Η ΑΕΠΟ αφορά τόσο υφιστάμενες υποδομές και τη λειτουργία του λιμανιού, όσο και τα έργα που δρομολογούνται σε αυτόν με φορέα υλοποίησης τον ΟΛΠ.
Τα έργα Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά. Βυθοκόρηση Κεντρικού λιμένα για συντήρηση της λιμενολεκάνης του Κεντρικού Λιμένα. Ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης για την μετατροπή της σε Μουσείο. Κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων. Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών). Το έργο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ενώ η νέα πλωτή δεξαμενή είναι ήδη εγκατεστημένη. Μετατροπή πενταγωνικής αποθήκης ακτής Μιαούλη σε Επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας. Νέο Κτήριο Γραφείων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π. – PCT). Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους). Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με Πρώην Χώρο ΟΔΔΥ. Κατασκευή και λειτουργία Υποσταθμού Υψηλής Τάσης / Μέσης Τάσης στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο Υ/Σ Αγίου Γεωργίου. Κατασκευή και λειτουργία Υ/Σ και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων / Ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Έργα διαμόρφωσης ναυπηγοεπισκευαστικού λιμένα Περάματος (ΝΕΖ) Υποπρόγραμμα V, που βρίσκεται σε φάση υλοποίησης και έργα πρόσχωσης και επέκτασης του θαλασσίου μετώπου των ιδιωτικών ναυπηγείων της ΝΕΖ Περάματος. Έργα που προέκυψαν από τη συνολική κυκλοφοριακή μελέτη (δημιουργία δικτύου ecobuses εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση επιβατών, εργαζομένων, κλπ. και τη σύνδεση των σταθμών Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακού και των πλησιέστερων στον Λιμένα στάσεων του Τραμ και των λεωφορειακών γραμμών με τους Προβλήτες και τα πλοία που αφικνούνται και αναχωρούν, προμήθεια εταιρικών λεωφορείων (ηλεκτρικά – μη ρυπογόνα λεωφορεία) και λειτουργία γραμμών για την μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠ προς/από τους χώρους εργασίας τους, μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης (πρόσθετη μελλοντική επιβατική κίνηση κρουαζιέρας), μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), από και προς το Σ.Ε.Φ. για την επιβίβαση/αποβίβαση στα τουριστικά λεωφορεία, βελτιστοποίηση της διαχείρισης της υφιστάμενης κυκλοφορίας των τουριστικών πούλμαν, mini-vans, λιμουζίνων κ.ά., στο οδικό δίκτυο της πόλης).