Στην εισαγγελία Πειραιά οδηγήθηκαν εκ νέου σήμερα το πρωί τα τρία από τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon προκειμένου να απολογηθούν για τον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη.
Ο 4ος κατηγορούμενος, ο υποπλοίαρχος που ήταν ο υπεύθυνος καταστρώματος το μοιραίο βράδυ της δολοφονίας, νοσηλεύεται από χθες με ισχαιμικό επεισόδιο και θα απολογηθεί από το νοσοκομείο, όπου θα μεταβεί εκεί η εισαγγελική αρχή.
Υπενθυμίζεται ότι ο 36χρονος, στην προσπάθειά του να μπει στο πλοίο της γραμμής για το Ηράκλειο της Κρήτης, απωθήθηκε από μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα την πτώση του στη θάλασσα και τον θάνατό του.
Σύμφωνα με τους συνηγόρους υπεράσπισης των κατηγορουμένων προέκυψαν νέα στοιχεία που περιελήφθησαν στη δικογραφία γιαυτό και εχθές ζήτησαν και πήραν προθεσμία για σήμερα.
Σημειώνεται ότι στην Εισαγγελία έχει παραδοθεί και το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που είχε διατάξει ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης για τη διερεύνηση των ευθυνών του προσωπικού του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά αναφορικά με το τραγικό περιστατικό.
Attica Group: Τα περιστατικά που εκθέτουν την εταιρεία για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη
Τρεις ημέρες. Τόσες χρειάστηκαν στην Attica Group για να προχωρήσει στην πρώτη ουσιαστική κίνηση μετά την εγκληματική ενέργεια των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon που οδήγησε στον θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη.
Μετά την λαϊκή κατακραυγή και την αλγεινή εντύπωση που προκάλεσαν οι πρώτες αντιδράσεις της, με την πρώτη ανακοίνωση των μόλις 29 λέξεων να ξεχωρίζει (!!!) υποχρεώθηκε να ξαναδεί τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Αφού αποδέχθηκε την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της, Σπύρου Πασχάλη, ζήτησε την αυτονόητη συγγνώμη, να πει ένα λόγο παρηγοριάς για την οικογένεια του νεκρού και να υποσχεθεί ότι θα της παράξει κάθε στήριξη.
Ωστόσο, η εταιρεία που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες είναι βαθύτατα εκτεθειμένη. Όσο και αν διατείνεται πως λειτουργεί εδώ και χρόνια στη βάση των απαιτήσεων της νομοθεσίας, εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση… πιάστηκε τραγικά αδιάβαστη.
Η Attica Group έχει την αντικειμενική ευθύνη για το αποτρόπαιο γεγονός. Προκύπτει αβίαστα από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν ότι το πλήρωμα δεν λειτούργησε με επιμέλεια και με βάση την κείμενη νομοθεσία για τους όρους επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών κατά την διάρκεια αναχώρησης.
Δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες
Το έλλειμμα αυτό το αναγνωρίζει και η διοίκηση της Attica καθώς στην δεύτερη πιο αναλυτική ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες σημειώνει ότι «θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι παράλληλα με την έρευνα των Αρχών, προκειμένου να διακριβωθούν στο ακέραιο οι συνθήκες της τραγωδίας διερευνώνται εσωτερικά οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες οφείλουν να εφαρμόζονται αυστηρά από τα πληρώματα όλων των πλοίων μας».
Ενώ σε ένα κείμενο ερωτοαπαντήσεων για το τραγικό συμβάν σημειώνει ότι «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».
Αν όλα τηρούνταν σύμφωνα με την νομοθεσία, οι άνδρες του λιμενικού θα έπρεπε να ήταν παρόντες στην αναχώρηση του πλοίου, ο καταπέλτης να είχε κλείσει πριν το πλοίο ξεκινήσει, και βέβαια δεν θα υπήρχε λόγος να συμβεί το τραγικό γεγονός.
Η εγκληματική συμπεριφορά των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon της Attica, οι οποίοι απώθησαν των Αντώνη Καρυώτη 36 χρονών για να μην επιβιβασθεί στο πλοίο την ώρα του απόπλου, -ενώ θα μπορούσαν να τον κρατήσουν πάνω στον καταπέλτη, να ζητήσουν να σταματήσει το πλοίο και να τον παραδώσουν στο λιμενικό- προκάλεσε τον αποτροπιασμό της κοινής γνώμης αλλά και πολλά ερωτηματικά για το πως λειτουργεί στην καθημερινή πρακτική το σύστημα επιβίβασης-αποβίβασης των επιβατών στα ακτοπλοϊκά πλοία, στα ελληνικά λιμάνια.