SPOTLIGHTS

Κλιματική Αλλαγή: Ο κίνδυνος να οδηγήσει σε παγκόσμια έλλειψη μπύρας

Η ιαπωνική εταιρεία ζυθοποιίας αναμένει ότι οι θερμότερες θερμοκρασίες θα μειώσουν τις αποδόσεις κριθαριού και την ποιότητα του λυκίσκου τις επόμενες τρεις δεκαετίες

Ο διευθύνων σύμβουλος της Asahi προειδοποίησε ότι η Κλιματική Αλλαγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε ελλείψεις μπύρας, καθώς οι θερμότερες θερμοκρασίες πλήττουν τις προμήθειες κριθαριού και λυκίσκου σε όλο τον κόσμο.

Ο Atsushi Katsuki, ο οποίος ηγείται της ιαπωνικής ζυθοποιίας από το 2021, δήλωσε ότι η ανάλυση που διεξήγαγε η εταιρεία διαπίστωσε ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη θα μειώσει σημαντικά τις αποδόσεις κριθαριού και την ποιότητα του λυκίσκου τις επόμενες τρεις δεκαετίες και προειδοποίησε για έλλειψη μπύρας.

Τα σενάρια Η εαρινή συγκομιδή κριθαριού της Γαλλίας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 18% έως το 2050 σύμφωνα με το σενάριο ανόδου των 4 βαθμών του ΟΗΕ (το πιο δυσμενές), ενώ η συγκομιδή της Πολωνίας θα συρρικνωθεί κατά 15%. Η ποιότητα του λυκίσκου, βασικού συστατικού για τη συντήρηση αλλά και τη γεύση της μπύρας, θα μειωνόταν κατά 25% στην Τσεχική Δημοκρατία, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς λυκίσκου στον κόσμο.

Βέλγιο: Μνημείο… μπύρας αξίας 90 εκατομμύριων ευρώ

Σύμφωνα με ένα σενάριο ανόδου της θερμοκρασίας κάτω των 2 βαθμών, η συγκομιδή στη Γαλλία προβλέπεται από την Asahi να μειωθεί κατά 10%, στην Πολωνία κατά 9% και η ποιότητα του λυκίσκου στην Τσεχική Δημοκρατία κατά 13%. Ο κόσμος οδεύει προς μια αύξηση της θερμοκρασίας έως και 2,6 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με τον πρώτο ολοκληρωμένο απολογισμό του ΟΗΕ για τις παγκόσμιες προσπάθειες περιορισμού της αύξησης της θερμοκρασίας που έγινε πρόσφατα.

“Παρόλο που με τον πιο ζεστό καιρό η κατανάλωση μπύρας μπορεί να αυξηθεί και να αποτελέσει ευκαιρία για εμάς, η κλιματική αλλαγή θα έχει σοβαρές επιπτώσεις”, δήλωσε ο Katsuki στους Financial Times. “Υπάρχει ο κίνδυνος να μην είμαστε σε θέση να παράγουμε αρκετή μπύρα”.

Οι καλλιέργειες Οι ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες έχουν ήδη επηρεάσει τις καλλιέργειες κριθαριού τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκές τιμές βύνης και βυνοποιήσιμου κριθαριού να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ το 2022, ασκώντας πίεση στους ζυθοποιούς. Αν και οι τιμές έχουν μετριαστεί, το κόστος της σοδειάς του 2023 αυτό το καλοκαίρι ήταν περίπου 100 ευρώ πάνω από τους προηγούμενους κατά μέσο όρο.

Η κλιματική αλλαγή είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τιμή του κριθαριού ακόμη και από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, δήλωσε ο Katsuki. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν προβαίνουμε μόνο στις δικές μας ενέργειες, αλλά πρέπει επίσης να πιέσουμε περισσότερο, συνεργαζόμενοι με άλλα μέλη του κλάδου και την κοινωνία γενικότερα … πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί για να μετριάσουμε τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής”,

Άλλες διεθνείς ζυθοποιίες έχουν επενδύσει σε αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές σε μια προσπάθεια να καταστήσουν τις προμήθειές τους σε κριθάρι πιο ανθεκτικές στους κλιματικούς κλυδωνισμούς. Η Anheuser-Busch InBev έχει επενδύσει σε ανθεκτικές στην ξηρασία ποικιλίες κριθαριού στην Αφρική, ενώ η Carlsberg στοχεύει να χρησιμοποιεί πλήρως αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές έως το 2040.

Η Asahi, η οποία έχει ξοδέψει 20 δισ. δολάρια για την εξαγορά επώνυμων σημάτων μπύρας υψηλής ποιότητας από την AB InBev στην Ευρώπη και την Αυστραλία, ήταν αισιόδοξη για την αντιμετώπιση μεγαλύτερων ανταγωνιστών.

“Η αναγνωρισιμότητα της Asahi Super Dry και της Peroni Nastro Azzurro είναι καλά θεμελιωμένη σε ορισμένες περιοχές ή πόλεις, αλλά δεν είναι αρκετά ισχυρή ώστε να τις αποκαλούμε παγκόσμιες μάρκες”, δήλωσε ο Katsuki.

“Φιλοδοξία μας είναι να έχουμε [αυτές τις δύο μάρκες] μεταξύ των 10 κορυφαίων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων” μέχρι το 2030, πρόσθεσε, λέγοντας ότι η κατοχή πέντε παγκόσμιων εμπορικών σημάτων – στα οποία περιλαμβάνονται επίσης η Kozel και η Grolsch – καθώς και η παρουσία σε προϊόντα χαμηλής και μη αλκοόλης και αναψυκτικά δίνει στην Asahi ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ζυθοποιών με ένα μόνο διευρυμένο εμπορικό σήμα.

Συγκρίσεις Σύμφωνα με την Euromonitor, η Asahi είχε παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 3,4% το 2022, σε σύγκριση με το 27,6% της AB InBev και το 13,3% της Heineken. Η ιαπωνική ζυθοποιία αξίας 19,8 δισ. δολαρίων έχει το ένα έκτο της κεφαλαιοποίησης της AB InBev και λιγότερο από το 40% της Heineken.

Η εταιρεία είχε δηλώσει προηγουμένως ότι δεν θα προβεί σε περαιτέρω εξαγορές μέχρι το 2024 για να μειώσει το χρέος, αλλά ο Katsuki δήλωσε ότι “από το 2025 και μετά, θα είμαστε σε θέση να γίνουμε και πάλι πιο επιθετικοί στις επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων των συγχωνεύσεων”.

Η Βόρεια Αμερική ήταν “δυνητικά η καλύτερη και μεγαλύτερη αγορά”, πρόσθεσε, αλλά προειδοποίησε ότι εκεί υπάρχουν περιορισμένες ευκαιρίες για την εξαγορά κολοσσών ζυθοποιίας, ενώ η απόκτηση μικρότερων ζυθοποιών craft μπύρας δεν θα την έκανε να επιτύχει τον στόχο της να έχει ” μεγάλη εμβέλεια σε όλη την περιοχή”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο