοίξει και το Νηπαγωγείο στην Ψέριμο.

«Αυριο ή μεθαύριο βγαίνουν οι λίστες των αναπληρωτών καθηγητών», υπενθύμισε η κυρία Μιχαηλίδου, επισημαίνοντας ότι «προτεραιότα μας είναι οι μόνιμοι». Στις 28.000 προσλήψεις της τριετίας προστέθηκαν ακόμη 3.700 καθώς «κοιτάμε να πληρωθούν τα κενά από αναπληρωτές», είπε.

Σε ερώτηση με το τι θα γίνει σχετικά με την αξιολόγηση δασκάλων – καθηγητών, η Δόμνα Μιχαηλίδου τόνισε ότι από τις πρώτες συναντήσεις θα είναι αυτές με την ΟΛΜΕ. «Θέλουμε να ακούσουμε για να καταλάβουμε. «Τονίζω ότι και η αξιολόγηση αξιολογείται. Γίνεται από 3 αξιολογητές με τεκμηριωμένη έκθεση και οι εκπαιδευτικοί έχουν δυνατότητα ένστασης», είπε μεταξύ άλλων.

Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο – Δε γίνεται οι ιδιωτικοί σταθμοί να στελεχώνονται με διαφορετικά κριτήρια από τους δημοτικούς

«Η προσχολική αγωγή δεν ξεκινά απλά από το προνήπιο. Θα ξεκινήσει από την ηλικία των βρεφών. Δηλαδή κάνουμε μια ενοποίηση, ώστε να υπάρχει μια συνέχιση της διαδικασίας, να υπάρχει ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα βάσει του οποίου να μπορούμε να ανιχνεύουμε τυχόν αναπηρίες, τυχόν παθήσεις των παιδιών στην ηλικία που πρέπει για να μπορούμε να παρέμβουμε», ανέφερε η υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι «δεν γίνεται το κτιριολογικό των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών και οι διαδικασίες πυρόσβεσης να είναι διαφορετικές από αυτές των ιδιωτικών».

«Δεν θα γίνει υποχρεωτική η προσχολική αγωγή στο επίπεδο των βρεφονηπιακών σταθμών, δεν θέλουμε υποχρεωτικότητα. Θέλουμε όμως εμπιστοσύνη των γονέων στους σταθμούς, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερη συμμετοχή. Στην Ελλάδα έχουμε τη χαμηλότερη συμμετοχή βρεφών, μόνο 25.000 θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς όταν θα θέλαμε να έχουμε γύρω στις 100.000 θέσεις».

«Δεν υπάρχει σχολείο που να μην έχουν δοθεί τα βιβλία»

«Τα βιβλία του δημοτικού είναι στα σχολεία από τον Ιούνιο. Τα βιβλία του Λυκείου από τον Ιούλιο και όλα τα βιβλία του Γυμνασίου από τον Αύγουστο. Δεν υπάρχει χωριό, δεν υπάρχει νησί, δεν υπάρχει πόλη που να μην έχουν δοθεί τα βιβλία. Οπότε μ αυτή την κατάκτηση η αγωνία των γονιών και των παιδιών πλέον είναι παρελθόν», είπε η κυρία Μιχαηλίδου.

«Προτεραιότητά μας είναι οι μόνιμοι καθηγητές. Δεν θέλουμε να συνεχίζουμε με αυτή τη δυσκολία των αναπληρωτών. Είναι σημαντικό και για τα παιδιά να χτίζουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καθηγητή τους που είναι στο σχολείο και ξέρουν ότι θα τον βρουν και την επόμενη χρονιά εκεί. Αλλά είναι πολύ σημαντικό και για τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει 28.000 προσλήψεις σε μόνιμους, φέτος γίνανε 3.700 και κοιτάμε τι κενά υπάρχουν. Για παράδειγμα αν κάποιος δεν θέλει να πάει σε ένα ακριβό μέρος, δημιουργείται κενό. Αύριο ή μεθαύριο που σας λέω θα βγει η λίστα των αναπληρωτών καθηγητών. Να δούμε ποιοι θα πάνε πού, έτσι ώστε όταν ξανά δημιουργηθούν κενά να ξανανοίξει η πρόσκληση και να μπορέσει είτε κάποιος άλλος να κάνει αίτηση είτε να δει ο διευθυντής εκπαίδευσης ή διευθυντής Περιφερειακής εκπαίδευσης πώς θα γίνει ανακατάταξη της τράπουλας έτσι ώστε να συμπληρωθούν τα κενά.

Σε ερώτηση τηλεθεάτριας για το εάν θα γίνει γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ ή όχι, η κυρία Μιχαηλίδου απάντησε: «Θα έχουμε και γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Είναι πρώιμη και πρόωρη η συζήτηση αυτή. Αυτό που εμείς είπαμε είναι ότι σκεφτόμαστε αν είναι δυνατό να συγκεράσει και τα δύο. Θέλουμε να το συζητήσουμε με την εκπαιδευτική κοινότητα, να δούμε αν γίνεται αυτό το παράθυρο και του γραπτού διαγωνισμού, έτσι ώστε να υπάρχει μια ανανέωση και να μπει νέο αίμα μέσα στους αναπληρωτές καθηγητές».

Σε ερώτηση τηλεθέατριας τι θα γίνει με την παράλληλη στήριξη και τα αυτιστικά παιδιά η Δόμνα Μιχαηλίδου απάντησε: Είναι μεγάλη ανάγκη στήριξης της ειδικής αγωγής. Δεν θα υπάρξει σχολικό τμήμα στο οποίο θα υπάρχει παιδί με διαταρχή αυτισμού και δεν θα υπάρχει παράλληλη στήριξη εφ’οσον υπάρχει γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ. Θέλουμε όσο το δυνατόν έγκαιρα να δουλευτούν τα παιδιά από ειδικούς, άρα πηγαίνουμε στην ανίχνευση από τον βρεφονηπιακό σταθμό.

Σχετικά με τα Ολοήμερα, επισημάνθηκε ότι πλέον οι γονείς εκτός από τις 17.30, μπορούν να παραλαμβάνουν τα παιδιά στις 14.55 ή στις 15.50. Χρειαζόμαστε εξειδίκευση γιατί σημασία έχει πώς απασχολούνται τα παιδιά στο Ολοήμερο, είπε η υφυπουργός.

Η αξιολόγηση «τρέχει»

Η αξιολόγηση των καθηγητών γίνεται με τρεις τρόπους από τρεις διαφορετικούς αξιολογητές, οι οποίοι και οι τρεις καταθέτουν μια τεκμηριωμένη έκθεση. Ο σύμβουλος της ειδικότητας, σημαίνει ότι έναν χημικό δεν θα πάει να τον αξιολογήσει ένας φιλόλογος, είπε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο